Gå til innhold

Hvor lenge synes dere det er greit å vente med å levere pakke solgt på Finn?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kommer da an på omstendigheter, som helse, jobb og plikter, barn? Jeg forsøker å få sendt pakken så raskt som mulig, og likte egentlig det "gamle" opplegget med at man sier ifra dersom det tar mer enn en dag eller to å få pakken av gårde. Allikevel klandrer jeg ikke folk som ikke sender innen to dager, da jeg tenker at det kan oppstå uforutsette utfordringer. 

Anonymkode: 22ca1...211

• Liker 1
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Er fristen satt til ni dager, er alt innen ni dager helt greit. Man kan selge ting på Finn og likevel ha et liv...

Anonymkode: 36ac6...a27

Syns du det er greit hvis nettbutikker venter like lenge med å sende pakker også?

Anonymkode: 02d3e...fb0

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg sender alltid samme dag eller dagen etter, med mindre jeg er bortreist, men da sier jeg ifra. Vil ha pakken ut av huset (og hjernen) ASAP, slik at det ikke henger over meg i flere dager. Jeg er også typen til å betale regninger samme dag jeg får dem, og som tørker opp søl og gris med én gang det skjer. Orker ikke ha noe hengende over meg.

Anonymkode: e7aba...d8c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Syns du det er greit hvis nettbutikker venter like lenge med å sende pakker også?

Jeg er ikke den du siterte men har svart likt nok. 
Om nettbutikken opererer med samme frist så vil det være greit ja. Sier de at sending skal gjøres innen 9 dager er det vilkåra jeg har godtatt når jeg trykker kjøp.

Anonymkode: 9997f...d55

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Hvis det er den leveringsfristen de har oppgitt, så ja. Det er sjelden det haster så mye med å få noe - da drar jeg heller i fysisk butikk.

Anonymkode: 36ac6...a27

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Man bør ta seg sammen og forsøke å sende så fort man kan, ikke hvile på viten om at jeg har jo over uke på meg. Selv sender jeg senest dagen etter. Jeg skal jo alltid ut for ette eller annet, og da er det bare å ta med pakken. Skal jeg ikke ut er det en fin anledning for å komme meg ut.

Er det så vanvittig styr å sende at man trenger 9 dager, bør man ikke legge ut salg med mulighet for sending.

Anonymkode: 784b7...0af

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Ikke meg du spør, men ja, så lenge det er opplyst at pakkingen kan ta opptil ni dager er det helt greit at nettbutikken bruker den tiden! 

Anonymkode: 1ffa7...83b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Så fort man kan, men det kan jo bety samme dag eller en uke. 
Fikk blant annet noen som ville kjøpe første dag i høstferien. Da går det jo over en uke før det blir sendt. 
Gir beskjed, men har ikke reagert selv de gangene det tar en uke før ting blir sendt til meg uten beskjed. 

Anonymkode: 1f545...497

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg sender samme dag eller dagen etter.

Skulle det bli senere pga noe uforutsette hendelser, gir jeg beskjed til kjøper. 

Har skjedd en gang. Barnet mitt ble lagt inn på sykehus. Ga beskjed og kjøper takket for info og var veldig forståelsesfull.

Anonymkode: 28830...6ef

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

2-3 dager.

Anonymkode: 4d7eb...0e4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Så fort som mulig. Selv spør jeg om varen kan sendes neste dag , bare for å få fortgang i  det- mange som er generellt trege.. 

Anonymkode: 749a5...54b

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 26.11.2025 den 21.33):

Tror man har 9 dager på seg fra kjøper handler (pakker som må innleveres på leveringssted). Hvor lang tid synes dere det er "greit" at det tar før pakken blir innlevert? 

Anonymkode: 165a8...515

Jeg er rask til å sende selv, men syns alt innenfor 9 dager er helt ok, så lenge det ligger i betingelsene. Er det noe som haster, må kjøper på forhånd sjekke hvor raskt selger kan sende.

Blir for dumt å gi en dårlig rating, når varen sendes innenfor tiden som er avtalt. 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg sender samme dag eller en av de andre dagene inntil siste frist. Jeg er ofte alene med barna, så det kan oppstå ting som gjør sendingen forsinket for min del. Sist gang leverte jeg siste dagen fordi et av barna ble sykt og innlagt. Slikt skjer.

Anonymkode: c8020...36d

AnonymBruker
Skrevet

Maks tre dager

Anonymkode: 53e14...c82

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg sender som oftest dagen etter eller samme dag, men gjøres handelen en fredag, sendes varen kanskje ikke før mandag på vei til jobb. Dersom jeg ikke har andre ærender ute på lørdagen, tar jeg ikke bussen for å sende pakken den dagen. 

Anonymkode: 476d9...3ce

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det bør man gjøre så fort som mulig. Evt si i fra at det vil ta lengere tid.

Jeg har kjøpt noe fra en nå, som skrev med en gang at hun er bortreist denne uka og får postlagt tidligst neste uke. Da forventer jeg at hun postlegger mandag.

Anonymkode: 755ed...947

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kjøper jeg noe av en person på en fredag, så forventer jeg at den blir sendt så den går med post på mandag. Posten går som regel på ettermiddagen.  Men stort sett innen 1-2 dager. 

Anonymkode: aaca9...51b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Kjøper jeg noe av en person på en fredag, så forventer jeg at den blir sendt så den går med post på mandag. Posten går som regel på ettermiddagen.  Men stort sett innen 1-2 dager. 

Anonymkode: aaca9...51b

Ja, det er jo sant. Posten blir jo ikke hentet i helgen, så det har null å si om man leverer fredag kveld, lørdag eller mandag morgen.

Anonymkode: 476d9...3ce

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg sender som regel samme dag, men dagen etter hvis salget skjer på kvelden. Må sende fra pakkeboks/butikk. Eneste gangen jeg har avviket fra dette var på en større pakke som måtte sendes fra Post i butikk, og salget skjedde en lørdag kveld. Måtte da vente til etter jobb på mandagen. 

Anonymkode: 3dda0...8dd

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...