AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #41 Skrevet 6 timer siden Gaver er hennes kjærlighetsspråk Anonymkode: 636b9...bc2 2
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #42 Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (3 timer siden): Men ikke ufint å smelle hardt igjen min ytterdør? Anonymkode: 7bf3e...70c Ikke med tanke på hvor dumt dette ble, nei. Anonymkode: 5a2c4...4fa 3 1
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #43 Skrevet 4 timer siden Hun overdriver. Skikkelig barnslig oppførsel. Herregud så flaut. Anonymkode: 9a85d...e4b
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #44 Skrevet 4 timer siden Ludovica- skrev (1 time siden): Uenig. Jeg syns det er sykt overdrevent å smelle igjen en dør bare på grunn av at noen ikke vil kjøpe en julegave. Jeg ser ikke helt det store problemet. Man kan ikke drive å overreagere på den måten. Men ts kunne selvsagt kommunisert dette bedre. Det handler nok ikke om julegaven i seg selv. Dette handler helt sikkert om noe mye dypere enn som så. Og det ligger helt sikkert mange følelser i det, OM hun smelte igjen den døren. Nå er jeg usikker på hva ts legger i å smelle igjen en dør også, da, så vanskelig å si noe om dørsmellingen så lenge man ikke har snakket med venninnen. Det vi kan si noe om, er ts sin måte å informere venninnen om at det blir slutt på gavekjøp. Det er lovlig sent, og bydde till opp til noe dialog rundt temaet, Anonymkode: a21eb...714 5
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #45 Skrevet 4 timer siden Syntes ikke du sa ifra for seint hvertfall som veldig mange andre mente her. Føler du selv du var litt ufølsom i måten du sa det til henne på? Når jeg leser innlegget får jeg inntrykk av at du tok en litt kortere versjon i innlegget ,men at du åpnet opp om det på en følsommere måte in real life…stemmer det?! Hvis du faktisk tok det opp på en litt bedre måte enn du beskriver i innlegget så syntes jeg hun var barnslig 😂 Å la oss si at hun allerede hadde kjøpt deg og dine gave og pakket den inn osv ? Så var det vel ikke verdens undergang om hun ikke fikk av deg i år? Du kunne jo gitt henne en ekstra fin gave til neste år. Anonymkode: 4e00d...ca4 1
SPOCA Skrevet 4 timer siden #46 Skrevet 4 timer siden Du er altfor sent ute. Jeg vil tippe at hennes kjærlighetsspråk er gaver, akkurat som meg. Jeg bruker, som henne, mye tid og krefter på å finne gaver som virkelig viser at jeg bryr meg. Det trenger ikke være dyre ting, men det kan være personlige ting som jeg vet mottakeren blir glad for. Å slenge dette ut, slik du gjør ts, ville for meg blitt oppfattet som at du rett og slett ikke brydde deg om meg, at du i grunn avviser meg som person og vårt vennskap. For meg hadde dette vært en ganske stor greie rent følelsesmessig. Man kan si hun var barnslig, men fra hennes ståsted var dette en avvisning. Rett og slett. Jeg hadde nok kanskje gjort det samme, og med det lukket døren for det vennskapet, eventuelt ikke giddet å bruke mer tid på deg. Jeg hadde med tiden faset deg ut som venn. Dette kunne du gjort på en bedre og mer omtenksom måte. 4 1 1
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #47 Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jøss, her var det mange som støtter grinebiteren som slo igjen døren. Slik oppfører en seg ikke. Uansett. Støtter ts 100%. Anonymkode: c9d75...3b5 Enig!! Utrolig teite kommentarer om at man må si fra leeeeeenge før om man ikke skal gi/få julegaver. Det er ca en måned igjen til julaften og det er da naturlig nok at ikke julen er særlig stort tema før nå. Selv gruer jeg meg stadig mer til julen og registrerer år etter år at de samme vennene gir meg julegaver enda jeg har sagt fra år etter år at jeg hverken vil gi eller få julegaver. Så kommer de likevel med julegavene sine et par-tre dager før jul sånn at jeg må panikkhandle julegaver i siste liten tilbake. Er så lei av at det ikke kan respekteres at ikke alle er like gira på jul og julegaver. Det at denne "venninnen" slamrer med døren din er helt uakseptabelt. Send henne en melding og spør om hun fikk med deg beskjeden? Si du ble usikker siden det ble så mye støy fra bildøren. Prøvde hun å si deg noe og eventuelt hva da? Bare å beklage at du i så fall ikke hørte hva hun sa, men hun får da muligheten til å si det på nytt. Om hun ikke svarer eller sier noe surt stemmer det dessverre at slamringen med bildøren taler for seg selv. Ville sagt noe om at det er fint hun er glad i jul og gaver, men at det er annerledes for deg og at det også handler om økonomi. Legg gjerne til at dette må hun faktisk respektere. Hvis hun fortsatt er sur ville jeg revurdert hele vennskapet. Anonymkode: 5aaf0...68c
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #48 Skrevet 3 timer siden SPOCA skrev (30 minutter siden): Du er altfor sent ute. Jeg vil tippe at hennes kjærlighetsspråk er gaver, akkurat som meg. Jeg bruker, som henne, mye tid og krefter på å finne gaver som virkelig viser at jeg bryr meg. Det trenger ikke være dyre ting, men det kan være personlige ting som jeg vet mottakeren blir glad for. Å slenge dette ut, slik du gjør ts, ville for meg blitt oppfattet som at du rett og slett ikke brydde deg om meg, at du i grunn avviser meg som person og vårt vennskap. For meg hadde dette vært en ganske stor greie rent følelsesmessig. Man kan si hun var barnslig, men fra hennes ståsted var dette en avvisning. Rett og slett. Jeg hadde nok kanskje gjort det samme, og med det lukket døren for det vennskapet, eventuelt ikke giddet å bruke mer tid på deg. Jeg hadde med tiden faset deg ut som venn. Dette kunne du gjort på en bedre og mer omtenksom måte. Helt enig med deg. Synes det ts gjorde var rett og slett stygt og lite gjennomtenkt. For min del hadde det også vært kroken på døren. Tipper det ikke er første gang ts har såret veninnen sin. Anonymkode: 97dff...2d9 4 1
Fru Uperfekt Skrevet 3 timer siden #49 Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (4 timer siden): Må bare høre noen andres mening på den rare oppførselen til en venninne av meg. Hun er helt rå på gaver, gjør seg mye flid og det er jo hyggelig. Men dyrt og unødvendig, for min del vertfall. Hun kom med ungene (felleskjøring) og jeg sa til henne at i år dropper vi julegaver til hverandre. Jeg sa det på en hyggelig måte. Hun ser bare på meg mens hun smeller døra hardt igjen og kjører avsted. Bladde gjennom story og der hadde hun lagt ut noe om jul som jeg føler var rettet mot meg, passiv aggressive greier. Kan da umulig være normalt? 😅 Bør jeg likevel gi henne gave? Kanskje hun ble såra eller lei seg. Sånn drama orker jeg hvertfall ikke Anonymkode: 7bf3e...70c Så sent? Vi er mange som mer eller mindre er i mål med gavene for i år, alt. Sånt informerer en om mange måneder før 1 2
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #50 Skrevet 3 timer siden Du høres ut som min tidligere venninne- fikk beskjed om at vi dropper gaver ( til hverandre og ungene, som hun hadde startet med noen år før) etter at jeg hadde levert gaver via hennes mann da hun ikke var hjemme som avtalt . La meg legge til at jeg er alene med mine og de er to som tjener bra. Ja, jeg fadet ut kontakten rolig etterpå når hun synes det er greit - hun er sur fordi jeg holder kontakt med andre enn hennne hver gang vi treffes Anonymkode: 79ec9...347 2
Daria Skrevet 3 timer siden #51 Skrevet 3 timer siden Jeg har bestemt at vi skal... er aldri noen god tilnærming, nesten uansett hva det handler om, og særlig ikke når du faktisk vet at dette er noe som er betydningsfullt for henne. Man snakker sammen, det er den voksne løsningen (og nei, det er ikke så voksent å slamre med døra heller, men det var en spontanreaksjon i affekt). Jeg gir ingen venninnegaver lenger, de har blitt faset ut naturlig og stort sett ved uttalt enighet, men jeg husker fortsatt den litt såre følelsen av anvisning da en venninne annonserte at hun droppet julegaver det året - etter at jeg hadde funnet en gave jeg var så fornøyd med til henne (det er bare 25 år siden...). Gaver har en sosial funksjon, det er ikke bare en pliktøvelse. 3
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #52 Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (4 timer siden): Men ikke ufint å smelle hardt igjen min ytterdør? Anonymkode: 7bf3e...70c Hvorfor skal du bestemme dette og i tillegg si ifra om det altfor sent? Jeg ville beklaget meg til henne og heller bare avtalt at dere kjører gaver i år, men heller droppe det eller kjøre et maksbudsjett for neste år? Sånne ting må diskuteres og ikke bare bestemmes. Anonymkode: 003ad...23f 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå