Gå til innhold

Samme navn

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er det rart å velge samme mellom navn til barnet som bestevenninnen har? 

Anonymkode: 8cbc6...0b1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja.

Anonymkode: 0fa3e...534

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Ja.

Anonymkode: 0fa3e...534

Ts. Takk 

Skrevet

Mellomnavn skrives i ett ord. Slik også bestevenninne gjør.

Anonymkode: 85f18...ab7

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Mellomnavn skrives i ett ord. Slik også bestevenninne gjør.

Anonymkode: 85f18...ab7

Godt å vite? 

Skrevet

Hvis det er snakk om mellomnavn, så er det veldig rart. Er det snakk om et andre eller tredje fornavn synes jeg ikke det er rart. Det kan være en oppkalling, eller bare at man liker navnet.

Anonymkode: 8f745...897

• Liker 1
Skrevet

Hadde du sterke følelser for eller en spesiell tilknytning til navnet før hun brukte det? Helt greit (men jeg ville snakket med henne før jeg annonserte det for verden). Hadde du ikke tenkt på det før, men syntes det var SÅ fint da hun kalte sitt barn det? Dropp det - det er som da vi var 8 og ville kle oss likt...

• Liker 2
Skrevet

Regner med det er snakk om fornavn nummer to her og ikke mellomnavn (mellomnavn er slektsnavn, som hvis man heter Dal Hansen så er Dal mellomnavnet). Jeg synes det kommer helt an på. Er det et veldig uvanlig navn som du ikke har noen spesiell tilknytning til (f.eks. navn på familiemedlem du vil kalle opp), er det litt rart. Er det et veldig vanlig navn og/eller et navn som du har spesiell tilknytning til, er det ikke så rart. 

Uansett er det ingen som eier navn, så du kan kalle barnet ditt hva du vil uavhengig av hva venninna di kalte sitt barn.

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 27.11.2025 den 0.54):

Er det rart å velge samme mellom navn til barnet som bestevenninnen har? 

Kommer helt ann på årsaken til at man vil ha navnet tenker jeg. Og det er jo bare et mellomnavn så ser ikke problemet. 

Anonymkode: f2e65...4ac

Skrevet

Jeg hadde lister med potensielle babynavn, men strøk navnet av listen med en gang det ble brukt i nær familie eller omgangskrets.

Jeg strøk også et navn jeg virkelig likte pga en i klassen til min sønn hette det. Det var muligens overdrevent, men..

Anonymkode: 0b3ef...758

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...