AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #21 Skrevet 13 timer siden AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Vi er uføre. Så mellom 2-3000 pr barn (2 stk) eldste ønsker seg logitech gamingheadset med stativ som koster 2999. Yngste får calvin klein hettegenser og småstæsj han ønsker seg. Så får de også pakkekalender hver dag, kinderkalender og flaxkalender. Ikke råd til mer enn det dessverre. Men vet de blir veldig glad for det dem får. Har jo en del andre å kjøpe til også. Og vi liker å gi ordentlige gaver ikke småræl som settes bort. Anonymkode: 37ea7...a77 Det er mer enn nok. Jeg er selv uføre og hadde aldri i livet blakket meg for merkeklær Anonymkode: 672ce...111 3
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #22 Skrevet 13 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): I år blir det grimt, stygt, og stort. Det blir gave for over 10000 på den siste tenåringen i hus. Men, han er generelt en ekstremt lite kravstor kar, som bruker lite penger iløpet av resten av året, han har ikke interesse for dyre klær og ingen dyre vaner. Det han får har han ønsket seg lenge. (jeg har spart i over ett år for å få ønsket oppfylt) jeg er ufør, så ting tar tid. Jeg bruker normalt sett handle inn julegaver hele året, så jula kommer ikke som noe pengesjokk heldigvis. Anonymkode: d851c...585 Helt sykt! Hvorfor ikke sette de pengene inn på fond og spare, eventuelt spare til han? Når du er ufør og begrenset med penger inn er dette bare helt drøyt. Skal du gjøre dette hvert år? Anonymkode: 10224...cbb 4 2
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #23 Skrevet 13 timer siden Kommer ann på… Ønsker de seg noe ‘’nyttig’’ eller noe de kan bruke en stund, så er vi villig til å bruke en del.. Men om de ønsker seg noe som varer ett par måneder bruier vi ikke føere tusen på det liksom… Vi kan godt bruke noen tusen på gaming utsyr for eksempel, eller noe relatert til interessene deres, som vi vet de kommer til å bruke liksom.. Men kjøper ikke sko/jakke/sminke/sekker/diverse ting til 7-8000 til dem bare for det at det trender på tiktok/insta for tiden… Så kommer ann på😊 Anonymkode: 0fff5...aec 1 2
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #24 Skrevet 13 timer siden Vi bruker mye på barna våre(4 stk). Til sammen blir det faktisk 20 000,-. Vi liker å gi ordentlige gaver som de faktisk ønsker seg og ikke noe billig ræl. Vi fokuserer også for det meste på jul og er ikke så store på bursdager. Det er jeg vokst opp med og trives med det, det gjør barna også. Anonymkode: dc309...6b0
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #25 Skrevet 13 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Helt sykt! Hvorfor ikke sette de pengene inn på fond og spare, eventuelt spare til han? Når du er ufør og begrenset med penger inn er dette bare helt drøyt. Skal du gjøre dette hvert år? Anonymkode: 10224...cbb Hvorfor er det sykt å gi noe ungdommen virkelig ønsker seg. Hun sier ingen ting om at dette er noe som skal skje hvert år. Snarere sier hun at han er lite kravstor, bruker lite ellers i året. Anonymkode: 33831...f12 1 1
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #26 Skrevet 13 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er mer enn nok. Jeg er selv uføre og hadde aldri i livet blakket meg for merkeklær Anonymkode: 672ce...111 Han får en hettegenser han har ønsket seg i lang tid. Og småting. Han er autist, så har lite ønsker. Men blir glad for spiselige gaver. Men genser koster 799. Så ikke akkurat kjempedyrt. Vi fikk 40k i etterbetaling for feil ufør. Så har noe oppsparte midler også. Anonymkode: 37ea7...a77 2
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #27 Skrevet 13 timer siden Vi tenkte å gi et legosett til 700 og en annen ting til rundt 500😅 Og felles brettspill til familien utenom. Er liksom ikke så mye de ønsker seg når de er tenåringer. Kanskje vi finner noe artig spiselig godteri vi kan pakke inn også. Klær kjøper vi fortløpende. Anonymkode: 9cd53...e72 1 1
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #28 Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det er mer enn nok. Jeg er selv uføre og hadde aldri i livet blakket meg for merkeklær Anonymkode: 672ce...111 Ja vel. Hva som er nok for deg, og mer enn nok for deg er det du som avgjør. Hva andre ønsker å gi er opp til andre. Ingen skal bry seg med om jeg gir gave til barna mine for 1000 kr eller 10000 kr. Helt opp til oss og vår økonomi. Hva andre gir til sine barn driter jeg i Anonymkode: 5aee4...ee8 2 2
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #29 Skrevet 10 timer siden Mange av dere gir enorme summer! Hva gir dere som koster så mye? Her blir gaven maks 1000 kr. Anonymkode: 1c7c0...01f 3 2
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #30 Skrevet 10 timer siden 1000-2000 alt etter hva lommeboken sier. Anonymkode: ca74c...7d0 2
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #31 Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Mange av dere gir enorme summer! Hva gir dere som koster så mye? Her blir gaven maks 1000 kr. Anonymkode: 1c7c0...01f Er dette til en tenåring? Ene ønsker seg noen klær og et belte, andre ønsker seg en veske og den tredje ønsker seg utstyr til en hobby. Anonymkode: 5385a...097
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #32 Skrevet 10 timer siden Den ene tenåringen får slalåmski til 2000 kr, den andre ønsker seg penger og får tilsvarende beløp. Anonymkode: 790c7...e55 2
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #33 Skrevet 10 timer siden Ikke rart mane ungdommer krever mye og dyrt, og en ser så store forskjeller. Selv ufør og har ikke den muligheten til de summene folk gir Har vært heldig med at en butikk hadde pose salg på arbeids og fritids klær. Så fikk tak i til yngste flammehemende bukse som ho har ønsket seg til sveising og en tur bukse. Eldste for tur bukse og en jakke. Hadde jeg ikke fått dette på slik lager tømming pose salg hadde de ikke fått. Ga 600 kr for alt. Vi pleier å legge oss på max 800 kr pr ungdom Anonymkode: f9bdd...ace 3
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #34 Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ikke rart mane ungdommer krever mye og dyrt, og en ser så store forskjeller. Selv ufør og har ikke den muligheten til de summene folk gir Har vært heldig med at en butikk hadde pose salg på arbeids og fritids klær. Så fikk tak i til yngste flammehemende bukse som ho har ønsket seg til sveising og en tur bukse. Eldste for tur bukse og en jakke. Hadde jeg ikke fått dette på slik lager tømming pose salg hadde de ikke fått. Ga 600 kr for alt. Vi pleier å legge oss på max 800 kr pr ungdom Anonymkode: f9bdd...ace Men det ER Jo store forskjeller mellom familier. Du er ufør, vi har begge to krevende jobber og tjener godt, har lange utdannelser. Våre barn er jo vant til en livsstil som ligner de andre barna som bor her vi bor. Det er jo ikke noe feil med å leve på den ene eller andre måten. Anonymkode: 5385a...097 2
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #35 Skrevet 10 timer siden I år landet julegaven på 1400. I tillegg har hun fått en adventskalender til ca 1000. Anonymkode: 7757b...bdd 2
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #37 Skrevet 10 timer siden Ca 15.000,- Har bestilt en tur til han som han ønsket seg og da blir det litt lommepenger. Han er enebarn og liker å skjemme ham bort litt siden han er utrolig flink til å hjelpe til hjemme uten å klage. Anonymkode: 50e15...298
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #38 Skrevet 10 timer siden Alenemor med enebarn 🙂 Romslig økonomi. Handlet akkurat airpods pro 3 til kr 3.000,- Anonymkode: eb612...841
solsolsol Skrevet 9 timer siden #39 Skrevet 9 timer siden Varierer veldig med hva de ønsker seg. Men noe mer enn 2-3000 blir i så fall fellesgave.
tussi84 Skrevet 9 timer siden #40 Skrevet 9 timer siden For noen vanvittige summer folk bruker til gaver til tenåringene sine. Hvis ungdom ønsker seg dyre ting så syns jeg de kan spare til dette selv istedenfor for å bare få. Aldri i livet om jeg fikk noen gaver til en så høy sum da jeg var tenåring. Maks en 1500 kr i verdi. Det var et år jeg fikk noe som kostet nærmere 3000. Da hadde foreldrene mine, tanter og onkler og mormor gått sammen. 2 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå