AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 12:52 #1 Skrevet onsdag kl. 12:52 (endret) Begynte på Zoloft for 8 dager siden og har vært så ufattelig kvalm og svimmel side. På det verste har jeg måtte ligge i sengen for å ikke besvime. Hvor lenge varer dette? Har gått på Zoloft i mange år tidligere og kan ikke huske at jeg reagerte sånn sist. Men det var mange år siden Anonymkode: 0359c...caf Endret onsdag kl. 18:25 av veronica<3 Fjernet dosering
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 13:26 #2 Skrevet onsdag kl. 13:26 Det skal vel avta etter en uke eller to… Anonymkode: 68263...a9e
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 13:37 #3 Skrevet onsdag kl. 13:37 (endret) AnonymBruker skrev (5 timer siden): Begynte på Zoloft for 8 dager siden og har vært så ufattelig kvalm og svimmel side. På det verste har jeg måtte ligge i sengen for å ikke besvime. Hvor lenge varer dette? Har gått på Zoloft i mange år tidligere og kan ikke huske at jeg reagerte sånn sist. Men det var mange år siden Anonymkode: 0359c...caf Jeg brukte også zoloft i to perioder; den første i flere år uten plager, men andre gang opplevde jeg kraftig kvalme og svimmelhet. Bivirknimgene varte så lenge at jeg slutt ga opp å bruke medisinen. Mulig du prøve et annet medikamt hvis dette ikke gir seg. Anonymkode: 39b21...e14 Endret onsdag kl. 18:25 av veronica<3
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 15:02 #4 Skrevet onsdag kl. 15:02 Det burde være en god del bedre etter et par uker, ja. Hvis det ikke går over eller du ikke holder det ut må du kontakte legen. Kanskje du kan få tilleggsmedisin i oppstartsfasen eller kanskje du bør prøve noe annet. Anonymkode: cfb80...8fb
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 19:47 #5 Skrevet onsdag kl. 19:47 Jeg fikk kvalmestillende av legen da jeg begynte på cipralex og var veldig kvalm Anonymkode: 68263...a9e 1
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #6 Skrevet 14 timer siden Er du kvalm konstant, eller kun rett etter du tar de? Jeg var så kvalm, vondt i magen og svimmel når jeg tok de på morgenen på tom mage. Begynte å ta de på kvelden, og problemet forsvant. Hvis det er konstant kvalme, så går det nok over etterhvert. Anonymkode: 1a2f6...63f
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #7 Skrevet 14 timer siden Kan du trappe opp med lavere dose og saktere? Anonymkode: ed225...445
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #8 Skrevet 14 timer siden Da jeg brukte Zoloft sa legen at jeg skulle si ifra hvis det ikke ble bedre etter to uker. Anonymkode: 4aedc...fd8
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #9 Skrevet 12 timer siden Tips; kjøp ingefærtabletter på apoteket eller helsekosten 🤗 Anonymkode: 60a1f...5fd
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #10 Skrevet 12 timer siden AnonymBruker skrev (På 26.11.2025 den 13.52): Begynte på Zoloft for 8 dager siden og har vært så ufattelig kvalm og svimmel side. På det verste har jeg måtte ligge i sengen for å ikke besvime. Hvor lenge varer dette? Har gått på Zoloft i mange år tidligere og kan ikke huske at jeg reagerte sånn sist. Men det var mange år siden Anonymkode: 0359c...caf Det er som regel de to første ukene som er verst mht bivirkninger. Men hvis du reagerer veldig, kan du trappe opp litt mer gradvis. Anonymkode: e723c...3b0
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #11 Skrevet 11 timer siden Ser det er flere som nevner gradvis opptrapping, men det er vel neppe til noen hjelp for TS nå, mer enn 8 dager inn. Da er hun snart over det verste. Blir bare dumt å starte på nytt med å gå ned i dose og så måtte gjøre enda en opptrapping med kvalme på nytt. Anonymkode: cfb80...8fb
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå