AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #1 Skrevet 9 timer siden Jeg hentet barnet mitt i dag, han er 4 år. Jeg syntes det luktet vondt av han ved henting, men når vi kom i frisk luft tenkte jeg ikke mer over det. Når vi kommer hjem, er det en grusom stank igjen og jeg skjønner at det er dritt. Det lukter i bakhodet og på ryggen. Jeg drar opp genseren hans, og ser en klump med bæsj smurt på innsiden av genseren. Bør jeg gi beskjed til barnehagen om dette? Vet at enkelte ting kan glippe i mengden av andre barn, men skjønner virkelig ikke at et barn kan gå rundt med bæsj som virkelig lukter og IKKE legge merke til det hos noen? Heller ikke bytte genser??? Spesielt når lukten var så intenst. Det har jo stivnet veldig, så gudene vet hvor lenge han har gått sånn her i dag.. Anonymkode: d937d...e7d 2
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #2 Skrevet 8 timer siden Ville nevnt det vel levering i morgen. Ikke gjort noen stor sak ut av det, men nevnt det for de. Anonymkode: 76011...6bd 9
kjærring Skrevet 8 timer siden #3 Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Jeg hentet barnet mitt i dag, han er 4 år. Jeg syntes det luktet vondt av han ved henting, men når vi kom i frisk luft tenkte jeg ikke mer over det. Når vi kommer hjem, er det en grusom stank igjen og jeg skjønner at det er dritt. Det lukter i bakhodet og på ryggen. Jeg drar opp genseren hans, og ser en klump med bæsj smurt på innsiden av genseren. Bør jeg gi beskjed til barnehagen om dette? Vet at enkelte ting kan glippe i mengden av andre barn, men skjønner virkelig ikke at et barn kan gå rundt med bæsj som virkelig lukter og IKKE legge merke til det hos noen? Heller ikke bytte genser??? Spesielt når lukten var så intenst. Det har jo stivnet veldig, så gudene vet hvor lenge han har gått sånn her i dag.. Anonymkode: d937d...e7d Så absolutt! Informer de om det ved levering i morgen, så kan de være ekstra obs på det. Som tidligere ansatt så kan luktesansene bli delvis nummen for lukter etterhvert så det er ikke sikkert de har kjent det, eller så kan det hende at de har trodd det har vært et bleiebarn f.eks 2 4
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #4 Skrevet 6 timer siden Han har sikkert bæsjet i det du hentet han. Var han ute i hentetid? Slikt skjer. Vi skifter bleier og sjekker hele dagen, og om et barn bæsjer rett før de blir hentet så har de ikke gått med det lenge. Vi får også barn levert med full bleie av og til, vi forstår at barnet har bæsjet på vei til barnehagen, ikke at de har blitt levert med nattens bæsj Anonymkode: 7c978...0ee 2
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #5 Skrevet 6 timer siden Var det helt oppe ved nakken? Hvordan har det skjedd, hva sa barnet? Anonymkode: 997d1...69a
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #6 Skrevet 5 timer siden Spør hva som har skjedd der. Bæsjen kan ikke ha sklidd opp der av seg selv i utetiden. Jeg måtte si ifra hvordan sønnen min blir rengjort etter toalettbesøk. Vi er vant til å vaske med vann hjemme, eller vann på papiret, så man blir renere. Det har ikke blitt gjort i bhg den gangen og det luktet avføring av shortsområdet selv med joggebuksa på. Det er veldig viktig at de ansatte får vite dette så kan enten kan bedre rutinene eller lignende. Jeg jobber selv i barnehage og det er ikke greit å gå rundt og lukte. I den alderen legger barna greit merke til det også. Anonymkode: 05c58...c11
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #7 Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Han har sikkert bæsjet i det du hentet han. Var han ute i hentetid? Slikt skjer. Vi skifter bleier og sjekker hele dagen, og om et barn bæsjer rett før de blir hentet så har de ikke gått med det lenge. Vi får også barn levert med full bleie av og til, vi forstår at barnet har bæsjet på vei til barnehagen, ikke at de har blitt levert med nattens bæsj Anonymkode: 7c978...0ee Vel, jeg har opplevd å hente barnet mitt og hun hadde samme bleie på som hun ble levert i. Mistenkte det tidligere og satte et merke. Stappfull av urin. Opplevd det samme med bæsjebleie - det var enda verre da det førte til åpne sår. Så min erfaring er at det «glipper» ganske mye i barnehagen. Når de ikke bytter bleie på en hel dag, da bryr de seg ikke mye. Anonymkode: 1818f...69f 1
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #8 Skrevet 4 timer siden Det høyrest rart ut? Hundedritt? Gi beskjed på ein nøytral og undrende måte. Anonymkode: ac266...be1
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #9 Skrevet 4 timer siden Selvfølgelig skal du si ifra når du leverer neste morgen. For alt du vet kan ansatte ha lett etter luktas opphav uten å finne den. Gutten din er 4 år og forhåpentligvis ferdig med bleier og da ikke blandt de barna man mistenker går meg bæsj på seg. Anonymkode: c1d19...489 1
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #10 Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Vel, jeg har opplevd å hente barnet mitt og hun hadde samme bleie på som hun ble levert i. Mistenkte det tidligere og satte et merke. Stappfull av urin. Opplevd det samme med bæsjebleie - det var enda verre da det førte til åpne sår. Så min erfaring er at det «glipper» ganske mye i barnehagen. Når de ikke bytter bleie på en hel dag, da bryr de seg ikke mye. Anonymkode: 1818f...69f Seriøst?? Vi hadde lapper med alle bleiebarn og gikk igjennom hele lista. Skiftet selvfølgelig fast til måltider og før utetid selv om de hadde fått ren bleie et par timer tidligere om de hadde bæsj eller tisset mye. Foreldre kunne da sjekke når de hadde fått bleie. Vi måtte skrive klokkeslett og om det var tiss eller bæsj. Veldig sløvt av den bhg. Anonymkode: 9f051...e36
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #11 Skrevet 2 timer siden Hvorfor og hvordan har en 4 åring bæsj på ryggen? Anonymkode: 0ce09...813
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #12 Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg hentet barnet mitt i dag, han er 4 år. Jeg syntes det luktet vondt av han ved henting, men når vi kom i frisk luft tenkte jeg ikke mer over det. Når vi kommer hjem, er det en grusom stank igjen og jeg skjønner at det er dritt. Det lukter i bakhodet og på ryggen. Jeg drar opp genseren hans, og ser en klump med bæsj smurt på innsiden av genseren. Bør jeg gi beskjed til barnehagen om dette? Vet at enkelte ting kan glippe i mengden av andre barn, men skjønner virkelig ikke at et barn kan gå rundt med bæsj som virkelig lukter og IKKE legge merke til det hos noen? Heller ikke bytte genser??? Spesielt når lukten var så intenst. Det har jo stivnet veldig, så gudene vet hvor lenge han har gått sånn her i dag.. Anonymkode: d937d...e7d Er det et éngangstilfelle, synes jeg det er litt dramaqueen å si ifra. Det kan ha vært dårlig bemanning (jfr bemanningskrisen), mye som skjedde på én gang osv som gjorde at det gikk under radaren. Men hvis det er noe som har skjedd gjentatte ganger, ville jeg ha sagt ifra. Men bruker han fortsatt bleier når han er over 4 år? Anonymkode: 30ec3...9f7
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #13 Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hvorfor og hvordan har en 4 åring bæsj på ryggen? Anonymkode: 0ce09...813 Sen bleieslutt Anonymkode: 30ec3...9f7
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #14 Skrevet 2 timer siden Barnet burde fått ny bleie ved bæsj uansett alder. Får dykk hjelp til bleieslutt? Anonymkode: ac266...be1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå