Sam Fox Skrevet 5 timer siden #21 Skrevet 5 timer siden Justlooking skrev (På 26.11.2025 den 16.33): Synes det stinker men det er jo bare sånn det er …. https://borsen.dagbladet.no/nyheter/store-taus-om-hyttebrak/83901858 Ja, det er motbydelig og provoserende. Men når man har penger og er politiker får man lov til akkurat det man vil. 3
LeneXCII Skrevet 5 timer siden #22 Skrevet 5 timer siden Justlooking skrev (På 26.11.2025 den 16.33): Synes det stinker men det er jo bare sånn det er …. https://borsen.dagbladet.no/nyheter/store-taus-om-hyttebrak/83901858 Ja, det er det. Sosialister som beriker seg selv... 1 2
Pawn Hearts Skrevet 5 timer siden #23 Skrevet 5 timer siden LeneXCII skrev (19 minutter siden): Ja, det er det. Sosialister som beriker seg selv... Ordføreren i Farsund forsvarer vedtaket. Hun er neppe glad for å bli kalt sosialist. https://farsund.kommune.no/politikk-innsyn-og-planer/politikk/ordforer/ 2
LeneXCII Skrevet 4 timer siden #24 Skrevet 4 timer siden Pawn Hearts skrev (4 minutter siden): Ordføreren i Farsund forsvarer vedtaket. Hun er neppe glad for å bli kalt sosialist. https://farsund.kommune.no/politikk-innsyn-og-planer/politikk/ordforer/ Jeg har ikke kalt ordføreren sosialist. Hvor har du det fra? 2
Rødvinsfilosofen Skrevet 4 timer siden #25 Skrevet 4 timer siden La meg se om jeg forstår dette riktig: Dere mener, i fullt alvor, at Jonas Gahr Stør skal leke diktator - og kreve at en FrP-styrt kommune skal føre AP-politikk? 2
Brunello Skrevet 4 timer siden #26 Skrevet 4 timer siden A-hunter skrev (1 time siden): Hvis du mener det så støtter du jo dispensasjonen, som gis til ca 90% av de som søker. Likhet for loven er altså å få lov til å bygge i strandsonen... Enig i at det bare er praksis som er videreført. Og det er politikere fra FrP og Høyre som har godkjent. Det jeg reagerer mest på er at en statsråd søker om å få bygge i strandsonen. Det er tonedøvt. 2 1
LeneXCII Skrevet 4 timer siden #27 Skrevet 4 timer siden Rødvinsfilosofen skrev (12 minutter siden): La meg se om jeg forstår dette riktig: Dere mener, i fullt alvor, at Jonas Gahr Stør skal leke diktator - og kreve at en FrP-styrt kommune skal føre AP-politikk? Hehe, nei, men en bør vel forvente at en politiker ikke handler stikk i strid med det programmet de er valgt på og trykker ned over hodet på folk.. Eller? 1 1 3
Purple Basil Skrevet 4 timer siden #28 Skrevet 4 timer siden Pawn Hearts skrev (2 timer siden): Nå skal statsforvalteren se på saken. Jeg kan ikke skjønne at dette kan slippe gjennom nåløyet. Håper det ikke gjør det. Har hatt en del strandsonesaker selv og ville aldri tillatt noe som dette. 3
Rødvinsfilosofen Skrevet 3 timer siden #29 Skrevet 3 timer siden LeneXCII skrev (35 minutter siden): Hehe, nei, men en bør vel forvente at en politiker ikke handler stikk i strid med det programmet de er valgt på og trykker ned over hodet på folk.. Eller? Hun har søkt på vanlig måte, fått godkjent på vanlig måte, og ordføreren mener at dette er en ikke-sak. Du kan godt mene at dette er en Liv VS Lære sak, men jeg tror ikke vi hadde hatt noen politikere igjen hvis alle skulle stå personlig ansvarlig for å følge partiprogrammet sitt. Arbeiderpartiet er et klassisk Ja-takk,begge-deler-parti. De vil både ha oljeutvinning på norsk sokkel - og kjempe imot klimaendringer. De vil både at nordmenn skal spise mindre rødt kjøtt - og ønsker å støtte norsk matproduksjon. 1
LeneXCII Skrevet 3 timer siden #30 Skrevet 3 timer siden Rødvinsfilosofen skrev (10 minutter siden): Du kan godt mene at dette er en Liv VS Lære sak, men jeg tror ikke vi hadde hatt noen politikere igjen hvis alle skulle stå personlig ansvarlig for å følge partiprogrammet sitt. Hvis man ikke kan det så vil jeg si at vedk tilhører feil parti.. 🤣 1 2
Rødvinsfilosofen Skrevet 3 timer siden #31 Skrevet 3 timer siden LeneXCII skrev (Akkurat nå): Hvis man ikke kan det så vil jeg si at vedk tilhører feil parti.. 🤣 Deg om det 🙂
Pawn Hearts Skrevet 2 timer siden #32 Skrevet 2 timer siden LeneXCII skrev (2 timer siden): Jeg har ikke kalt ordføreren sosialist. Hvor har du det fra? Så hvilke sosialister var du hadde i tankene i innlegget jeg siterte? Det er jo ikke Kari Nessa Nordtun eller hennes partifeller som har behandlet søknaden (som for øvrig ble sendt av svigerfaren hennes). Den sterkeste forsvareren av vedtaket som jeg har sett, er ordføreren – som altså representerer Frp. Jeg tenkte også at hennes posisjon som statsråd (og muligens hennes partitilhørighet) var avgjørende for å få søknaden godkjent, men det virker stadig mer usannsynlig. Likevel er jeg motstander av slike byggeprosjekter i strandsonen. Her er det ikke snakk om å restaurere annekset som allerede står der, men om å bygge en helt ny og mye større hytte. 2
A-hunter Skrevet 2 timer siden #33 Skrevet 2 timer siden Brunello skrev (2 timer siden): Enig i at det bare er praksis som er videreført. Og det er politikere fra FrP og Høyre som har godkjent. Det jeg reagerer mest på er at en statsråd søker om å få bygge i strandsonen. Det er tonedøvt. Det er vel heller ikke riktig, i og med at det er hennes svigerfar som har søkt. Ønsker du å ta ubetinget ansvar for alt dine svigerforeldre gjør, eller er det lurt av oss å skille her?
Brunello Skrevet 2 timer siden #34 Skrevet 2 timer siden A-hunter skrev (Akkurat nå): Det er vel heller ikke riktig, i og med at det er hennes svigerfar som har søkt. Ønsker du å ta ubetinget ansvar for alt dine svigerforeldre gjør, eller er det lurt av oss å skille her? Det er mannen som eier og skal bygge.
Rødvinsfilosofen Skrevet 1 time siden #35 Skrevet 1 time siden Pawn Hearts skrev (11 minutter siden): Så hvilke sosialister var du hadde i tankene i innlegget jeg siterte? Det er jo ikke Kari Nessa Nordtun eller hennes partifeller som har behandlet søknaden (som for øvrig ble sendt av svigerfaren hennes). Den sterkeste forsvareren av vedtaket som jeg har sett, er ordføreren – som altså representerer Frp. Jeg tenkte også at hennes posisjon som statsråd (og muligens hennes partitilhørighet) var avgjørende for å få søknaden godkjent, men det virker stadig mer usannsynlig. Likevel er jeg motstander av slike byggeprosjekter i strandsonen. Her er det ikke snakk om å restaurere annekset som allerede står der, men om å bygge en helt ny og mye større hytte. Bilder fra DN. Hvis jeg forstår saken rett så er det de som eier hele tomten. Stranda som ligger til høyre vil uansett være tilgjengelig for andre berget foran vil fortsatt være tilgjengelig for alle.
A-hunter Skrevet 1 time siden #36 Skrevet 1 time siden Brunello skrev (5 minutter siden): Det er mannen som eier og skal bygge. Det er faren hans som har søkt. Hvem som eier eller skal bygge etter at søknaden er innvilget er irrelevant. Vil du ha ansvaret for alt dine svigerforeldre noensinne har gjort?
itiswhatitis Skrevet 1 time siden #37 Skrevet 1 time siden Er du overrasket? Med regjeringen vi har …
Nowayback Skrevet 1 time siden #38 Skrevet 1 time siden Kommer aldri til å respektere en eneste politiker. De er opportunister alle sammen. Bare se på denne saken, Ropstad, Giske, Søviknes etc. De tar for seg som om de eier verden. De er en skam hele gjengen. 1
Nowayback Skrevet 1 time siden #39 Skrevet 1 time siden itiswhatitis skrev (3 minutter siden): Er du overrasket? Med regjeringen vi har … Hvor mange svin på skogen har ikke høyresiden? Latterlig å tro at den ene siden er så mye mer skinnhellige enn den andre.
Brunello Skrevet 1 time siden #40 Skrevet 1 time siden A-hunter skrev (5 minutter siden): Det er faren hans som har søkt. Hvem som eier eller skal bygge etter at søknaden er innvilget er irrelevant. Vil du ha ansvaret for alt dine svigerforeldre noensinne har gjort? Selvsagt er det relevant hvem som skal bruke hytta etterpå. At det er svigerfaren som har søkt om noe sønn og svigerdatter skal bygge viser at de anser det som litt på kanten. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå