Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke råd til tv lengre. 

Og ser etter alternativer.

Tewee har doblet seg i prisen på kort tid. Og to kr unna 2000kr for tv og internett klarer jeg ikke samtitidig med natpriser som går i været.  Forrige mnd gikk jeg på en smell og i minus pga mat, og nå har tv økt i pris også.

Det er begrenset hva man får tilgang til. Og oversikt.

Det skulle bli så mye bedre og billigere med bredbånd. Billigere var det kun en periode, bredbånd er bedre. Men om mobil nett, og andre strømme tjenester er billigere så ser jeg gjerne på det.

Jeg ser ikke på sport, og har ikke behov for sport pakker. Liker serier og filmer.  

Hvilke tv løsniger har du , hvilke leverandør og pris?

Anonymkode: ca4eb...bd2

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Tewee har doblet seg i prisen på kort tid. Og to kr unna 2000kr for tv og internett klarer jeg ikke samtitidig med natpriser som går i været.  Forrige mnd gikk jeg på en smell og i minus pga mat, og nå har tv økt i pris også.

Det skulle bli så mye bedre og billigere med bredbånd. Billigere var det kun en periode, bredbånd er bedre. Men om mobil nett, og andre strømme tjenester er billigere så ser jeg gjerne på det.

Jeg ser ikke på sport, og har ikke behov for sport pakker. Liker serier og filmer.  

Skulle stå der er begrenset og vanskelig å få oversikt på nett iht løsninger og pris.

Jeg kan legge inn min adresse tlf og e post. Det gir meg ikke oversikt, når alle skal ringe og spamme med e-post og holde tilbake prisen. Vil ha noe å lese på. Derfor jeg ber om tips, så jeg kan sjekke ut andre løsninger selv

AnonymBruker
Skrevet

Vi bruker Apple TV, NRK er gratis, velger,å abonnere på en og annen ekstra innimellom.

Anonymkode: 17cf8...48d

Skrevet

Litt rotete førstepost, men hva er det som koster 1998kr/mnd? Du trenger vel ikke den dyreste TV-pakka med den feteste nettlinja Telenor kan tilby? De må da ha et tilbud som er billigere enn det der? 

Jeg har Telenor TV og internett, med Twe, kanalpakke og 120 poeng, 500Mbit internett og betaler rett under 1000/mnd. Så baller det på seg med AppleOne, HBO, Netflix osv på toppen

AnonymBruker
Skrevet

Youtube premium og netflix / disney+ ved behov.

Anonymkode: 1910e...ffb

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

J, har du sjekket hvilken hastighet du har og om du trenger den? Og har du prøvd å si opp? For da.får man gjerne ett godt tilbud 😉

Jeg har twe, og der får jeg tilgang til hbo max, tv2 play og disney. Så der sparer jeg på en måte. Ingen abo på noe utenom. Har Netflix i perioder da. Har en middels Internettlinje. Betaler 1500 i mnd. (Det er jo dyrt, men hadde nok kommet opp i samme sum om.jeg skulle hatt streamingtjenester). 

Anonymkode: cfa7b...a86

AnonymBruker
Skrevet
newman01 skrev (44 minutter siden):

Litt rotete førstepost, men hva er det som koster 1998kr/mnd? Du trenger vel ikke den dyreste TV-pakka med den feteste nettlinja Telenor kan tilby? De må da ha et tilbud som er billigere enn det der? 

Jeg har Telenor TV og internett, med Twe, kanalpakke og 120 poeng, 500Mbit internett og betaler rett under 1000/mnd. Så baller det på seg med AppleOne, HBO, Netflix osv på toppen

Vi har ikje den største pakka. Vi betalte også under 1000kr . Men så går bindingstiden ut, og da ble det dyrere. Nå gikk pisen ytteligere opp.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

J, har du sjekket hvilken hastighet du har og om du trenger den? Og har du prøvd å si opp? For da.får man gjerne ett godt tilbud 😉

Jeg har twe, og der får jeg tilgang til hbo max, tv2 play og disney. Så der sparer jeg på en måte. Ingen abo på noe utenom. Har Netflix i perioder da. Har en middels Internettlinje. Betaler 1500 i mnd. (Det er jo dyrt, men hadde nok kommet opp i samme sum om.jeg skulle hatt streamingtjenester). 

Anonymkode: cfa7b...a86

Vårt abo gikk fra 1500 til 2000kr nå diden forrige regning, uten endringer. Det er bare totalt uakuelt

AnonymBruker
Skrevet

Vårt abo gikk fra 1500 til 2000kr nå diden forrige regning, uten endringer. Det er bare totalt uakuelt

Tror hastighet er på 230

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har smarttv, og har lastet ned Netflix, TV2 og NRK på den.

Internett har jeg utenom - jeg fant ut det er mye billigere enn Telenor sin pakke, som jeg hadde før. Og attpåtil får man kun leie utstyret deres,

Anonymkode: 76773...e1c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vi bruker mobilt bredbånd, ca 650 i mnd.

Anonymkode: 53c25...75b

AnonymBruker
Skrevet
newman01 skrev (50 minutter siden):

Samme vi har men med 250 på hastighet. Har justert ned tidligere. Vi betalte under 1000kr for 500 i starten. Så gikk bindingstid ut. Og ettee det stiger prsisen stadig. Nå er det fra 1500 til 2000kr på en mnd uten endring på abo.  Dette gidder jeg ikke. Det er dyrtid, og maten stiger. Så har snart ikke nok penger å betale med. 

Alternativet er jo at jeg må kutte tv helt ut. Og ta ett abo av og til på strømming. 

Evnt gå over i en mobilnett løsning.

AnonymBruker
Skrevet

Vi har Altibox med tv og internett. Der har vi også poeng, slik at vi har blant annet TV2 play basis, Viaplay og HBO Nordic med i abonnementet. Har 2 gutter med spill-PCer, og nettet fungere helt topp (de har kabel og ikke trådløs pga spillingen, men å bruke nettet trådløst ellers, er ingen problem).

Vi betaler nå ca 1100,- pr mnd.

Anonymkode: 4ca9d...455

• Liker 1
Skrevet

Bruker bare youtube. Er det store nyheter vil alle store kanalene streame det der uansett. Ser på amerikansk jeopardy og engelsk countdown hver kveld før jobb.

Bortsett fra dette, ingenting. Har TV, men forrige gang jeg slo den på var i 2006...

Sagt det på en annen måte, jeg driter langt i hva som skjer i maskorama og hele Norge baker.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har Telia til 409kr. Det inkluderer tv og internett. På TV har jeg 60 poeng å fordele. Inkludert FØR jeg har brukt poeng er NRK, TV2, TvNorge, TV3, FEM, REX. Med 60 poeng kan jeg velge meg HBO (20poeng med reklame), og en del andre strømmekanaler. Netflix har jeg på eget abonnement. Ofte sjonglerer jeg litt med disse poengene for å tidvis følge andre strømmekanaler om det er noe spesifikt jeg vil se der. Å bytte poeng/kanaler går på et øyeblikk.

Internett er på 750Mbps. Det holder for meg, enda jeg jobber remote/over nett med jobben.

Telefonabonnement har jeg separat. Telenor, sånn ca 400.

Så jeg kommer under 1000-lappen på tv, nett og mobil.

Anonymkode: 8bc28...8bb

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har Telia til 409kr. Det inkluderer tv og internett. På TV har jeg 60 poeng å fordele. Inkludert FØR jeg har brukt poeng er NRK, TV2, TvNorge, TV3, FEM, REX. Med 60 poeng kan jeg velge meg HBO (20poeng med reklame), og en del andre strømmekanaler. Netflix har jeg på eget abonnement. Ofte sjonglerer jeg litt med disse poengene for å tidvis følge andre strømmekanaler om det er noe spesifikt jeg vil se der. Å bytte poeng/kanaler går på et øyeblikk.

Internett er på 750Mbps. Det holder for meg, enda jeg jobber remote/over nett med jobben.

Telefonabonnement har jeg separat. Telenor, sånn ca 400.

Så jeg kommer under 1000-lappen på tv, nett og mobil.

Kan legge til at jeg bruker AppleTv så jeg har alt samlet i ett interface.

AnonymBruker
Skrevet

Har smart tv med apper. Så bruker netflix og disney +

Anonymkode: 5258e...784

AnonymBruker
Skrevet

Abonnerer kun på fiberbredbånd, 250/250 til 599,- pr. måned (med binding). Det jeg vil se laster jeg ned, bruker qBittorrent med search plugins. Har en mini-PC dette lagres på og som kjører Plex server. Da bruker jeg bare Plex-appen på Apple TV for å se på det jeg har lastet ned.

Anonymkode: f1e87...c84

Skrevet

Vi har fiber, en gang i året ringer jeg og ber om ny bindingstid og halverer regningen. Vi har kun strømmetjenester, og har da så og si alle med en del sport, så rundt 2000 kr. Men de enkelte koster jo rundt 200 kr/mnd om man har en omgangen.

AnonymBruker
Skrevet

Internett 328

Nrk gratis

Yotube premium 169

Netflix 129

Sum 626

Får også gratis Viaplay i 2 mnd 1 gang i året fra Plussmobil. HBO tar jeg 1-2 mnd i året for å binge storseriene der.

Anonymkode: 3e54c...0fe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...