Lorieen Skrevet 6 timer siden #41 Skrevet 6 timer siden Vi bruker mellom 1500,- og 2000,- per barn. Har seks barn i aldersspennet 2-22 år. 1
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #42 Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja vel. Hva som er nok for deg, og mer enn nok for deg er det du som avgjør. Hva andre ønsker å gi er opp til andre. Ingen skal bry seg med om jeg gir gave til barna mine for 1000 kr eller 10000 kr. Helt opp til oss og vår økonomi. Hva andre gir til sine barn driter jeg i Anonymkode: 5aee4...ee8 Traff tydelig et punkt når du ble så sur 🤣 Anonymkode: 672ce...111
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #43 Skrevet 6 timer siden BobbySocks skrev (4 timer siden): I år havner vi på ca 1000 per ungdom. Vi å. Men mine har blitt voksen no da. Men fortsatt så synes jeg det er mye. Men men Anonymkode: 49ab6...11e 1
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #44 Skrevet 6 timer siden 3-4000. Bursdag i julen har tenåringen og, så samme sum der 🤑 Anonymkode: 730d7...4f3
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #45 Skrevet 6 timer siden tussi84 skrev (10 minutter siden): For noen vanvittige summer folk bruker til gaver til tenåringene sine. Hvis ungdom ønsker seg dyre ting så syns jeg de kan spare til dette selv istedenfor for å bare få. Aldri i livet om jeg fikk noen gaver til en så høy sum da jeg var tenåring. Maks en 1500 kr i verdi. Det var et år jeg fikk noe som kostet nærmere 3000. Da hadde foreldrene mine, tanter og onkler og mormor gått sammen. Men hvis jeg husker rett, så har du to småbarn, og er 41 år, jeg er på din alder, og det å ha tenåringer i dag, kan ikke sammenlignes med hvordan det var for mine foreldre for 25-30 år siden. Og så kan det hende du møte deg selv i døra med de summene fra egen ungdom, når du selv har tenåringer. Anonymkode: 5385a...097 1 2
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #46 Skrevet 6 timer siden tussi84 skrev (4 minutter siden): For noen vanvittige summer folk bruker til gaver til tenåringene sine. Hvis ungdom ønsker seg dyre ting så syns jeg de kan spare til dette selv istedenfor for å bare få. Aldri i livet om jeg fikk noen gaver til en så høy sum da jeg var tenåring. Maks en 1500 kr i verdi. Det var et år jeg fikk noe som kostet nærmere 3000. Da hadde foreldrene mine, tanter og onkler og mormor gått sammen. Helt enig i at di summen er galskap Vi har ganske grei økonomi i familien men det er ingen som skriver opp ting til flere tusen kr i julegave for det Ønsker tenåring noe til flere tusen så får dem søren meg spare til det selv, det er viktig at dem lære seg litt om økonomisk sans Anonymkode: 672ce...111 2
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #47 Skrevet 6 timer siden 13-åringen får gaver på til sammen 1600 kr. Anonymkode: 0da60...bb3 1
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #48 Skrevet 6 timer siden Har en som snart er ungdom. 1900 på gaven, og den er på tilbud grunnet black week. Andre barnet, som er yngre, får gave til ca samme pris, men noe av det er penger og settes på sparekonto. Vi har bare to barn, men stor familie, så det går mye penger til julegaver generelt. Jeg antar å bruke omtrent det samme i årene fremover. Anonymkode: 96165...0da
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #49 Skrevet 6 timer siden Rundt 15.000 til hver, flere gaver. Men mye er kjøpt på salg, så den reelle summen er sikkert noe høyere, selv om de jukser med salgsprisen i disse tider. Anonymkode: d3be1...4f4
Molly 4.5 år Skrevet 5 timer siden #50 Skrevet 5 timer siden 4 voksne barn. Ufør og i år blir det ikke noen stor gave på dem. Har pleid å begynne med julegaver i august, men i år har det vært så mye utgifter på diverse. Så har ikke begynt ennå.
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #51 Skrevet 5 timer siden Ca 1500,- pr stk. Og synes det i grunn er mer enn nok. Anonymkode: cb486...243
solsolsol Skrevet 5 timer siden #52 Skrevet 5 timer siden Jeg skjønner faktisk ikke hva man kjøper for veldig mange tusen flere år på rad. Liksom, pc, playstation, en til pc? Hva ønsker de seg?
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #53 Skrevet 5 timer siden Ca 5k hver til bonus sønn og bonus datter. Anonymkode: 59b9d...b8b
tussi84 Skrevet 5 timer siden #54 Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Men hvis jeg husker rett, så har du to småbarn, og er 41 år, jeg er på din alder, og det å ha tenåringer i dag, kan ikke sammenlignes med hvordan det var for mine foreldre for 25-30 år siden. Og så kan det hende du møte deg selv i døra med de summene fra egen ungdom, når du selv har tenåringer. Anonymkode: 5385a...097 Nja. Jeg som de fleste andre ungdom ønsket seg jo typisk moteklær den gangen også. Men mens moteklær kanskje kostet en 1000 kr på den tiden for en bukse feks, så var det sjeldent jeg fikk moteklær til jul eller bursdag. Jeg fikk klær ved behov, men skulle jeg ha mote klær så måtte jeg spare opp minst halvparten til det selv. Nå til dags hvor ting koster mye mer, så kommer jeg aldri til å gi barnet mitt feks en jakke til 5000 kr bare fordi det er mote når de blir ungdom. De kommer heller ikke til å få siste mobil, bare fordi det er moderne. Skal de ha noe som koster dyrt, så får de spare til brorparten av det selv i form av lommepenger, pengegaver eller småjobber.
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #55 Skrevet 5 timer siden 2-3000 , men har bare ett barn å bruke penger på. Ex pleier å bruke mer enn det..han har for vane å " kjøpe" ungen. Anonymkode: e8f99...c22
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #56 Skrevet 5 timer siden Ca 3000,- pr barn fra oss foreldre. + litt penger fra besteforeldre og et par smågaver fra tante og onkel. De er 12 og 13. Man får ikke noe overflod av gaver for den summen synes jeg. Mye er dyrt, og jenta på 13 vel opp med 5-6 gaver. 12 åringen ønsket seg tekniske ting, som er headset til tusenlappen bla. Mye kjøpt på salg. Synes jo ikke det er et vilt antall gaver? Anonymkode: c5a58...8ec
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #57 Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Traff tydelig et punkt når du ble så sur 🤣 Anonymkode: 672ce...111 Det var meg du siterte ang merkeklær og dette er ikke mitt svar. Sjekk anonymkoden. Jeg svarte at vi fikk mye i etterbetaling så har stående litt på konto. Anonymkode: 37ea7...a77
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #58 Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (5 timer siden): Helt enig i at det er overdrevet mye penger folk bruker på gaver Anonymkode: 672ce...111 Hvorfor er det overdrevent ? Anonymkode: d2793...4d4
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #59 Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (5 timer siden): Helt sykt! Hvorfor ikke sette de pengene inn på fond og spare, eventuelt spare til han? Når du er ufør og begrenset med penger inn er dette bare helt drøyt. Skal du gjøre dette hvert år? Anonymkode: 10224...cbb Hva er problemet ditt ? Anonymkode: d2793...4d4
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #60 Skrevet 4 timer siden tussi84 skrev (1 time siden): For noen vanvittige summer folk bruker til gaver til tenåringene sine. Hvis ungdom ønsker seg dyre ting så syns jeg de kan spare til dette selv istedenfor for å bare få. Aldri i livet om jeg fikk noen gaver til en så høy sum da jeg var tenåring. Maks en 1500 kr i verdi. Det var et år jeg fikk noe som kostet nærmere 3000. Da hadde foreldrene mine, tanter og onkler og mormor gått sammen. Men da sier du det til barna dine og hvordan vet du at man ikke sparer til ting ?? Anonymkode: d2793...4d4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå