AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #41 Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Deg igjen ja.. Anonymkode: b13cb...7a6 Det kan man si til deg også som er så skrå sikker på at det er samme person i det andre innlegget Det er mange like innlegg på kg så nei det er ikke sikkert at det er samme person, jeg er ikke ts men har opplevd det veldig mange ganger at folk er så sikker på at det er samme person Anonymkode: be0dc...0c5 2
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #42 Skrevet 6 timer siden Det har vært en så godt som identisk tråd om dette tidligere, men problemstillingen er jo ikke unik, det er flere som opplever lignende. Jeg foreslår at du kontakter Helsestasjonen og ber om at du og han får være med på kurs der for hvordan ta vare på forholdet når dere nå skal bli foreldre. Og også et Cos-kurs etter at barnet er født, for hvordan gi barnet et stabilt og trygt hjem. Hvis mannen mener at babyen dere venter kun er ditt ansvar, og at han bare kan oppføre seg som en gjest i eget hjem og overlate alt annet til deg, da kan dere like gjerne gå fra hverandre nå som dere ikke krangler. For om han oppriktig mener at han etter dere får barn skal jobbe fullt, og så være hundepasser for foreldrene og altmuligmann for foreldrene, og ikke komme hjem før i 20-tiden på kvelden, så har han i prinsipp meldt seg ut av egen familie. Det er ikke akseptabelt. Anonymkode: 1c252...318 1
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #43 Skrevet 6 timer siden Kanskje han trenger en pause fra det som virker som en bitter og slitsom samboer. Anonymkode: d2766...3b8 2
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #44 Skrevet 6 timer siden Vil annefale deg å roe ned og se hvordan ting går. Ikke alle babyer har kolikk, deperesjon er ikke normalen. De fleste fedre blir overrasket over at deres prioriteringer endres over natta når babyen er der Så her synes jeg du tar mange sorger på forskudd. Kanskje kan han fint både ha deg og baby OG hjelpe foreldrene sine. Det er helt normalt for de fleste. Livet går som oftest videre selv om man får barn.. Skulle noen av dine frykter inntreffe kan det vel hende han selv innser hva som må prioriteres. Men anbefaler deg også å strekke deg litt for at han skal få hjelpe sine foreldre. En dag i fremtiden håper du at dine barn hjelper deg… dårlig gjort å kreve at han BARE er hjemme med deg og baby. Kan ikke du og baby joine i å hjelpe til da! Det er jo en hyggeligeree innfallsvinkel? Bonus er at baby og besteforeldre treffes. Ganske vanlig å stille opp for familie selv om man også har sin egen… Anonymkode: 49d6b...851
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #45 Skrevet 5 timer siden Pust med magen. Min mann hadde også store planer om hvordan det skulle bli i babytiden. Sa blant annet at hans foreldre skulle få komme hit akkurat når de ville (de bor i et annet land) og la planer om at de skulle komme hit en gang i måneden. Grøss og gru tenkte jeg…Haha, det ble aldri noe av (heldigvis). Han har vært så sliten at han ikke orker ha de her mer enn til jul og i barnas bursdager. Så tror samboeren din kan se annerledes på ting når barnet er født. Ikke sikkert han orker avlaste foreldre så ofte. Det høres også helt sykt ut at en voksen mann med barn og samboer henger med foreldrene til langt på kveld. Hans første prioritet skal være dere. Og så skal han selvsagt kunne hjelpe foreldrene, men ikke på bekostning av alt annet, Anonymkode: 24f52...aee 1 1
I Grosny Skrevet 5 timer siden #46 Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg og samboer hadde nettopp en svær krangel. Moren hans er ensom og forlanger at han skal gjøre ting som å snakke i telefon med henne i tide og utide, stille i bursdagsfeiring på dagen midt i uka, stille opp med pass av hund når de ikke greier det selv. Hun mener han har forpliktelser til dem og han har verdens største samvittighet og føler at han må. Og han sier at med mindre ting er kritisk med baby hjemme så vil han stille opp for dem. Jeg er gravid og svært bekymret over hvordan ting skal bli. Må situasjonen virkelig være helt krise med kolikkbaby, svangerskapsdepresjon, alvorlig søvndeprivasjon og det som er, for at han skal komme hjem etter jobb og ikke kl 20 på kvelden fordi han må gå tur med deres hund?? De bor 30 min unna. Hadde dere godtatt dette? Trenger ikke svar fra bitre barnløse menn som pusher 50 eller andre nett-troll…. Anonymkode: fa16c...dba Her anbefaler jeg en mellomting, selvfølgelig stiller man på bursdagsfeiring på dagen (den dagen har han visst om i alle år), men å passe hunden som de ikke klarer å passe selv blir litt over streken. Jeg vet ikke hvordan foreldrene skal løse det, men det er et problem som ikke burde vært ditt.
I Grosny Skrevet 5 timer siden #47 Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Kanskje han trenger en pause fra det som virker som en bitter og slitsom samboer. Anonymkode: d2766...3b8 Det kan ligge noe der. Passe hunden er jo et bra påskudd for å komme seg litt unna.
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #48 Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (3 timer siden): Med en sånn fyr? Kan du utdype hva du mener med det? Anonymkode: fa16c...dba En fyr som ikke klarer å sette grenser ovenfor mammaen sin, går jeg ut i fra at vedkommende mente. Bursdager man er invitert på stiller man selvsagt på, men utover det må han jo sette grenser ovenfor mammaen sin. Og kan hun ikke ivareta hunden sin, så kan hun ikke ha hund. Anonymkode: a965b...c73 2
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #49 Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Vel det var jo det du selv sa at du gjør da men nå gjør du det plutselig ikke det. Både jeg og mannen min har greit forhold til foreldrene men det er ingen av oss eller søsken som har behov for å snakke med dem hver bidige dag siden vi er voksne Hadde jeg ringt så mye så hadde dem trodd det var noe galt Anonymkode: be0dc...0c5 24/7 betyr 24 timer i døgnet 7 timer i uken, bare sånn til info. En prat på fem til ti minutter over telefonen hver dag er ikke spesielt voldsomt. Du gjør deg bare vrang her. Anonymkode: d8486...2f2
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #50 Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): 24/7 betyr 24 timer i døgnet 7 timer i uken, bare sånn til info. En prat på fem til ti minutter over telefonen hver dag er ikke spesielt voldsomt. Du gjør deg bare vrang her. Anonymkode: d8486...2f2 7 dager i uken, ikke 7 timer. Skrivefeil. Anonymkode: d8486...2f2
Ellie25 Skrevet 5 timer siden #51 Skrevet 5 timer siden En kort telefonsamtale hver dag har man jo tid til selvom man har barn. Jeg snakker med moren min nesten hver dag. Hvor ofte trenger de hjelp med å lufte hunden?
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #52 Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg og samboer hadde nettopp en svær krangel. Moren hans er ensom og forlanger at han skal gjøre ting som å snakke i telefon med henne i tide og utide, stille i bursdagsfeiring på dagen midt i uka, stille opp med pass av hund når de ikke greier det selv. Hun mener han har forpliktelser til dem og han har verdens største samvittighet og føler at han må. Og han sier at med mindre ting er kritisk med baby hjemme så vil han stille opp for dem. Jeg er gravid og svært bekymret over hvordan ting skal bli. Må situasjonen virkelig være helt krise med kolikkbaby, svangerskapsdepresjon, alvorlig søvndeprivasjon og det som er, for at han skal komme hjem etter jobb og ikke kl 20 på kvelden fordi han må gå tur med deres hund?? De bor 30 min unna. Hadde dere godtatt dette? Trenger ikke svar fra bitre barnløse menn som pusher 50 eller andre nett-troll…. Anonymkode: fa16c...dba Altså dere to er to voksne folk og bør klare å bli enige om noe. At han stiller opp for en mor som sliter er green flag og ikke et redflag. Jeg ser ditt problem og hans sitt problem. Så her må du være litt raus og forsåelsefull, og han må sette litt grenser. Mitt forslag er grenser iht når han ikke skal være på tlf. Feks i måltider ol. To tre gangee i uken hjem til mor, på fastsatte tider. Han må innse at han må prioritere sin familie, men da må også du gi han rom og forståelse for at han også har kjærlighet og omsorg for sin mor også. Ikke bare ta, da blir du singel, når han ikke klarer mer Anonymkode: 1a46e...333 1
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #53 Skrevet 5 timer siden Tenker at dette kan du bekymre deg for og la bli et problem NÅR du får kidden ut og ser faktisk kanskje evt blir et problem. Ikke lag et problem ut av ingenting. Skjerp deg. Anonymkode: 1af1b...738
Brunello Skrevet 5 timer siden #54 Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Di aller fleste menn er detsverre veldig mamma dalt. Min mann var også det i starten men når vi forlovet oss endret det seg , serlig nå når jeg er gravid Anonymkode: be0dc...0c5 Langt flere kvinner enn menn har mye kontakt med sin mor.
SynneD Skrevet 5 timer siden #55 Skrevet 5 timer siden (endret) Hvor ofte går han tur med hunden og må komme hjem klokka åtte? Jeg skjønner jo at det ikke er ideelt med en baby hjemme. Men klarer ikke helt å skjønne hvordan telefonsamtaler eller bursdagsfeiringer er et problem, sistnevnte er jo veldig begrenset og førstnevnte klarer han vel gjøre mens han feks hjelper til i huset? Endret 5 timer siden av SynneD
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #56 Skrevet 3 timer siden TS her. Takk for alle svar. Jeg og samboer har snakket ut og han har beklaget seg fordi han formulerte seg klønete til meg som gjorde at det ble en misforståelse mellom oss. Han sier han vil prioritere sin egen kjernefamilie og ikke foreldrene sine. Og han er enig i at mor stiller for høye krav, at hun må finne egne hobbyer som ikke gjør henne ensom, og at hunden må omplasseres dersom eierne ikke klarer å ta seg av den. Verken jeg eller samboer har problemer med at han hjelper foreldrene sine med ting og tang hvis/når mulighet en gang innimellom, men jeg vet allerede at to-tre ganger i uken å komme hjem kl 20 etter jobb for så å ikke engang møte barnet sitt og bli kjent med det, nei det er helt uaktuelt her selvom andre måtte synes det er ok. Jeg tenker at jeg og samboer finner ut av dette. Vi har også time til forebyggende parterapi så vi får snakket og ryddet opp i alt av avklaringer oss imellom før baby kommer. Har ikke postet om dette her på forumet før nei. Men interessant at flere opplever tilsvarende. Ser det kom inn noen troll og bitre menn(evt kvinner) i tråden, men de gode og reflekterte svarene overdøver det for min del så det går fint. Anonymkode: fa16c...dba
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #57 Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (25 minutter siden): TS her. Takk for alle svar. Jeg og samboer har snakket ut og han har beklaget seg fordi han formulerte seg klønete til meg som gjorde at det ble en misforståelse mellom oss. Han sier han vil prioritere sin egen kjernefamilie og ikke foreldrene sine. Og han er enig i at mor stiller for høye krav, at hun må finne egne hobbyer som ikke gjør henne ensom, og at hunden må omplasseres dersom eierne ikke klarer å ta seg av den. Verken jeg eller samboer har problemer med at han hjelper foreldrene sine med ting og tang hvis/når mulighet en gang innimellom, men jeg vet allerede at to-tre ganger i uken å komme hjem kl 20 etter jobb for så å ikke engang møte barnet sitt og bli kjent med det, nei det er helt uaktuelt her selvom andre måtte synes det er ok. Jeg tenker at jeg og samboer finner ut av dette. Vi har også time til forebyggende parterapi så vi får snakket og ryddet opp i alt av avklaringer oss imellom før baby kommer. Har ikke postet om dette her på forumet før nei. Men interessant at flere opplever tilsvarende. Ser det kom inn noen troll og bitre menn(evt kvinner) i tråden, men de gode og reflekterte svarene overdøver det for min del så det går fint. Anonymkode: fa16c...dba Hvorfor spre du når du har bestemt deg? Er man troll fordi man ikke er enig med deg? Anonymkode: 66868...9d0
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #58 Skrevet 3 timer siden ntrane skrev (4 timer siden): Ettersom du ikke har født enda så ser jeg ikke problemet med at han avlaster sin mor. Etter du har født er det jo andre boller. At han behandler sin mor godt er et sundt tegn. Tenk også litt fremover, å ha godt forhold til kommende bestemor kan være fordelaktig når det kommer til barnepass. Det er veldig tøft å ikke ha mulighet til avlastning når man har barn, for å ikke snakke om hvis dere får flere enn en. Da strammer det virkelig til. For da kan dere ikke avlaste hverandre. Faktisk vil jeg si du burde roe deg ned, du grenser til rødt flagg selv. Hvis de ikke klarer å ivareta sin egen hund en gang, så er det vel ikke veldig realistisk at de klarer å passe et barn heller? Anonymkode: 7963d...900
blvck Skrevet 3 timer siden #59 Skrevet 3 timer siden Ja, det hadde jeg. Her bor familien min veldig tett innpå og vi har daglig kontakt og hjelper hverandre der det er behov. Typ hjelpenn går jo primært i en retning nå... Dere får ta et et lite familieråd om hvordan dere skal løse det
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #60 Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Hvorfor spre du når du har bestemt deg? Er man troll fordi man ikke er enig med deg? Anonymkode: 66868...9d0 Tror du vet svaret på dette selv ts Anonymkode: fa16c...dba
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå