Hermula Skrevet 2. april 2006 #1 Skrevet 2. april 2006 Har ei datter på ett år, og nå begynner det gamle skinnposen etter pappaen å bli litt liten. Tenker at vi etterhvert skal investere i en ny, evt brukt pose som hun kan bruke en stund. Er det noen som har erfaringer? Vet at Hellsport og Ajungilac har soveposer som er beregnet brukt i bl.a pulk, med glidelåser i begge sider. Disse er langt rimeligere enn voksiposene. Voksiposene er til gjengjeld laget i naturmaterialer, noe som absolutt er ett pluss. Takknemlig for synspunkter!
Gjest Gjest Skrevet 2. april 2006 #2 Skrevet 2. april 2006 har bare brukt voksipose jeg. brukte den i pulk senest i vinterferien til min datter på 2 år og 8 mnd. er kjempefornøyd med den.
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 2. april 2006 #3 Skrevet 2. april 2006 Har sydd selv, jeg. Kjempeenkelt. Sparer en del hundrelapper på det...
Hermula Skrevet 2. april 2006 Forfatter #4 Skrevet 2. april 2006 Har sydd selv, jeg. Kjempeenkelt. Sparer en del hundrelapper på det... ← Hvilke materialer brukte du? Brukte du soveposemal eller voksiposemal???
Hermula Skrevet 2. april 2006 Forfatter #5 Skrevet 2. april 2006 har bare brukt voksipose jeg. brukte den i pulk senest i vinterferien til min datter på 2 år og 8 mnd. er kjempefornøyd med den. ← Er det vanlig voksipose du har? Er den stor nok til din datter enda, eller begynner den å bli liten?? Er det lett å feste voksiposen i pulken? Jeg tror de vanlige voksiposene i alle fall er mye større enn vår gamle skinnpose. De har jo også nå fått en som skal vare til ungen er ca 6 år. TRenger man det? Vil en 5-6 åring sove i voksipose??? Tusen takk for svar
misseng Skrevet 2. april 2006 #6 Skrevet 2. april 2006 Er det vanlig voksipose du har? Er den stor nok til din datter enda, eller begynner den å bli liten?? Er det lett å feste voksiposen i pulken? Jeg tror de vanlige voksiposene i alle fall er mye større enn vår gamle skinnpose. De har jo også nå fått en som skal vare til ungen er ca 6 år. TRenger man det? Vil en 5-6 åring sove i voksipose??? Tusen takk for svar ← har vanlig voksipose ja. festet den ikke i pulken det tenkte jeg faktisk ikke på for hun fikk akkuratt plass oppi der med voksiposen og satt bra. den passet akkuratt men det var nok siste gang vi brukte den. blitt så stor at hun ikke vill sitte i den lengere.
Kosejenta Skrevet 3. april 2006 #7 Skrevet 3. april 2006 Disse er langt rimeligere enn voksiposene. Voksiposene er til gjengjeld laget i naturmaterialer, noe som absolutt er ett pluss. ← Det er jo mulig å kjøpe voksiposer brukt på finn.no ol.,selges gjerne for 500-1000,-. Har voksipose til begge gutta, og selvom eldstemann på litt over 2 ikke liker å sitte så mye i vogn, syntes han det er kjempe deilig å sitte i voksiposen sin.Han har god plass.Tror de skal vare til barnet er 4år ca. Ellers får en jo å kjøpt nye voksiposer beregnet for barn opp tili 6år.
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 3. april 2006 #8 Skrevet 3. april 2006 (endret) Hvilke materialer brukte du? Brukte du soveposemal eller voksiposemal??? ← Brukte bomullspoplin (vind-og vannavvisende) som ytterstoff, thermovlies som mellomstoff + en tykk slags ullfleece jeg hadde liggende, og polarfleece på innsiden. Kunne nok godt ha droppet ullfleecen tror jeg. Hadde jeg tenkt meg mer om, så hadde jeg kanskje brukt bevernylon som ytterstoff, men poplin funker fint det også. Brukte ingen mal, men sydde et stort rektangel (ca 1x1,40 m), avrundet på den ene kortsiden med løpegang til snor. På sidene (opp mot løpegangen) sydde jeg i en glidelås på ca 55 cm. Da hadde jeg igjen ca en halv meter som jeg kunne brette opp så posen blir passe lang, så brette inn sidene med glidelåsen på, og dra igjen. Sydde i en duffelcoatlukning mellom toppen av glidelåsen og snora, for å holde den litt mer sammen når snora ikke er knyttet. Endret 3. april 2006 av Bjørnsdatter
Hermula Skrevet 3. april 2006 Forfatter #9 Skrevet 3. april 2006 Brukte bomullspoplin (vind-og vannavvisende) som ytterstoff, thermovlies som mellomstoff + en tykk slags ullfleece jeg hadde liggende, og polarfleece på ...← Jeg skjønner at du er skikkelig flink med symaskina! Den så flott ut! Koselig å bruke ting man har laget selv. Tror nok det blir en kjøpt pose på meg. Ser ikke at jeg har overskudd til sying og frustrering rundt mine labre syferdigheter akkurat nå. Tusen takk for ideen uansett
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 3. april 2006 #10 Skrevet 3. april 2006 Hehe Det var faktisk innmari enkelt... Kjøpte bare en meter av hvert stoff, la det oppå hverandre (passet seff. på at bredden var 1.40 på alle stoffene), rundet av toppen og klippet et par cm av foret på alle kanter for å få pen kant av ytterstoffet. Brettet den inn en gang over foret, og sydde sikksakk rundt hele med skikkelig kraftig bjørnetråd for at det skulle holde. Løpegang kan du sy ved å sy på et skråbånd, f.eks. Glidelås er slett ikke vanskelig å sy i heller Det behøver ikke å se veldig fancy ut, vettu. Betalte vel rundt 200 kr for alt stoffet, tråden, glidelåsen, snora og lukningen tenker jeg.
Kosejenta Skrevet 3. april 2006 #11 Skrevet 3. april 2006 Hehe Det var faktisk innmari enkelt... Kjøpte bare en meter av hvert stoff, la det oppå hverandre (passet seff. på at bredden var 1.40 på alle stoffene), rundet av toppen og klippet et par cm av foret på alle kanter for å få pen kant av ytterstoffet. Brettet den inn en gang over foret, og sydde sikksakk rundt hele med skikkelig kraftig bjørnetråd for at det skulle holde. Løpegang kan du sy ved å sy på et skråbånd, f.eks. Glidelås er slett ikke vanskelig å sy i heller Det behøver ikke å se veldig fancy ut, vettu. Betalte vel rundt 200 kr for alt stoffet, tråden, glidelåsen, snora og lukningen tenker jeg. ← Tar du i mot bestilling eller??? Blir imponert.Er helt håpløs på slikt selv, eier ikke tålmodighet....
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 3. april 2006 #12 Skrevet 3. april 2006 Tar du i mot bestilling eller??? Blir imponert.Er helt håpløs på slikt selv, eier ikke tålmodighet.... ← Vel. Invester et par timer, så er du ferdig, og har spart et par tusenlapper i forhold til å kjøpe Voksi. (Ikke noe feil med Voksi, absolutt bra poser har jeg hørt, men hellandussen for en pris!) Det er egentlig veldig enkelt Du får jo selvsagt ikke alt dette ekstrautstyret, men du kan jo mekke deg noe selv hvis du har veldig behov for det da. Koster jo ekstra å få noen til å lage for deg, så klart. Skulle gjerne ha gjort sånt på bestilling, men så flink er jeg dessverre ikke, at jeg har lyst til å ta betalt for å gjøre det. Og gratis kan jeg jo ikke holde på
Kosejenta Skrevet 4. april 2006 #13 Skrevet 4. april 2006 Vel. Invester et par timer, så er du ferdig, og har spart et par tusenlapper i forhold til å kjøpe Voksi. (Ikke noe feil med Voksi, absolutt bra poser har jeg hørt, men hellandussen for en pris!) Det er egentlig veldig enkelt Du får jo selvsagt ikke alt dette ekstrautstyret, men du kan jo mekke deg noe selv hvis du har veldig behov for det da. Koster jo ekstra å få noen til å lage for deg, så klart. Skulle gjerne ha gjort sånt på bestilling, men så flink er jeg dessverre ikke, at jeg har lyst til å ta betalt for å gjøre det. Og gratis kan jeg jo ikke holde på ← Som sagt har nok verken tålmodighet eller ferdigheter til slikt Hele vinteren hadde gått innen jeg hadde fått et resultat jeg hadde vært fornøyd med.... Har allerede voksiposer til begge gutta,vært så bortskjemte at oldeforeldrene har kjøpt.....men på salg begge to,for det er ganske så stuve priser ja
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå