Gå til innhold

Å være prosjektorientert

Gjest Sille

Anbefalte innlegg

Gjest Sille

Jeg skal på jobbintervju i morra, og nå sitter jeg her og prøver å forberede meg litt.

Det er dog en ting jeg er i tvil om: Hva betyr det at man skal være prosjektorientert?

I utlysningsteksten står det "stillingen krever at du kan arbeide selvstendig, er systematisk og prosjektorientert."

Ble plutselig sånn i tvil om hva de mener med det siste? Hvilke personlige egenskaper innehar man hvis man er prosjektorientert?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest

Prosjektorientert er at du vender oppmerksomheten mot det du skal jobbe med - det er det som er viktig, ikke deg selv.

Feks. å jobbe i team - da er det viktig å ikke fokusere på seg selv, men hva gruppen klarer å få til. Hvis en er mye dyktigere enn deg, så er det veldig fint - for det gavner gruppen. Her faller veldig mange gjennom - de begynner å sutre fordi de føler seg overkjørt av de flinke osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å jobbe i prosjekt betyr som regel å jobbe med en større oppgave i et team og over en tidsbegrenset periode. Teamet starter, driver, og avslutter oppgaven sammen innenfor en bestemt tidsramme, som regel med målstyrings- og evalueringsverktøy til Hjelp/plage underveis. Det innebærer gjerne at du har en eller flere porteføljer knyttet til prosjekt til enhver tid, og ikke at du har faste oppgaver knyttet til den daglige driften som du rutinemessig gjør. Hvis du liker variasjon og fleksibilitet og varierende tempo så er ofte prosjektbasert arbeid bra, men hvis du foretrekker forutsigbarhet og rutine er prosjekt som regel ikke så bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Sille

Det vet jeg faktisk ikke ennå. De skulle kjøre intervjuer t.o.m. i dag. Så jeg håper jeg vet mer i løpet av morradagen. Jeg krysser fingre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...