AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #1 Skrevet 5 timer siden Må bare høre noen andres mening på den rare oppførselen til en venninne av meg. Hun er helt rå på gaver, gjør seg mye flid og det er jo hyggelig. Men dyrt og unødvendig, for min del vertfall. Hun kom med ungene (felleskjøring) og jeg sa til henne at i år dropper vi julegaver til hverandre. Jeg sa det på en hyggelig måte. Hun ser bare på meg mens hun smeller døra hardt igjen og kjører avsted. Bladde gjennom story og der hadde hun lagt ut noe om jul som jeg føler var rettet mot meg, passiv aggressive greier. Kan da umulig være normalt? 😅 Bør jeg likevel gi henne gave? Kanskje hun ble såra eller lei seg. Sånn drama orker jeg hvertfall ikke Anonymkode: 7bf3e...70c
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #2 Skrevet 5 timer siden Det er vel kanskje litt i seneste laget å si ifra om det nå, i slutten av november? Iallfall dersom dere vanligvis har gitt gaver til hverandre. Uansett burde hun ha kommunisert klart og tydelig til deg, i stedet for den slags reaksjon. Anonymkode: 8f4c6...4b2 22 2
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #3 Skrevet 5 timer siden Synes det er dårlig oppførsel både av deg og av henne. Hvis dere pleier å gå gaver til hverandre er det dårlig av den ene å bare konstatere at «i år dropper vi gaver»- det er noe det er vanlig å bli enige om sammen. Særlig når du vet at gaver er viktig for venninnen. Og så rett før jul - hun har jo sikkert kjøpt gave allerede. Og så er det selvfølgelig en svært lite voksen reaksjon å smelle igjen døra, men her synes jeg du er mest ufølsom. Anonymkode: 0792b...52f 30 2
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #4 Skrevet 5 timer siden Dette er alt for sent for denne beskjeden! Om man ikke vil gi gaver et år sier man i fra tidlig. Anonymkode: 7f578...65d 25 3
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #5 Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Må bare høre noen andres mening på den rare oppførselen til en venninne av meg. Hun er helt rå på gaver, gjør seg mye flid og det er jo hyggelig. Men dyrt og unødvendig, for min del vertfall. Hun kom med ungene (felleskjøring) og jeg sa til henne at i år dropper vi julegaver til hverandre. Jeg sa det på en hyggelig måte. Hun ser bare på meg mens hun smeller døra hardt igjen og kjører avsted. Bladde gjennom story og der hadde hun lagt ut noe om jul som jeg føler var rettet mot meg, passiv aggressive greier. Kan da umulig være normalt? 😅 Bør jeg likevel gi henne gave? Kanskje hun ble såra eller lei seg. Sånn drama orker jeg hvertfall ikke Anonymkode: 7bf3e...70c Hvis hun er helt rå på gaver, har hun helt sikkert kjøpt og ordnet allerede, kanskje har hun lagt ned mye tid og krefter i gaver til deg og dine, det er ufint av deg å komme med dette så sent. Anonymkode: ef97b...8b1 18 7
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #6 Skrevet 5 timer siden Ganske seint å komme med dette nå. Egentlig litt ufint når du vet hvordan hun er med gaver. Den er sikkert ordnet allerede, så hva skal hun gjøre med den da? Anonymkode: fc2e0...227 12 4
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #7 Skrevet 5 timer siden Du kan jo ikke bestemme at «dere» ikke gir hverandre gaver. Du kan opplyse om at du vil slutte å gi gaver. Men det er jo lovlig sent for julen 2025. Anonymkode: 8e0ce...5ab 19 3
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #8 Skrevet 5 timer siden Men ikke ufint å smelle hardt igjen min ytterdør? Anonymkode: 7bf3e...70c
Natttåke Skrevet 5 timer siden #9 Skrevet 5 timer siden (endret) Når du vet en venn er rå på gaver, foreslår du gavestopp i god tid. Din presang liggert sikkert innpakket alt. PS: Jeg var ferdig med gavene for ca to måneder siden. Endret 5 timer siden av Natttåke 13 3
Fjaselina Skrevet 5 timer siden #10 Skrevet 5 timer siden Eg forstår godt at ho vart sint! Eg hadde blitt veldig irritert over å få ei slik melding i trynet under ein mnd før jul! 15 3
itiswhatitis Skrevet 4 timer siden #11 Skrevet 4 timer siden Tenker at her må man akseptere konsekvensen av det man sier. Du sa i fra for sent og dermed fikk du som fortjent. Ville sagt unnskyld 10 2
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #12 Skrevet 4 timer siden Hvorfor inviterte du ikke til dialog? Skal din mening trumfe hennes? Anonymkode: e36ec...088 14 4
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #13 Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvorfor inviterte du ikke til dialog? Skal din mening trumfe hennes? Anonymkode: e36ec...088 Var vel mer ment som at vi begge kunne puste ut for at vi slapp denne utgiften Anonymkode: 7bf3e...70c
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #14 Skrevet 4 timer siden Jeg syns det er deilig med gavefri og vi gir kun til barn i min familie. Når det er sagt er jeg ferdig med alle julegavene, så den beskjeden måtte evt. kommet for en mnd siden minst😅 Anonymkode: 38562...022 3 1
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #15 Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Men ikke ufint å smelle hardt igjen min ytterdør? Anonymkode: 7bf3e...70c Hun er sikkert på "feil sted" i syklusen. Anonymkode: b6063...8bf
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #16 Skrevet 4 timer siden Jøss, her var det mange som støtter grinebiteren som slo igjen døren. Slik oppfører en seg ikke. Uansett. Støtter ts 100%. Anonymkode: c9d75...3b5 3 1
-Missi- Skrevet 4 timer siden #17 Skrevet 4 timer siden Jeg trur nok at du burde tatt den praten og ikke bare slengt det mot henne i farten på den måten. Det høres jo litt ut som på måten du beskriver henne og innsatsen hun legger i gaver som at dette betyr mye for henne? Antagelig hennes kjærlighetspråk? Siden det er så tett opp mot jul hadde det vært bedre å i en rolig setting starte en samtale om at kansje dette kan være siste julen med gaver og forklart hvorfor fra ditt standpunkt feks om det har med vanskelig økonomisk situasjon å gjøre etc forklare på en rolig måte og samtidig utrykke at du setter pris på henne og likevel ønsker et vennskap. Virker jo som hun ble veldig såret og måten du sa det på, situasjonen dere var i og også tiden på året du sa det i ble feil. 7 3
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #18 Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jøss, her var det mange som støtter grinebiteren som slo igjen døren. Slik oppfører en seg ikke. Uansett. Støtter ts 100%. Anonymkode: c9d75...3b5 Håper du kjøper en gave og ikke får tilbake. Anonymkode: 56269...72f 2
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #19 Skrevet 4 timer siden det er jo veldig å overdrive å slenge døre å bare dra syns jeg men jeg er også enig i at det var i det seneste laget med den beskjeden Anonymkode: 803ab...f3e 1
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #20 Skrevet 4 timer siden Det var litt merkelig av dere begge, syns jeg. Jeg hadde aldri villet sagt det på den måten du gjorde. Jeg har også pleid å gi julegaver til en del venninner, og gjennom årene har vi gradvis sluttet å gi gaver til hverandre, men ingen av oss har sagt det på den måten. Man tar gjerne opp temaet i god tid før jul, og sier kanskje, «skal vi fortsette å gi julegaver til hverandre, syns du? Eller skulle vi kanskje heller ha gjort noe hyggelig sammen? Tid sammen er egentlig det jeg ønsker meg aller mest.» Et eller annet sånt. Og hvis den andre sier at hun aller helst vil fortsette med gaver, så sier man faktisk «ok, ja det er jo litt koselig da», eller noe sånt. Man kaster det ikke ut sånn som du gjorde det. Kanskje hun allerede har kjøpt gave til deg og gjort seg skikkelig flid med den? Når det er sagt, så reagerte hun litt voldsomt. Men hvis gaven din fra henne er klar da, så har hun både brukt tid og penger, og gledet seg til å gi, og da blir man jo skuffet. Anonymkode: 52353...58d 4 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå