Gå til innhold

Hvordan føles det når alle barna er flyttet hjemmefra?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Føles det tomt, eller går det egentlig helt fint?

Har dere ofte kontakt?

Det nærmer seg for oss😅

Anonymkode: 2ba25...36a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det var deilig! Endelig, etter mer enn 25 år hadde vi huset for oss selv, og ingen barn vi måtte ta hensyn til.

Jeg snakker med dem minst en gang i uka, fysisk eller på telefon. De som har bodd på hybel i nærheten kom gjerne på søndagsmiddag.

Anonymkode: 2f06b...ac5

• Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg svever, helt fantastisk! Snakker på telefon 1 til 2 ganger i uka. Elsker livet mitt nå.

Det var kun trist og rart første uka.

I alle ferier kommer de helst hjem, da er imidlertid huset fullstappa med unge voksen. Koselig det også da.

Anonymkode: 0f485...c2d

• Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet

Så godt å høre 🥰 ❤️ 

Anonymkode: 2ba25...36a

AnonymBruker
Skrevet

Det føles fint og bra, for min del, at barna har flyttet ut. Det er som det skal være, kjennes det som, det er riktig. Vi er i kontakt hver dag, med meldinger, og av og til på telefon. Det er superkoselig når de er hjemme på visitt noen dager, men så litt fint igjen når de drar. Her ble vi «barnløse» fra i høst.

Anonymkode: 99371...48f

• Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet

Siste flyttet i høst, og jeg føler meg som tidenes dårligste mor når jeg sier at jeg nyter det 😅

Anonymkode: 7d31e...352

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Det gikk helt fint 🙂. De flyttet begge etter vgs. 

Var så fint å følge med på at de klarte seg helt fint i Forsvaret og på studier langt unna. Oppdragelsen hadde fungert, og de var klare for voksenlivet 😄

Pratet vel med dem et par ganger i uka, og i studietiden kom de hjem i ferier, når vi vippset til flybillett 🙂. Den ene har nå flyttet et par mil fra barndomshjemmet, så han ser vi ca hver 14. dag. Travel, ung mann, som jobber mye og er opptatt av karriere.

Deilig å bare vare oss to foreldre i huset,selv om vi har hatt "lettvinte" barn.

Anonymkode: 5cdd5...b63

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Bare vent for snart kommer det barnebarn og så er man nesten tilbake til start 

Anonymkode: c3a2f...045

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvor gamle var dere når barna flyttet ut? Jeg innser at jeg vil være i 60 årene når siste min flytter ut. 

Anonymkode: 23830...51e

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det er tomt og trist. Men glad for at de klarer seg bra ❤️

Anonymkode: cfb44...cf6

• Hjerte 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Hvor gamle var dere når barna flyttet ut? Jeg innser at jeg vil være i 60 årene når siste min flytter ut. 

Tidlig i 40-årene da eldste flyttet ut. Vil være nærmere 50 når tredje- og sistemann flytter ut. Men nå venter vi barnebarn, så en ny epoke er uansett på vei.

Anonymkode: 5ebdd...b06

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Jeg var 49 da siste flytter ut 🙂

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er litt glad for at de har flyttet litt frem og tilbake. Jeg trengte den overgangen. 

Det ble tomt å kjedelig i starten

Anonymkode: 0f4a9...e58

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Ja det ble tomt, og det ble endel tid som plutselig var min igjen å fylle, som jeg ikke helt var klar for fra dag en men etterhvert satte stor pris på! Men det "beste" var faktisk at husarbeidet ble så mye mindre, skulle ikke trodd det siden ungene her var flinke å ta i ett tak men det viste seg at de faktisk rotet mer enn de ryddet tross alt :D det savner jeg ikke.. Men noen ganger tar jeg meg i å savne huset fullt av latter fra dem og vennene, at det ringer på døra i tide og utide osv.. men vi snakker sammen ofte og de er hjemme på besøk ganske flittig. 

Anonymkode: 5fc0b...f42

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Første her flytter ut nå for ca 1 mnd siden. Føltes rart. Plutselig ble kjøring morgen og efta borte så mye tid der.  Merker og mindre klesvask.

Får mld eller en tlf hver dag. Ser hverandre en gang i uka for da spiser vi middag sammen. Vært hjemme en helg

Anonymkode: 27d15...522

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg glemte en ting over her. Omtrent samtidig som yngste flyttet ut, fikk min mor slag og trengte masse hjelp de siste 8 årene av sitt liv. Så omsorgsoppgavene forsvant ikke. Var hos henne en time hver dag, pluss mye mer bekymringer og drama enn jeg noen gang hadde med barna. Veldig glad i henne, så tok meg av henne med glede ❤️.

Kanskje flere av dere med voksne barn som flytter ut som får nye omsorgsoppgaver pga gamle og syke foreldre. Da er det godt at barna er voksne og klarer seg selv 🙂

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Gah.. jeg er straks 40 når redet blir tomt - gleder meg helt enormt mye til den dagen 👏🏼👏🏼👏🏼👏🏼

Anonymkode: 6264b...985

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Tomt og trist, men jeg er alenemor og ikke i jobb

Anonymkode: 47590...d4c

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Samme her😊

Anonymkode: 5860f...c55

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 54 og ser ikke for meg at de flytter ut på mange år yngste får på ungdomsskolen så hun blir hjemme i seks år til og eldste , vel det har vi nok en " italiener" som blir boende hjemme i noen år. Skal han studere så tror jeg det blir i nærheten.

Anonymkode: b22a0...441

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...