AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #1 Skrevet 14 timer siden Min mor er 70 år og har i flere dager fått brysttrykk som varer i 5-10min i hvile, sammen med tungpusthet. Det er ikke vondt, men trykk, og det sprer seg til venstre kjeve. Hun er innom sykehuset til observasjon, hvor EKG og Troponiner har vært fine. Det er veldig betryggende Men! Legene har ikke noe god forklaring på hva disse episodene kommer av. Om hun blir sendt hjem uten noe videre oppfølging, bør vi dra privat til noe form for spesialist for mer utredning? Jeg har dessverre opplevd helsevesenet svikte (feks med min far da han hadde kreft de oppdaget for sent), og jeg tar meg gjerne råd til å få mamma ekstra godt undersøkt da hun er min nærmeste person i verden. Er det noen som har noen gode forslag til ting jeg som pårørende bør etterspørre, eller evt om det kan være greit med mer grundig sjekk hos spesialist? Har noen hatt samme type problemstilling, og vil dele om det var noe som trengte behandling (men som ikke er akutt)? Anonymkode: 044dc...236
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #2 Skrevet 14 timer siden Min eneste erfaring med det er angst, det oppleves akkurat som du beskriver det. Men mulig det ikke er aktuelt for din mor? Anonymkode: 23ca0...89a 3
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #3 Skrevet 13 timer siden Det kan være angst, mage/svelg-problemer Anonymkode: 35cae...d93 2
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #4 Skrevet 13 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Min eneste erfaring med det er angst, det oppleves akkurat som du beskriver det. Men mulig det ikke er aktuelt for din mor? Anonymkode: 23ca0...89a Takk for svar Min mor er den minst engstelige personen jeg kjenner (i motsetning til meg😂), og hun har ingen stressfaktorer nå. Hun jobbet i en svært stressende jobb, men har vært pensjonert i 4 år og sier hun nyter livet og slapper av. Hun oppleves ikke urolig når trykket kommer, kun medtatt av pustebesvær og kaldsvett bak i nakken. Jeg vil se på det som usannsynlig, men såklart mulig om det ikke er noe annet galt! Anonymkode: 044dc...236
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #5 Skrevet 13 timer siden Siden de har tatt EKG, så har de vel sett at hun ikke har hjerteflimmer? Anonymkode: 20302...396 1
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #6 Skrevet 13 timer siden AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Siden de har tatt EKG, så har de vel sett at hun ikke har hjerteflimmer? Anonymkode: 20302...396 Hei! Det kan hende. Jeg har fri i dag så ringte for å spørre om jeg kan delta på legevisitten. Skulle få beskjed. Hun har fått beskjed om at hun skal ha kontinuerlig EKG på seg og ikke får komme hjem i dag. Da kanskje de har funnet noe, eller er usikre og sjekker grundig 🤔 Anonymkode: 044dc...236 1
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #8 Skrevet 13 timer siden AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Siden de har tatt EKG, så har de vel sett at hun ikke har hjerteflimmer? Anonymkode: 20302...396 For å se om hun har hjerteflimmer på ekg må det fanges opp akkurat når det skjer. ikke utenkelig at det er problemer med rytmen med de symptomene, vil anbefale å be som 24 timers ekg eller ett ukes ekg. Anonymkode: 012d4...ec0
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #9 Skrevet 13 timer siden AnonymBruker skrev (5 minutter siden): For å se om hun har hjerteflimmer på ekg må det fanges opp akkurat når det skjer. ikke utenkelig at det er problemer med rytmen med de symptomene, vil anbefale å be som 24 timers ekg eller ett ukes ekg. Anonymkode: 012d4...ec0 Takk for svar. Hun har fått på seg sånn telemetri EKG nå og observeres videre innad på sykehuset. Er det farlig med slik hjerteflimmer? Hun har kun periodevis sånn trykk i brystet, og de har ikke hatt på EKG imens det har skjedd, så langt. Får håpe de får «fanget» opp når det skjer og kanskje blir noe klokere Anonymkode: 044dc...236
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #10 Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hei! Det kan hende. Jeg har fri i dag så ringte for å spørre om jeg kan delta på legevisitten. Skulle få beskjed. Hun har fått beskjed om at hun skal ha kontinuerlig EKG på seg og ikke får komme hjem i dag. Da kanskje de har funnet noe, eller er usikre og sjekker grundig 🤔 Anonymkode: 044dc...236 Så bra at hun får grundig sjekk. Dette høres jo veldig bra ut så langt, virker som om hun er i gode hender. ❤️ Anonymkode: 7f08a...f5c
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #11 Skrevet 8 timer siden Halsbrann kan gi samme symptomer som hjerteinfarkt. Astma eller annen lungesykdom kan også gi ganske heftige smerter. Anonymkode: f40ab...8a9
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå