Gå til innhold

Mannen bare drar bort uten å si noe..

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg gjorde noe lignende da forholdet var på hell. Orket ikke å være med partner mer enn høyst nødvendig etter barna var lagt fordi det var elendig stemning. Gikk eller kjørte tur, satt bare å tenkte og var fortvilet. Hadde nada med utroskap å gjøre, orket bare ikke silent treatment. Det ble slutt, ingen av oss knakk koden på forsoning. Er kvinne, btw.

Anonymkode: 1b579...ec3

• Liker 1
  • Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

En ting er utroskap, men det virker uansvarlig å forlate når han vet at du ikke kan se til begge barna samtidig. Skulle du liksom ha gjort det samme? Det funker jo bare fordi han tar seg til rette. 

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Jeg spurte han nå, og sa at jeg syntes det var dumt å bare dra uten å si hvor han dro, elle hvor lenge han ble borte. Da ble han bare sur på meg og kalte meg lite takknemlig siden han hadde vært på butikken og kjøpt ting vi trengte. Jeg sa også at vi hadde tre butikker rett i nærheten,  så når han er borte i over en time så begynner jeg å lure om noe har skjedd.

Han skjønte ikke dette,  og sa at jeg overdrev og at han ikke hadde brydd seg hvis jeg hadde gjort det samme - så lenge jeg gjorde noe nyttig. Også bare gikk han egentlig..

Ts

Anonymkode: 0ca96...f83

Har mange menn i familien bare vet at de trekker seg litt unna eller kjører seg en tur. Bare for å være litt alene. Men klart han kunne jo bare sagt at nå trenger jeg litt tid for meg selv.  Det er ikke julegaver han driver med heller?.  Eller prater i telefon med kamerat som ikke har det bra?. Kan jo være uskyldige ting også.

Anonymkode: a81f5...eb5

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Hvis du har tilgang til han sin tlf, skru på snap map å håp på det beste 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nei, men første innlegg hørtes ut som han hadde forsvunnet en time uten varsel eller forklaring. At han stakk ut for å hente noe og utstyr, og gikk på butikken samtidig var jo ikke merkelig? Og ikke forstyrret ts i leggingen for å gi beskjed hørtes ikke utenkelig ut, selv om jeg personlig nok hadde sendt en sms. Hvis han vil til en elskerinne kunne han liksågodt gjort det selv om han sa «jeg stikker ut en tur, et par ærend».

Anonymkode: 4499c...250

Det er når det skjer igjen og igjen at det blir mistenkelig, er det en gang så er det noe annet. 

Anonymkode: 78564...318

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet

I hovedinnlegget skrev du at du lurer på om du skal gjøre det samme - bare forsvinne under legging av barna uten å si fra - for at han skal få kjenne på det. Det kan du selvfølgelig ikke gjøre, for du risikerer at han også bare drar uten å fortelle deg, og du kan faktisk ikke ta for gitt at han sjekker om du er hjemme før han drar, for han har vist deg utallige ganger at han ikke er til å stole på.

Du skrev at 90 % av alle trolig ville ha gått fra ham, om de hadde blitt utsatt for det tillitsbruddet som han har utsatt deg for. Og også at dine nære mener du bør gå fra ham.

Videre skriver du et sted at "han ikke vil være med i samlivsterapi, at han bare skal vente til du har tilgitt ham". Les akkurat den setningen din noen ganger, og reflekter litt over hva han mener dette betyr...

For med den setningen inntar han en total passiv posisjon. Han har overhodet ikke tenkt å gjøre noe for å bygge opp igjen tilliten din. Han har ikke tenkt å jobbe aktivt for å fortjene din tillit. 

Han skal bare vente han, til du gjør din "jobb", og bare tilgir ham, selv om han ikke gjør noe aktivt for å fortjene å bli tilgitt, og dermed heller ikke fortjener tillit.

Med sin oppførsel nå, hvor han bare forsvinner (noe han har begynt med etter det store tillitsbruddet...), det er å aktivt vise deg at han virkelig mener det han tidligere har sagt til deg. Han har ikke tenkt å gjøre noe som helst for å bygge opp igjen tilliten, han har tenkt å fortsette å gjøre som han vil, og det inkluderer tydeligvis også å ha hemmeligheter for deg, behandle deg uten respekt.

Han oppfører seg som om det er du som har begått urett mot ham, ikke motsatt. Han bestemmer at han ikke vil være med i parterapi - selv om det er du som burde satt det som et av flere absolutte krav til å fortsette forholdet. Han bestemmer at han ikke gidder å legge noe innsats i å gjøre seg fortjent til å få din tilgivelse og tillit - selv om det er han som intenst burde hatt størst interesse av å jobbe for å vise deg at han var villig til å jobbe for forholdet, for familien, for å beholde deg, for å være en god partner selv. 

Og når han fortsetter å gjøre handlinger som bryter ned din tillit til ham, da mener han du overreagerer, blir sur og sint, og bare går fra deg. Med andre ord, han skjuler fremdeles noe for deg, og han har ingen planer om å fortelle deg det. 

Han viser med hele seg og alt han nå gjør at han har null respekt for deg, han tar deg som en selvfølge, og han stoler på at du ikke går, uansett hva han gjør - for der minst 90 % ville gått, der ble du, og han ser tydeligvis på det som et bevis for at han ikke trenger gjøre noe som helst for å fortjene din tilgivelse og tillit. Det er med andre ord også en mann som ikke bryr seg.

Når du sier du vil bli for å se om du en gang kanskje kan få tillit til ham, uten å kreve parterapi, uten å kreve åpenhet og ærlighet og respekt, uten å stille krav til ham om at det er han som må vise seg fortjent til tillit og tilgivelse -  da viser du også at han bare kan ture frem videre som han vil. Og det er jo nettopp det han nå gjør, uansett hva han driver med den tiden...

Du godtar det han gjør, Ts, for det får ingen følger for ham å gi fullstendig f... og stadig bryte din tillit på nytt og på nytt. Han styrer sjappa, og selv sexnekt får ham ikke til å endre på noe, for han vil ikke endre seg, han vil ikke ta ansvar, han gidder ikke jobbe for forholdet. Så, hvorfor skal du, når han som virkelig burde jobbe for forholdet og din tilgivelse og tillit ikke gidder?

Anonymkode: d2f67...b9d

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 25
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Han er sikkert og får seg litt behandling på den lokale thai massasje sjappa. 

Anonymkode: 69db7...21b

Akkurat samme tenkte jeg! Tar ca 20-30 min det

Anonymkode: f86b5...9a1

• Liker 1
Skrevet

Det hadde vært totalt unormalt for meg og mannen. 
Vi vet hvor hverandre er til en hver tid, hvis vi reiser ut av huset så gir vi beskjed om det og sier hade med klem eller kyss. Gir selvfølgelig beskjed om hva vi skal og ca hvor lenge vi blir borte. Veldig rart å bare stikke av på den måten. Gjør ikke akkurat parforholdet noe bedre. 

Anonymkode: 9d920...47e

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Min mann gjør det. Plutselig er han borte, jeg er igjen hjemme med barna. Jeg har sagt ifra at det er uaktuelt, han har blitt bedre på å varsle. Han skal bare fikse noe til sin familie, eller på butikken en tur osv osv. Tenk om jeg hadde gjort det samme, da hadde ingen vært hjemme med barna. Han forstår det men glemmer seg, da han lever mye i sin egen boble🙃

Anonymkode: b14f2...7ef

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Kanskje han har innsett at du kommer til å gnåle om dette "tillitsbruddet" til dere blir pensjonister og har nå bestemt seg at det er ikke noe han skal finne seg i. Han er åpenbart i tenkeboksen og vil sannsynligvis ut av denne skeive maktbalansen dere har i forholdet. Der du er tydeligvis den som har fasiten på hvordan ting skal være. 

Blir koselig jul 🎅🏼 

Anonymkode: 9f552...c8e

Du fikk ikke med deg at det var han som var den sjalue?

Hva om TS hadde stikket ut to tre ganger i uka? 

Anonymkode: 461e7...a74

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Mannen min har en del ganger det siste bare tatt bilen og kjørt og blitt borte en times tid på kveldene. Dette gjør han uten å si hade, hvor han skal eller hvor lenge han blir borte... Vi legger hvert vårt barn av de minste annen hver dag, og han har pleid å dra etter han har lagt den minste - og mens jeg legger det barnet som er litt eldre. Han sier at han ikke ville forstyrre når jeg spør hvorfor han ikke sa hadet. 

Er det vanlig å bare dra uten å si ifra,  hvor man skal eller hvor lenge man blir borte? Jeg synes det er litt merkelig..  Eller skal det være rom for at man bare drar og blir borte en times tid ?

Jeg har aldri gjort det mot han, men vurderer å bare gjøre det en gang- for å se hvordan han reagerer slik at han kan skjønne hvordan det føles. Men det er kanskje barnslig? Han er mye mer sjalu enn jeg er, så tror egentlig ikke han hadde likt det.

Jeg tror egentlig ikke at han er utro eller noe sånt, men jeg mener bare det er vanlig at man sier ifra til den man bor sammen med hvor man skal ,og hvor lenge man blir borte.  

Anonymkode: 0ca96...f83

Utrolig barnslig å ta igjen, men jeg synes du skal gjøre det - sånn at han skjønner hvor dust det faktisk er.

AnonymBruker
Skrevet
Rødvinsfilosofen skrev (34 minutter siden):

Utrolig barnslig å ta igjen, men jeg synes du skal gjøre det - sånn at han skjønner hvor dust det faktisk er.

Du og andre kommer med uforsvarlig råd når dere anbefaler Ts å stikke av!

Hvis Ts stikker av uten at mannen vet det - og mannen, som bruker å gjøre det flere ganger i uken, også gjør det i den tro at Ts er hjemme... hva da med ungene?

Bare slutt å gi slike uforsvarlige råd til personer som står i ekte liv!

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Du og andre kommer med uforsvarlig råd når dere anbefaler Ts å stikke av!

Hvis Ts stikker av uten at mannen vet det - og mannen, som bruker å gjøre det flere ganger i uken, også gjør det i den tro at Ts er hjemme... hva da med ungene?

Bare slutt å gi slike uforsvarlige råd til personer som står i ekte liv!

Du tenker at mannen ikke vil merke at hun ikke er i huset?

Ikke merke at hun kjører av gårde?

Ikke merke at bilen hennes er borte? 

Tenker du at huset vil stå i full fyr når hun kommer hjem?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Rødvinsfilosofen skrev (11 minutter siden):

Du tenker at mannen ikke vil merke at hun ikke er i huset?

Ikke merke at hun kjører av gårde?

Ikke merke at bilen hennes er borte? 

Tenker du at huset vil stå i full fyr når hun kommer hjem?

Hadde du stolt på at en så egosentrisk mann følger med på sånt? Kan du garantere det?

Ts har et ansvar for sine barn, og fakta er nå at hun ikke kan stole på mannen.

Å gi råd om at hun skal stikke av, det er uforsvarlig når man vet at det er flere barn der og far ikke er til å stole på!

Slutt å gi uforsvarlige råd som kan gå utover uskyldige barn!

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hadde du stolt på at en så egosentrisk mann følger med på sånt? Kan du garantere det?

Ts har et ansvar for sine barn, og fakta er nå at hun ikke kan stole på mannen.

Å gi råd om at hun skal stikke av, det er uforsvarlig når man vet at det er flere barn der og far ikke er til å stole på!

Slutt å gi uforsvarlige råd som kan gå utover uskyldige barn!

Hun etterlater ikke barna sine i en dødsfelle.

De er hjemme.
Med faren sin. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Slapp av. Han er sikkert bare ute å røyker en joint.

Anonymkode: 74bdd...f30

AnonymBruker
Skrevet
Rødvinsfilosofen skrev (16 minutter siden):

Hun etterlater ikke barna sine i en dødsfelle.

De er hjemme.
Med faren sin. 

Som man ikke kan stole på.

Anonymkode: 17b99...b7e

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jeg hadde iallfall sagt at han må gi beskjed før legging, om han kommer til å stikke ut. Dessuten blir jo du stuck hvis minste våkner opp igjen mens du legger eldste. 

Anonymkode: 763e9...d5c

Gå ut fra at TS klarer å legge to barn alene. Dette er ikke trådens tema.

• Liker 1
Skrevet

Han behandler deg som dritt fordi han vet du ikke stiller uansett hva han gjør. Han slipper jo unna parterapi, han slipper unna med å stikke av en time hver kveld, og det vet han godt.

• Liker 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
katties skrev (9 timer siden):

Jeg gjør også slik. Sender ikke melding da mannen har vibrasjon på telefonen, og jeg vil ikke vekke barnet... eller mannen. Akkurat i dag har han allerede sovet med barnet han legger i 1,5 time. Sier noen ganger før vi begynner leggingen at jeg drar, eller sier hvor jeg har vært når jeg er tilbake, eller han spør meg. Vanligvs er det matbutikken, klesbutikk for å kjøpe noe til barna, sende en pakke eller annet lignende. Forskjellen her er vel at det er null grunn til at mannen min skal tvile på hvor jeg har vært, og han plages altså ikke av det.

I gamle dager hadde vi skrevet en lapp.

Anonymkode: 641dd...83a

• Liker 3
  • Nyttig 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...