AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #21 Skrevet 7 timer siden Synes det er rart at folk mener at ts har gjort noe galt. Det er jo venninna som oppfører seg dårlig. Ei god venninne ville vist forståelse, kanskje spurt om noe har skjedd, om du trenger hjelp…I denne situasjonen ville jeg ignorert henne fra nå av, til hun beklager ordentlig Anonymkode: 72d24...490 1
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #22 Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Var vel mer ment som at vi begge kunne puste ut for at vi slapp denne utgiften Anonymkode: 7bf3e...70c Men du sier jo at hun legger mye fled i det. Da ser hun det jo ikke som en utgift hun vil slippe. Mangler du fullstendig sosiale antenner? Anonymkode: 2bdd3...1b2 11 1 5
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #23 Skrevet 7 timer siden Det er snart 1. desember også kommer du med dette nå? Dette burde du ha gitt beskjed om myyyyye tidligere. Veldig mange er ferdige med planlegging og handling av julegaver allerede, så her møkka du litt på leggen. 🫣 Når det er sagt så støtter jeg dropping av julegaver til voksne 100%. Har gjort det selv (dog ga vi beskjed på sommeren!) og ble møtt av sure miner fra mannens mor. Dette er et par år siden, og jammen tror du ikke svigermor uoppfordret sendte oss ønskeliste i oktober. Anonymkode: b20e3...afa 7 1
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #24 Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Synes det er rart at folk mener at ts har gjort noe galt. Det er jo venninna som oppfører seg dårlig. Ei god venninne ville vist forståelse, kanskje spurt om noe har skjedd, om du trenger hjelp…I denne situasjonen ville jeg ignorert henne fra nå av, til hun beklager ordentlig Anonymkode: 72d24...490 Tull. Tror nok ts vil bli greit ignorert så det er neppe et problem. Ts kan jo ikke komme med dette nå når hun vet at venninnen legger ned stor insats I julegavene. Hun er jo selvfølgelig allerede ferdig med den. Anonymkode: 2bdd3...1b2 5 2
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #25 Skrevet 7 timer siden Enig med de fleste andre her. Om hun er helt rå på gaver, har hun helt sikkert brukt mye tid på å finne den perfekte gaven til deg, og gjerne også kjøpt den allerede. Dette er noe du burde snakket med henne om tidlig i høst. Og heller ikke bare slenge det ut på den måten du gjorde. Også kan man jo si at hennes reaksjon var overdrevet, men har hun allerede brukt tid, energi og penger på å kjøpe gave til deg, skjønner jeg også at hun ble skuffet. Anonymkode: a21eb...714 8 2
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #26 Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Hvis hun er helt rå på gaver, har hun helt sikkert kjøpt og ordnet allerede, kanskje har hun lagt ned mye tid og krefter i gaver til deg og dine, det er ufint av deg å komme med dette så sent. Anonymkode: ef97b...8b1 Dette! Jeg er ferdig med alle gaver bortsett fra en. Dersom jeg nå hadde funnet noe spesielt som jeg gledet meg til å gi noe, hadde jeg blitt satt ut av denne beskjeden så seint. Jeg hadde riktignok ikke smelt igjen døra, og lagt ut tvetydige ting på nett - så hun oppfører seg litt barnslig venninnen din også. Anonymkode: 57860...0f3 9 1
Ludovica- Skrevet 7 timer siden #27 Skrevet 7 timer siden (endret) Nei her er det venninna som gjør feil. Man smeller ikke igjen døra på noen over en sånn bagatell. Det er veldig umodent. Derimot kunne sikkert ts sagt fra på en bedre måte og ikke sånn halvveis i farta. Endret 6 timer siden av Ludovica-
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #28 Skrevet 7 timer siden Hvis gaver er denne venninnens kjærlighetsspråk, som det høres ut som det er, så vil avslutting av gaver mellom deres muligens høres ut som "vårt vennskap er ikke viktig for meg". Hvis det har trigget et barndomssår, så blir man umoden med mindre man har aktivt jobbet seg forbi akkurat den triggeren. Og det er kanskje en trigger som ikke blir utfordret særlig ofte. Anonymkode: 8f4c6...4b2 6 4
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #29 Skrevet 6 timer siden Ludovica- skrev (2 minutter siden): Nei her er det ikke venninna som gjør feil. Man smeller ikke igjen døra på noen over en sånn bagatell. Det er veldig umodent. Derimot kunne sikkert ts sagt fra på en bedre måte og ikke sånn halvveis i farta. Umodent muligens, men når venninnen framviser cerebralt omløp som en huntonittplate så er det ganske forståelig. Anonymkode: 2bdd3...1b2 6 4
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #30 Skrevet 6 timer siden Hva med å sende henne ei melding av typen «hei, kan vi snakke om det som skjedde?» og ta det derfra? Absolutt en overreaksjon fra henne, så da må en jo nesten anta at det er noe annet i livet hennes som er tøft om dagen? Være litt raus og høre om det er noe spesielt som står på. Synes egentlig ikke du fremstår så veldig mye bedre heller med «det kan da ikke være normalt 😅»(husker ikke ordrett hva du skrev). Skal dere sitte i hver deres leir og håne hverandre og være barnslige? OM hun allerede er ferdig med sin forseggjorte gave til deg, og du gir henne beskjed i siste liten om at du har bestemt at dere dropper gaver, mens hun kanskje har det veldig vanskelig om dagen, så kan jeg godt forstå at det der kunne være den lille bagatellen som veltet alt for henne. Det er ikke alltid vi tåler like mye, og noen ganger er det veldig mye enklere å rette sinnet/vonde følelser mot noe mindre stort enn det en faktisk står i. Prøv å vær litt nysgjerrig. Litt raus. Snakk med henne og finn ut hva som skjedde, og lytt til hva hun sier. Det er så mye mer konstruktivt enn det dere holder på med. Anonymkode: 165a7...fa4 1 2
Gunstein123 Skrevet 6 timer siden #31 Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Men ikke ufint å smelle hardt igjen min ytterdør? Anonymkode: 7bf3e...70c Det er veldig ufint. Hun burde heller ha sagt i fra at hun allerede hadde kjøpt julegaver, om så var tilfellet. Jeg og mine søsken sluttet å gi hverandre gaver for et par år siden, og jeg tror ikke noen av oss har angret på det.
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #32 Skrevet 6 timer siden Du burde spurt(!) om dette i september. Hun ble sur og viste det på en umoden måte, men det er forståelig at hun blir irritert av å få en slik beskjed mindre enn en måned før jul. Det er for alt for seint. Anonymkode: 958d4...fff 3 1
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #33 Skrevet 6 timer siden Jeg ble ferdig med julegavene i september. Men jeg safer alltid og kjøper ting jeg gjerne kan beholde selv hvis noen plutselig vil droppe gaver. Hadde ikke blitt sur. Anonymkode: 3bf05...5c4
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #34 Skrevet 6 timer siden Men i all verden så utrolig tankeløst av deg å komme med dette nå?? Det er altfor sent å si fra om dette for julen 2025!! Det var faktisk veldig frekt av deg. Du hadde ingen dialog engang, bare informerte. Selv om du vet godt at dette er viktig for din venninne og at hun legger mye flid i gavene?! Dette er jo som å få en dør slengt i trynet!! Skjønner godt at hun slang din tilbake… Anonymkode: f3251...6f1 4 1
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #35 Skrevet 6 timer siden Kunne gitt beskjed endel tid føre. Opplevd dette jeg også. Noen uker før jul fikk jeg beskjed det var slutt. Jeg hadde brukt penger og tid på gaver. Til denne familien. Vennepar med unger. Blir skuffa da. Anonymkode: ed904...d69 3
LilleMy_09 Skrevet 6 timer siden #36 Skrevet 6 timer siden Det er altfor sent å komme med dette når for julen i år. Mange har sikkert allerede gjort unna de fleste gavene. Skjønner godt at venninnen din ble skuffet, selv om hun kanskje overreagerte litt ved å smelle døra igjen på den måten 2
Grønnsaksvaffel Skrevet 6 timer siden #37 Skrevet 6 timer siden Jeg var ferdig med gaver til mine venninner i begynnelsen av oktober, så hvis en av dem kommer og sier fra nå blir jeg også litt sur. Jeg ville heller ikke sagt det på den måten du gjorde. Jeg vil heller spurt om vi om vi ikke kanskje skulle slutte med gaver, så kunne vi bli enige om det sammen. 3
Ludovica- Skrevet 6 timer siden #38 Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Umodent muligens, men når venninnen framviser cerebralt omløp som en huntonittplate så er det ganske forståelig. Anonymkode: 2bdd3...1b2 Uenig. Jeg syns det er sykt overdrevent å smelle igjen en dør bare på grunn av at noen ikke vil kjøpe en julegave. Jeg ser ikke helt det store problemet. Man kan ikke drive å overreagere på den måten. Men ts kunne selvsagt kommunisert dette bedre.
Snabeltann Skrevet 6 timer siden #39 Skrevet 6 timer siden Hva om hun liksom har drevet å strikket deg en genser eller noe? 😱 4 2
Kålrota Skrevet 6 timer siden #40 Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Var vel mer ment som at vi begge kunne puste ut for at vi slapp denne utgiften Anonymkode: 7bf3e...70c Da antar du jo bare at andre tenker som deg. Det var selvsagt ufin oppførsel av henne, men det var klønete håndtert av deg også. Denne praten burde du tatt tidligere og det burde vært en dialog. Hun ble nok mest lei seg. 3 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå