Gå til innhold

Mannen bare drar bort uten å si noe..

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jeg gjorde noe lignende da forholdet var på hell. Orket ikke å være med partner mer enn høyst nødvendig etter barna var lagt fordi det var elendig stemning. Gikk eller kjørte tur, satt bare å tenkte og var fortvilet. Hadde nada med utroskap å gjøre, orket bare ikke silent treatment. Det ble slutt, ingen av oss knakk koden på forsoning. Er kvinne, btw.

Anonymkode: 1b579...ec3

Samme her. Gikk ut hver kveld og enhver anledning jeg kunne "stikke" av. I tillegg var jeg veldig "opptatt" av barna, hobby eller jobb. Distanserte meg helt fra mannen. Om han spurte om å bli med på tur eller joine oss (meg og barna), hadde jeg som regel en unnskyldning for at han ikke kunne være med. Vi snakket kun om praktiske ting. Om han begynte å ymte om noe preik som gjaldt oss to, så "stakk" jeg. Kunne faktisk være borte i timesvis. Frøs heller ute på tur enn å være hjemme. Holdt på over 2 år slik😱før jeg flyttet ut.

Anonymkode: 12cc4...d87

• Liker 2
  • Hjerte 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
Virrevirrevapp skrev (8 timer siden):

En ting er utroskap, men det virker uansvarlig å forlate når han vet at du ikke kan se til begge barna samtidig. Skulle du liksom ha gjort det samme? Det funker jo bare fordi han tar seg til rette. 

TS klarer ikke ta seg av to barn alene? 

Anonymkode: 2fabd...cbb

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Jeg spurte han nå, og sa at jeg syntes det var dumt å bare dra uten å si hvor han dro, elle hvor lenge han ble borte. Da ble han bare sur på meg og kalte meg lite takknemlig siden han hadde vært på butikken og kjøpt ting vi trengte. Jeg sa også at vi hadde tre butikker rett i nærheten,  så når han er borte i over en time så begynner jeg å lure om noe har skjedd.

Han skjønte ikke dette,  og sa at jeg overdrev og at han ikke hadde brydd seg hvis jeg hadde gjort det samme - så lenge jeg gjorde noe nyttig. Også bare gikk han egentlig..

Ts

Anonymkode: 0ca96...f83

Stikk ut og ta igjen med samme mynt. Om du ikke kjører bil, bare gå ut. Uten å si noe. 

Det er nyttig å gå tur også. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Dersom han er hos elskerinnen så er det hans privatsak, ikke ts sin business å legge seg opp i det.

Hilsen den forskrudde verden 2025. 

Anonymkode: edba5...612

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Han er selvfølgelig utro. 

Anonymkode: a34ac...96e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Unnskyld TS, men du virker som en veldig passiv person. Du har "prøvd" å snakke med han, lar han bare gå når han føler "diskusjonen" er ferdig, setter ingen krav for han for å gjenoppbygge tillit, er ikke synlig/merkbart sur eller noen ting...
Hadde jeg vært deg, når mannen virker så ubrydd som han gjør, ville jeg ha vært både sur, kald og frekk mot han. Det du gjør nå hjelper tydeligvis ikke. Lag dårlig stemning, gjør han brydd og la han føle på det (bare ikke gjør det så barna får det med seg).

En ting er at det er mistenkelig at han bare reiser bort flere ganger i uka uten å si fra, men hva om det skjer en nødssituasjon og du tror han er i huset/nærheten? Skal du løpe rundt å lete etter han? Ikke at det er høyst sannsynlig, men det kan skje. 

Jeg ville også definitivt begynt å ta igjen med samme mynt - det er barnslig, men bare reis uten å si noe (legg igjen en lapp eller lignende). Ta deg en pust i bakken alene og la han kjenne på det å ikke vite hvor du er eller hva du gjør. 

Anonymkode: 0a5de...b80

• Nyttig 4
Skrevet

Jeg tror jeg hadde sagt ifra at du må si ifra hvis du skal ut en tur. Hva synes du om jeg bare drar og du er hjemme med to barn alene

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Er dette noe som startet etter dette tillitsbruddet fra hans side? Mulig han trenger tid til å tenke på det han gjorde. Mulig han er sur, såret, bitter fordi du tar avstand og må komme seg litt vekk. Men han burde uansett kommunisere det. Noen menn er dårlige på å kommunisere så da må du nesten spørre han. Få han til å åpne seg for deg. 

Anonymkode: 0dfa4...c5b

AnonymBruker
Skrevet
Gladgutten79 skrev (11 timer siden):

Kjøp en air tag aktiver den å «miste den» mellom setene ???

Dumt hvis han har en Iphone, da får han varsel om at det er en airtag som følger han. Jeg har noen ganger fått opp slike varsler på bussen, fordi noen som sitter i nærheten har en airtag i veska/sekken sin.

Anonymkode: 4789d...49d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Kanskje han har innsett at du kommer til å gnåle om dette "tillitsbruddet" til dere blir pensjonister og har nå bestemt seg at det er ikke noe han skal finne seg i. Han er åpenbart i tenkeboksen og vil sannsynligvis ut av denne skeive maktbalansen dere har i forholdet. Der du er tydeligvis den som har fasiten på hvordan ting skal være. 

Blir koselig jul 🎅🏼 

Anonymkode: 9f552...c8e

Det skulle han kanskje tenkt på før han valgte å gjøre det han nå enn gjorde. Han har selv satt seg i denne posisjonen, så hvis han vil ha slutt på "gnålet" kan han jo begynne å oppføre seg som et voksent og ansvarlig menneske, ta eierskap til det han har gjort og gjøre det han kan for å bygge opp tilliten igjen. Ellers kan han i grunnen bare holde kjeft. 

Anonymkode: dead2...c5e

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Han har et spilleproblem, en partner til du ikke vet om, en unge du ikke vet om eller problemer på jobben. 

Eller et helseproblem og går i terapi. 

Anonymkode: cad9d...ae9

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Stikk ut og ta igjen med samme mynt. Om du ikke kjører bil, bare gå ut. Uten å si noe. 

Det er nyttig å gå tur også. 

Stemmer for dette. Reaksjonen vil avsløre hva han holder på med.

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

I gamle dager hadde vi skrevet en lapp.

Anonymkode: 641dd...83a

Ja, god idé det.

AnonymBruker
Skrevet

Veldig spesielt å bare dra uten å si noe. Spesielt når man har barn. Da har man jo låst den andre personen hjemme uten at den en gang vet om det. Det normale er å gi beskjed muntlig eller med en sms eller lapp om at man dro et ærend og når man er tilbake. Det beste er å avklare på forhånd så man vet at det passer (kan jo hende den andre personen har et ærend også, og bare 1 forelder av gangen kan dra ut av huset på kvelden)

Anonymkode: f6f56...643

• Liker 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Nei, alt er egentlig ikke bra - grunnet et stort tillittsbrudd fra hans side , som jeg synes er vanskelig å komme over. Ikke utroskap, men annet tillittsbrudd. Vi samarbeider godt om barna,  og klarer å ha en god tone- men jeg orker ikke nærhet med han. Han ønsker ikke samlivsterapi,  men mener at han bare skal være tålmodig helt til jeg tilgir han. 

Ts

Dersom du "ikke orker nærhet" med ham, skjønner jeg denne mannen veldig godt. Jeg kan også gjøre det der. Må bare rett og slett ut før hodet koker over grunnet en kjæreste som helt åpenbart ikke liker meg lengre. Istedenfor å gnåle og prate (som jeg har prøvd til gangs) går jeg meg en tur. Prosessen er i gang, snart går jeg fra henne. 

Du bør fortelle oss litt om hva dette "tillitsbruddet" er for at vi skal forstå situasjonen litt bedre. Har han kjøpt noe "uten lov" ? Ruser han seg ? Har han glemt å lage middag ?

For å si det sånn, er det ikke sex og nærhet i et forhold, så kommer forholdet til å gå i stykker. Dette er egentlig veldig enkelt. 

Anonymkode: 2fc57...117

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Jeg spurte han nå, og sa at jeg syntes det var dumt å bare dra uten å si hvor han dro, elle hvor lenge han ble borte. Da ble han bare sur på meg og kalte meg lite takknemlig siden han hadde vært på butikken og kjøpt ting vi trengte. Jeg sa også at vi hadde tre butikker rett i nærheten,  så når han er borte i over en time så begynner jeg å lure om noe har skjedd.

Han skjønte ikke dette,  og sa at jeg overdrev og at han ikke hadde brydd seg hvis jeg hadde gjort det samme - så lenge jeg gjorde noe nyttig. Også bare gikk han egentlig..

Ts

Mulig dere har mange problemer i forholdet, men akkurat dette burde ikke være ett av dem. Han tar seg en times egentid 1-2 ganger i uken, etter han har lagt det barn som det er hans jobb å legge. Dessuten kombinerer han det med å hente ting dere trenger. 

Anonymkode: 6a5be...0f7

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Først og fremst: Det er ikke vanlig å dr avgårde uten å si noe når man lever sammen.

Men det er en annen ting i denne tråden som forundrer meg. Dere kan ikke gi beskjed for telefonen vibrerer og vekker barnet, kan ikke gi beskjed fordi telefon vil avbryte ditt og datt.

Nå skal jeg fortelle en ting. Det går faktisk an å gi beskjed på andre måter enn via telefon - har dere tenkt på det?

I gamle dager la vi en lapp på kjøkkenbordet; "har dratt for å kjøpe dopapir".  Prøv en post it lapp; "må innom jobben en tur, er tilbake i halvsju-tida"

Anonymkode: 4ae3c...6bb

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Aldri skjedd at vi ikke forteller hvor vi skal.

Hadde aldri akseptert det noen av oss.

Anonymkode: 924da...2b8

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Veldig spesielt å bare dra uten å si noe. Spesielt når man har barn. Da har man jo låst den andre personen hjemme uten at den en gang vet om det. Det normale er å gi beskjed muntlig eller med en sms eller lapp om at man dro et ærend og når man er tilbake. Det beste er å avklare på forhånd så man vet at det passer (kan jo hende den andre personen har et ærend også, og bare 1 forelder av gangen kan dra ut av huset på kvelden)

Anonymkode: f6f56...643

Jeg tenker også dette er veldig rart. 

Men det høres jo ut som om dere sliter med å snakke sammen på en god måte. 

Hvis han bare reiser ut, uten å si ifra på forhånd, eller å gi beskjed når han drar, hvor lenge han blir borte, og hvor han er, tenker han da at du kan gjøre det samme? 

Hvis dere fremover skal ha det slik at dere ikke sier ifra til hverandre om hvor dere er og bare kan dra hjemmefra uten å si ifra, hva hvis dere ender med at begge drar ut samtidig, og tror at den andre er hjemme? Altså at dere etterlater barna alene, uten at det var meningen? 

I et normalt forhold, så forteller man hverandre ting. Ikke for å kontrollere hverandre, men for å informere, og evt. ha dialog hvis det er utfordringer. 

Om mannen må ut med bilen og hente noe, og handler samtidig, så er jo det normalt OK. Men jeg vil jo vite det, både fordi jeg vil vite at han er ute av huset, at han har reist avgårde med bilen, og hvor lenge han kan være borte før jeg skal begynne å bekymre meg. 
Jeg vil også ha muligheten til å si ifra om jeg også hadde planer om å reise ut, og om vi kan få til så begges planer kan løses. 
(Hva skulle jeg? Kan han fikse det mens han er ute? Evt. hva skal han? Kan jeg fikse det mens jeg er ute? Evt kan den ene reise først og den andre etterpå, og fortsatt rekke det denne skal?) 

Vi lærer også ungdommen det samme. De skal si ifra når de blir sene eller reiser ut, slik at vi vet. 

Anonymkode: aa9fc...7bb

• Liker 1
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Dra ut rett etter middag og kom tilbake i nitiden. 

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...