Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kjenner jeg ikke klarer å godta at min mann snuser lenger, og det tærer på forholdet. Jeg, og ikke minst vår datter på 6 år kunne virkelig tenkt oss en tur til syden neste år, men det blir for dyrt. Når min mann da kaster bort nærmere 30 000,- i året på snus, så er det en bitter kamel å svelge.

Og ja, jeg vet det er vanskelig å slutte. Men jeg klarte det da jeg gikk gravid med vårt barn, da synes jeg han skulle klart det nå.

Anonymkode: 9c4bb...14d

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vet du, alle har sine laster. Han bruker penger på snus ja, men du bruker nok like mye i hudpleie, klær osv. generelt bruker kvinner langt mer penger «unødvendig» enn menn, så det blir ikke rett å tenke slik som du gjør. Sydentur kan dere jo spare til. Legg av penger hver mnd og spar til dere har nok.

Anonymkode: 0e266...347

• Liker 16
  • Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet

Kom over det og la fyren få ha snusen sin.

Anonymkode: 3c161...b81

• Liker 10
  • Nyttig 1
Skrevet

Vel alle har sine laster. La han få ha snusen sin. Du har sikkert noe du bruker mye penger på også.

Ferieturer kan man spare til. Bli enig om en lik sum dere skal legge av hver måned 

• Liker 11
Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Kjenner jeg ikke klarer å godta at min mann snuser lenger, og det tærer på forholdet. Jeg, og ikke minst vår datter på 6 år kunne virkelig tenkt oss en tur til syden neste år, men det blir for dyrt. Når min mann da kaster bort nærmere 30 000,- i året på snus, så er det en bitter kamel å svelge.

Og ja, jeg vet det er vanskelig å slutte. Men jeg klarte det da jeg gikk gravid med vårt barn, da synes jeg han skulle klart det nå.

Hva bruker du de 30.000,- som du ikke bruker på snus da?

Har du spart de 210.000 til ferier? 

• Liker 12
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Har dere felles økonomi?

Er du sikker på at han snuser for så mye i året? Bruker snus selv og tipper det går med ca 15.000 kr pr år.

Anonymkode: ebada...358

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

La nå mannen kose seg. Min mann snuser. Jeg drikker redbull, kjøper sminke og mer klær enn han. Og bruker nok mer enn hva min bruker i mnd på det. (Nå handler vi snus i Sverige, så han bruker rundt 800 kr mnd på snus) 

Visste han snuste før jeg ble sammen med han. Det visste sikkert du og?

Anonymkode: 76864...5b2

• Liker 3
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

La nå mannen kose seg med snusen sin. 

Anonymkode: dd8d2...59a

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Nei de er ikke vanskelig å slutte.

men de blir sykeliggjort og en hører det overalt hvor vanskelig det er, derfor tror faktisk mange at de er vanskelig.

Du få hive 70kr/dag  oppi noe lurt, så kan du og datter di reise til syden neste år.

tror du de er mange som skal fortelle meg hvor vanskelig de er å slutte nå?

var faktisk vanskeligere og slutte med sjokolade

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva har du gjort med de 30.000 du har spart? 

Anonymkode: 410bc...e09

• Liker 5
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
Soft mann skrev (12 minutter siden):

men de blir sykeliggjort og en hører det overalt hvor vanskelig det er, derfor tror faktisk mange at de er vanskelig.

Du få hive 70kr/dag  oppi noe lurt, så kan du og datter di reise til syden neste år.

Du vet at avhengighet er veldig individuelt? Mange har avhengighet i genene sine, da er det et helvete å slutte med både det ene og det andre. 

Tror du virkelig det er sånn at fordi DU klarte å slutte lett som bare det, så bør alle andre klare det også? Herregud du er jo ikke rett 

Anonymkode: 85439...5d1

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
Soft mann skrev (18 minutter siden):

Hvordan å fortelle at man ikke vet hvordan det individuelt oppleves, uten å fortelle det.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Du vet at avhengighet er veldig individuelt? Mange har avhengighet i genene sine, da er det et helvete å slutte med både det ene og det andre. 

Tror du virkelig det er sånn at fordi DU klarte å slutte lett som bare det, så bør alle andre klare det også? Herregud du er jo ikke rett 

Anonymkode: 85439...5d1

Svært mange har sluttet å røyke de siste årene. Er nok likt for de fleste å slutte. Etter 72 timer produserer kroppen nikotin igjen, resten er opp til  de enkelte

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

TS, anbefaler at dere har deres egne bankkontoer med «lommepenger» i tillegg til en felleskonto. 
vi gjør dette, setter inn penger på fellesen hver mnd etter lønn, og beholder 8000 av egen lønn hver selv til eget forbruk. Min mann kjøper vinylplater og drikker øl og går på konserter, jeg prioriterer å spare til jenteturer. 

Da slipper du å henge deg opp i hva mannen din bruker pengene sine til :)

Anonymkode: ad5b2...fb6

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hvordan å fortelle at man ikke vet hvordan det individuelt oppleves, uten å fortelle det.

Vilje så kommer man langt

AnonymBruker
Skrevet

Om dere har felles økonomi, så hadde jeg krevd at vi gikk gjennom økonomien. 

For om han bruker så mye på snusing, så betyr det gjerne at du må bruke mer på ting som skulle vært felles, såsant han ikke tjener veldig godt.

Men mest av alt ville jeg hatt fokus på hans egen helse, og ikke minst hvilket forbilde han ønsker å være for sitt barn, og om han vil se barna vokse opp, ha overskudd til å være aktivt med barn osv. 

Å kysse noen som snuser er dessuten totalt turnoff, og ikke hjelper det nok at de pusser tennene også, så sexlivet blir gjerne lidende av det også - i tillegg til den effekten nikotin har til å trekke sammen årer slik at det også kan føre til potensproblemer, større ryggproblemer m.m.

Om han faktisk snuser for 30 000 i året, da snuser han så mye at det er reell risiko for hans helse. Og jeg hadde gjort det klart at jeg forventer at han som partner og far ta vare på sin helse, og det gjør han ikke så lenge han snuser, og snuser så mye.

Anonymkode: 5be7a...a63

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Snusing er ikke sunt, så syns han skal slutte. 

jeg liker å dra på ferieturer. Og hvis jeg vil ha med mannen og barna, må jeg sponse mer fordi han ikke har råd. Han hadde hatt råd om han ikke snusa i alle de år og sparte de pengene. 

Anonymkode: 2822a...636

• Liker 1
Skrevet

Forstår deg godt. Det er ekkelt og usunt. Har dessverre ingen gode råd...

AnonymBruker
Skrevet
LilleMy_09 skrev (3 timer siden):

Vel alle har sine laster. La han få ha snusen sin. Du har sikkert noe du bruker mye penger på også.

Jeg er så enig. 

Det er sikkert mange ting som kan kuttes før man kan klage på mannen sitt behov for snus.

Sminke, kafe besøk, restaurantbesøk kanskje turer på byen o.s.v.. alt er like unødvendig som snus om man ser på det på rette måten.

Jeg glemmer den gangen jeg måtte velge mellom henne og snusen.

Jeg pakket og dro min vei. Kort tid etter kuttet jeg snusen også. Det var jo hun som var grunnen til at jeg trengte nikotinen i utgangspunktet.

Anonymkode: 1e9ef...544

• Hjerte 1
Skrevet

Du har overhodet ingen vaner eller ønsker eller behov som koster 2500 kr per måned?

Det er en sum man som voksen burde kunne ha til fri bruk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...