AnonymBruker Skrevet 26. november #1 Skrevet 26. november Hvordan introduserer jeg kattunge hjemme? Har to hunder fra før av. Anonymkode: 82512...147
AnonymBruker Skrevet 26. november #2 Skrevet 26. november AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Hvordan introduserer jeg kattunge hjemme? Har to hunder fra før av. Anonymkode: 82512...147 Og hva gjør jeg om det ikke går bra? Anonymkode: 82512...147 1
AnonymBruker Skrevet 26. november #3 Skrevet 26. november Er hundene dine trygge rundt katter? Da bare holder du den i fanget, og lar de lukte på den. Så må du jo følge godt med i begynnelsen når den er på gulvet, at de ikke er for hardhendte mot den. Dette kommer jo veldig ann på hvordan hundene dine er. I verste fall kan de jo ta den og riste den, eller drepe den. Men du vet vel hvordan hundene dine er mot smådyr generelt? 😊 Anonymkode: 1d1f3...647
AnonymBruker Skrevet 27. november #4 Skrevet 27. november AnonymBruker skrev (17 timer siden): Er hundene dine trygge rundt katter? Da bare holder du den i fanget, og lar de lukte på den. Så må du jo følge godt med i begynnelsen når den er på gulvet, at de ikke er for hardhendte mot den. Dette kommer jo veldig ann på hvordan hundene dine er. I verste fall kan de jo ta den og riste den, eller drepe den. Men du vet vel hvordan hundene dine er mot smådyr generelt? 😊 Anonymkode: 1d1f3...647 Det vet jeg ikke siden har aldri hatt en katt. Anonymkode: 82512...147
Seff Skrevet 27. november #5 Skrevet 27. november AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Det vet jeg ikke siden har aldri hatt en katt. Anonymkode: 82512...147 Hvordan er de når de ser en katt? Eller andre små dyr? Og hva slags hunderase er det du har?
AnonymBruker Skrevet 27. november #6 Skrevet 27. november Seff skrev (25 minutter siden): Hvordan er de når de ser en katt? Eller andre små dyr? Og hva slags hunderase er det du har? Sjelden de ser andre små dyr. Gjeterhund. Anonymkode: 82512...147
AnonymBruker Skrevet 27. november #7 Skrevet 27. november AnonymBruker skrev (1 time siden): Det vet jeg ikke siden har aldri hatt en katt. Anonymkode: 82512...147 AnonymBruker skrev (1 time siden): Sjelden de ser andre små dyr. Gjeterhund. Anonymkode: 82512...147 Nei, ok, men det er jo umulig for noen av oss å gjette hvordan de vil reagere da 😊 Det er jo du som kjenner de. Jeg har aldri hatt problemer med mine, men de har vært vant med både katt og kanin fra de var små. Men de du skal kjøpe kattunge av, du kan ikke ikke gå på besøk til de først, og se hvordan hundene reagerer? Under kontrollerte forhold? Anonymkode: 1d1f3...647 2
AnonymBruker Skrevet 27. november #8 Skrevet 27. november Du kan lese litt her: https://www.potesporihjertet.no/single-post/veileder-hvordan-tilvenne-katt-og-hund-til-hverandre Anonymkode: 12d3b...4e3
AnonymBruker Skrevet 27. november #9 Skrevet 27. november AnonymBruker skrev (2 timer siden): Sjelden de ser andre små dyr. Gjeterhund. Anonymkode: 82512...147 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Det vet jeg ikke siden har aldri hatt en katt. Anonymkode: 82512...147 Så dere gått til anskaffelse av katt uten å i det hele tatt vite hvordan hundene deres reagerer på katter? Hva er planen hvis det ikke skal fungere? bare sende katten tilbake? Anonymkode: b4d0e...d4d 1 2
AnonymBruker Skrevet 27. november #10 Skrevet 27. november AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Så dere gått til anskaffelse av katt uten å i det hele tatt vite hvordan hundene deres reagerer på katter? Hva er planen hvis det ikke skal fungere? bare sende katten tilbake? Anonymkode: b4d0e...d4d Hva gjør andre da? Anonymkode: 82512...147
AnonymBruker Skrevet 27. november #11 Skrevet 27. november AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Hva gjør andre da? Anonymkode: 82512...147 Leser seg gjerne opp på forhånd. Se på lenken jeg limte inn ovenfor, der er det beskrevet nøye. Man bør gjøre en veldig gradvis og forsiktig tilvenning. Anonymkode: 12d3b...4e3
AnonymBruker Skrevet 27. november #12 Skrevet 27. november AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Hva gjør andre da? Anonymkode: 82512...147 Jeg antar de fleste har en viss formening om hvordan hunden deres er mot smådyr generelt. Eller som foreslått, går på besøk til noen med katt. Jeg funderer bare på hvor du bor og går tur, om hundene dine så og si aldri har kommet over feks katter, smådyr, ekorn, fugler, lemen e.l Dette er mine omtrent daglig. Selv om man aldri kan spå nøyaktig hvordan et dyr vil oppføre seg, så vet jeg jo feks om en er veldig ivrig etter å løpe etter / jage/ leke mer hardhendt, og om en er mer daff /overser / er lite interessert. Og den linken noen limte inn var jo veldig steg for steg, har du lest den? Anonymkode: 1d1f3...647
AnonymBruker Skrevet 28. november #13 Skrevet 28. november AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hva gjør andre da? Anonymkode: 82512...147 De undersøker selvsagt hvordan hundene ter seg rundt katter evt smådyr før de går til anskaffelse av en katt. Et dyr er et levende vesen og ikke noe man bare skaffer seg for så eventuelt sender tilbake fordi det skulle vise seg å ikke passe. Anonymkode: b4d0e...d4d 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå