AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #41 Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (På 26.11.2025 den 16.44): Hele mitt voksent liv, så har jeg alltid vist interesse ved å lede an samtaler med mennesker, både i jobb sammenheng og i andre sosiale interaksjoner. Men jeg har nesten aldri opplevd det samme i gjengjeld. Føler nordmenn er lite interessert i andre mennesker (eller kanskje bare i meg, mulig jeg er rar) Og når folk holder samtaler, så er det ofte om kjedelige temaer eller dårlig humor involvert hvor alle "ler".(feks ved lunsjbordet på jobb). Med kjedelig temaer, så mener jeg ting som er veldig overfladisk, som feks økonomi, oppussing, baksnakking av andre osv. Mulig jeg er veldig unorsk, eller kanskje bare veldig annerledes en folk flest. Har derimot ADHD og vet at det er lett å føle på utenforskap da, så det kan sikkert forklare noe av det, men ikke alt tror jeg. Handler også om verdier og hva man finner interessant. Virker som alle tenker likt på en måte(samme kjedelige overfladiske verdiene) Føler meg egentlig ganske alene i dette samfunnet her. Jeg er interessert i natur og vitenskap og diskutere ting som skjer i verden relatert til dette, men her føler jeg meg nesten helt alene. Men på en annen side, så kan jeg snakke om det meste, så er langt ifra ensporet. Men savner at andre mennesker tar initiativ og viser interesse. Det får meg til å tenke at det er noe "feil" med meg, siden ingen viser interesse og er interessert i meg og hvem jeg er. Sånn har det på en måte alltid vært, så merker jeg er litt lei mennesker nå. Det gir meg ikke så mye mer å være sosial... Anonymkode: fc235...66e Kan det være at mye av dette egentlig handler om at du er litt ensom, TS? I stedet for at «alle» andre er kjedelige og overfladiske? For vi er ikke det skjønner du, når man bare kommer innpå hverandre 😊 Har du nære venner? Eller slektninger du er nære med, og kan prate og filosofere med? Anonymkode: ac757...1fe 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå