AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #1 Skrevet 13 timer siden Jeg og samboer hadde nettopp en svær krangel. Moren hans er ensom og forlanger at han skal gjøre ting som å snakke i telefon med henne i tide og utide, stille i bursdagsfeiring på dagen midt i uka, stille opp med pass av hund når de ikke greier det selv. Hun mener han har forpliktelser til dem og han har verdens største samvittighet og føler at han må. Og han sier at med mindre ting er kritisk med baby hjemme så vil han stille opp for dem. Jeg er gravid og svært bekymret over hvordan ting skal bli. Må situasjonen virkelig være helt krise med kolikkbaby, svangerskapsdepresjon, alvorlig søvndeprivasjon og det som er, for at han skal komme hjem etter jobb og ikke kl 20 på kvelden fordi han må gå tur med deres hund?? De bor 30 min unna. Hadde dere godtatt dette? Trenger ikke svar fra bitre barnløse menn som pusher 50 eller andre nett-troll…. Anonymkode: fa16c...dba 4
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #2 Skrevet 12 timer siden Stille i bursdagsfeiring på dagen = invitert samme dag og forventer at man kommer, tar ikke hensyn til at man har en million ting å gjøre i eget hjem feks Anonymkode: fa16c...dba
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #3 Skrevet 12 timer siden Neida, han må selvfølgelig prioritere kone og barn først. Anonymkode: 500ff...cdb 12
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #4 Skrevet 12 timer siden AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Jeg og samboer hadde nettopp en svær krangel. Moren hans er ensom og forlanger at han skal gjøre ting som å snakke i telefon med henne i tide og utide, stille i bursdagsfeiring på dagen midt i uka, stille opp med pass av hund når de ikke greier det selv. Hun mener han har forpliktelser til dem og han har verdens største samvittighet og føler at han må. Og han sier at med mindre ting er kritisk med baby hjemme så vil han stille opp for dem. Jeg er gravid og svært bekymret over hvordan ting skal bli. Må situasjonen virkelig være helt krise med kolikkbaby, svangerskapsdepresjon, alvorlig søvndeprivasjon og det som er, for at han skal komme hjem etter jobb og ikke kl 20 på kvelden fordi han må gå tur med deres hund?? De bor 30 min unna. Hadde dere godtatt dette? Trenger ikke svar fra bitre barnløse menn som pusher 50 eller andre nett-troll…. Anonymkode: fa16c...dba Har hun bursdag hver dag? Anonymkode: e89a4...8c5 12 1
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #5 Skrevet 12 timer siden Dette må du godta Anonymkode: 4d65f...14f 2 2
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #6 Skrevet 12 timer siden Altså, nå tar du sorgene på forskudd. Hvorfor tok du ikke sorgene på forskudd før graviditeten og heller droppet å bli gravid med en sånn fyr? Anonymkode: ba5ac...b9f 7 3
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #7 Skrevet 12 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Har hun bursdag hver dag? Anonymkode: e89a4...8c5 Nei men det kommer gjerne i tillegg til at hun helst ser at vi er der hver søndag, minst annenhver søndag, på middag som samboer skal diske opp pluss kake etterpå Anonymkode: fa16c...dba
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #8 Skrevet 12 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Altså, nå tar du sorgene på forskudd. Hvorfor tok du ikke sorgene på forskudd før graviditeten og heller droppet å bli gravid med en sånn fyr? Anonymkode: ba5ac...b9f Med en sånn fyr? Kan du utdype hva du mener med det? Anonymkode: fa16c...dba
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #9 Skrevet 12 timer siden Veldig ugreit å ikke komme hjem før kl.20 på kvelden stadig vekk når man har barn. Medfører ikke dette at det kan gå flere døgn mellom hver gang han ser barnet? I beste fall ser han barnet noen minutter om dagen. Det hadde vært noe annet dersom man måtte jobbe masse overtid fordi dere var i en vanskelig økonomisk situasjon, og dere begge var enige, men det er ikke innafor for å lufte foreldrenes hund. Da må faktisk denne hunden omplasseres. Har du prøvd å si rett ut, til både mannen din og svigers, at barnet deres ikke ser faren sin fordi en hund er viktigere? Anonymkode: a9a9f...8ee 3
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #10 Skrevet 12 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Veldig ugreit å ikke komme hjem før kl.20 på kvelden stadig vekk når man har barn. Medfører ikke dette at det kan gå flere døgn mellom hver gang han ser barnet? I beste fall ser han barnet noen minutter om dagen. Det hadde vært noe annet dersom man måtte jobbe masse overtid fordi dere var i en vanskelig økonomisk situasjon, og dere begge var enige, men det er ikke innafor for å lufte foreldrenes hund. Da må faktisk denne hunden omplasseres. Har du prøvd å si rett ut, til både mannen din og svigers, at barnet deres ikke ser faren sin fordi en hund er viktigere? Anonymkode: a9a9f...8ee Har ikke fått barnet ennå, er i 3.trimester. Har ikke sagt noe rett ut til svingers for det er samboers oppgave, men har vært helt direkte med samboer om at jeg ikke vil akseptere dette. Anonymkode: fa16c...dba
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #11 Skrevet 12 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Har ikke fått barnet ennå, er i 3.trimester. Har ikke sagt noe rett ut til svingers for det er samboers oppgave, men har vært helt direkte med samboer om at jeg ikke vil akseptere dette. Anonymkode: fa16c...dba Svigers* lol Anonymkode: fa16c...dba 3
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #12 Skrevet 12 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Har ikke fått barnet ennå, er i 3.trimester. Har ikke sagt noe rett ut til svingers for det er samboers oppgave, men har vært helt direkte med samboer om at jeg ikke vil akseptere dette. Anonymkode: fa16c...dba På hvilken måte vil du ikke akseptere det? Går du fra han? Tomme trusler hjelper sjeldent. Det må være troverdig g gjennomførbart. Anonymkode: d04e6...80d 2
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #13 Skrevet 12 timer siden AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Jeg og samboer hadde nettopp en svær krangel. Moren hans er ensom og forlanger at han skal gjøre ting som å snakke i telefon med henne i tide og utide, stille i bursdagsfeiring på dagen midt i uka, stille opp med pass av hund når de ikke greier det selv. Hun mener han har forpliktelser til dem og han har verdens største samvittighet og føler at han må. Og han sier at med mindre ting er kritisk med baby hjemme så vil han stille opp for dem. Jeg er gravid og svært bekymret over hvordan ting skal bli. Må situasjonen virkelig være helt krise med kolikkbaby, svangerskapsdepresjon, alvorlig søvndeprivasjon og det som er, for at han skal komme hjem etter jobb og ikke kl 20 på kvelden fordi han må gå tur med deres hund?? De bor 30 min unna. Hadde dere godtatt dette? Trenger ikke svar fra bitre barnløse menn som pusher 50 eller andre nett-troll…. Anonymkode: fa16c...dba Enda en tråd om den mammadalten av en samboer du hr. OG en trenger uansett ikke ta sorgene på forkudd. Du er gravid, ikke født. Ikke sikkert du får kolikk baby eller depresjon. De fleste får ikke det. Men blir sånn når du velger få barn med en mammadalt som ikke klarer si nei til mamma Anonymkode: 06a86...45e 2 2
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #14 Skrevet 12 timer siden Han var vel sånn før du ble gravid også..? Anonymkode: 135dc...6dd 2 6
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #16 Skrevet 12 timer siden AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Han var vel sånn før du ble gravid også..? Anonymkode: 135dc...6dd Durancell skrev (7 minutter siden): Han ble sånn etter du ble gravid? Visste da vel ikke hvordan det skulle bli når man ble gravid, er ikke synsk…. Anonymkode: fa16c...dba
Durancell Skrevet 12 timer siden #17 Skrevet 12 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Visste da vel ikke hvordan det skulle bli når man ble gravid, er ikke synsk…. Anonymkode: fa16c...dba Du visste vel om det før du ble gravid? Mora ble vel ikke sånn med en gang du ble gravid? Eller rakk dere ikke å bli kjent først? 7 3
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #18 Skrevet 12 timer siden Husk å legge bursdagen i kalender det er samme dag hvert år. Så slipper du overraskelsen. Anonymkode: 8ac3d...99f 3 5
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #19 Skrevet 12 timer siden Hun har vel bare bursdag en dag i året? Hvorfor er hun ensom når hun har både mann og hund? Dersom ingen av dem er i stand til å gå tur med hunden, bør den omplasseres. Men dette høres ut som krisemaksimering. Har selv en gammel svigerfar, han bor langt fra oss, så min mann reiser dit ca hver 6 uke, og er der 4-5 dager ( de er flere søsken som tar hver sine dager der). Det er hans gamle far, som plutselig en dag ikke kommer til å være der lengre. Dersom din mann er der 3- 5 timer hver dag, så er jo det langt over normalen, da har han strengt tatt ikke tid til egen familie. Det er han selv som må ta ansvar for sine prioriteringer, ikke hans mor. Anonymkode: bd6cc...f8a 4
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #20 Skrevet 12 timer siden Svigermor fikk barn for å ikke bli ensom i alderdommen. Sønnen fyller nå den tiltenkte rollen. Anonymkode: 49cd8...b2b 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå