AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #21 Skrevet 13 timer siden AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Enig! Problemet er bare at mange menn ikke ser problemet med tidlig barnehagestart. Kvinner skulle fått halve pensjonen til menn i den perioden hun tar ulønnet, eller motsatt hvis mannen er hjemme. Anonymkode: 9f6f3...162 Nettop. Han sier han er tom for penger på slutten av mnd nå. Jeg har sparepenger, ikke han. Urettferdig, ja. Anonymkode: b300a...764
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #22 Skrevet 13 timer siden AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Nettop. Han sier han er tom for penger på slutten av mnd nå. Jeg har sparepenger, ikke han. Urettferdig, ja. Anonymkode: b300a...764 Utenom bøkene jeg tipset om over er det mange artikler på nett om dette. Kanskje han forstår alvoret da? Anonymkode: 9f6f3...162
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #23 Skrevet 13 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Utenom bøkene jeg tipset om over er det mange artikler på nett om dette. Kanskje han forstår alvoret da? Anonymkode: 9f6f3...162 Tror ikke han klarer å justere forbruket dessverre Anonymkode: b300a...764
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #24 Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (5 timer siden): Spedbarn er til barnet er 1 år. Hvis man tar 100% foreldrepenger uten ulønnet må spedbarn begynne i barnehagen. Anonymkode: 9f6f3...162 Nei det må de ikke. Man har et hovedopptak i august og barn født på høsten har krav på plass måneden de fyller 1 år (september,oktober og november barna). Anonymkode: 12995...49d
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #25 Skrevet 8 timer siden Ts, har du sjekket hvordan det er med barnehageplass der du bor og om du får plass utenom hovedopptaket i august dersom dere skal utsette barnehagestart? Anonymkode: 12995...49d
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #26 Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Nei det må de ikke. Man har et hovedopptak i august og barn født på høsten har krav på plass måneden de fyller 1 år (september,oktober og november barna). Anonymkode: 12995...49d 15 x 3 er 45 uker. Det er dette man for hvis man tar 100% foreldrepermisjon. Hvis man får barnehageplass med en gang uten å ta ferie eller ulønnet permisjon vil baby være spedbarn. Det siste handler om hvilke måned man har krav på barnehageplass, men det er flere steder i Norge man får barnehageplass ved behov. Jeg kjenner til de som har fått dette selv i Oslo de seneste årene. Anonymkode: 9f6f3...162 1
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #27 Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): 15 x 3 er 45 uker. Det er dette man for hvis man tar 100% foreldrepermisjon. Hvis man får barnehageplass med en gang uten å ta ferie eller ulønnet permisjon vil baby være spedbarn. Det siste handler om hvilke måned man har krav på barnehageplass, men det er flere steder i Norge man får barnehageplass ved behov. Jeg kjenner til de som har fått dette selv i Oslo de seneste årene. Anonymkode: 9f6f3...162 Jeg har ikke telt med de ukene mor har før baby er født. Anonymkode: 9f6f3...162
lillebamsemums Skrevet 7 timer siden #28 Skrevet 7 timer siden Jeg har brukt hele permisjonen (da far ikke har rett på permisjon). Jeg begynte å jobbe smått (en lav prosent) en god del før, for å strekke permisjons tiden. Så jobbet korte vakter 3 ganger i uken. Det var veldig deilig med en roligere start. Kommer nok til å gjøre det samme med neste barn.
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #29 Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (9 timer siden): Spedbarn er til barnet er 1 år. Hvis man tar 100% foreldrepenger uten ulønnet må spedbarn begynne i barnehagen. Anonymkode: 9f6f3...162 Du har for så vidt rett i det da, men de aller fleste i Norge starter jo i bhg som ettåring. AnonymBruker skrev (3 timer siden): 15 x 3 er 45 uker. Det er dette man for hvis man tar 100% foreldrepermisjon. Hvis man får barnehageplass med en gang uten å ta ferie eller ulønnet permisjon vil baby være spedbarn. Det siste handler om hvilke måned man har krav på barnehageplass, men det er flere steder i Norge man får barnehageplass ved behov. Jeg kjenner til de som har fått dette selv i Oslo de seneste årene. Anonymkode: 9f6f3...162 Med 100 % utbetaling har man 16x2 + 15 uker til felles fordeling. Man har også som regel 5 uker ferie man kan ta ut, så man kan komme seg over året uten ulønnet. Anonymkode: 940e8...cb8
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå