Gå til innhold

Dr. Dropin og mersalg

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har gått til Dr.Dropin noen ganger fordi de har bedre tilgjengelighet enn fastlegen min. Jeg har fått veldig god hjelp av Dr.Dropin, men de har alltid pushet på at jeg skal ta en ekstra time på et senere tidspunkt for å se hvordan det går med meg da. Dette er på ting hvor det mest naturlige hadde vært om jeg kun bestilte ny time om jeg ikke ble bedre eller om jeg ble dårigere.  Det er hva fastlegen min ville gjort.

Nå kan jeg selvsagt si nei til disse timene. Det er ikke noe problem. Jeg lagde tråden mest for å spørre om andre har samme erfaring. Det går også litt på denne diskusjonen om overbehandling. Hvor man møter opp hos legen "fordi det skader ikke med en ekstra kontroll". Samtidig som leger er en begrenset ressurs slik at de ender med å bruke tid på ting som ikke er viktig i stedet for ting som er viktig. 

Anonymkode: 75ecc...488

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har brukt Dr Dropin ved noen anledninger, både selv og for datteren men har aldri opplevd noe "pushing" av nye timer. 

• Liker 1
Skrevet
LeneXCII skrev (7 timer siden):

Har brukt Dr Dropin ved noen anledninger, både selv og for datteren men har aldri opplevd noe "pushing" av nye timer. 

Takk! 

TS

Anonymkode: 75ecc...488

Skrevet

Har aldri brukt Dr. Dropin, men veldig fornuftig å være obs på overbehandling slik du er. Enig med deg om at en ekstra kontroll bare for sikkerhets skyld er unødvendig, mye bedre å ta kontakt selv om man blir verre eller ikke bedre. 

Anonymkode: 204b2...cbd

Skrevet

Har kun brukt dr.dropin over videosamtale og der var de så raske at jeg kun tror det tok 2 min å få resept på det jeg ønsket resept på. 

Anonymkode: 31037...23e

Skrevet

Jeg har vært der én gang med min lille sønn. Absolutt ingen snakk om oppfølging. 

Anonymkode: 4e969...0bb

Skrevet

Alle private aktører innen helse prøver på dette. Derfor helse ikke bør privatiseres.

Anonymkode: 6f504...7eb

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Har aldri brukt Dr. Dropin, men veldig fornuftig å være obs på overbehandling slik du er. Enig med deg om at en ekstra kontroll bare for sikkerhets skyld er unødvendig, mye bedre å ta kontakt selv om man blir verre eller ikke bedre. 

Anonymkode: 204b2...cbd

Ble heldigvis over behandlet etter skifte av fastlege, viste seg at de smertene som foregående lege mente var kun i hodet mitt var magekreft 

Anonymkode: ac1ce...a68

Skrevet

.Jeg så overskriften og trodde det var snakk om kremer og kosttilskudd og den slags. At en lege foreslår en oppfølgingstime har jeg aldri sett på som annet enn positivt.

-Kom tilbake om du ikke er bedre om en uke. Eller forresten - jeg vil ha deg inn uansett, jeg setter opp en time med det samme, sa legen min, og vissheten om at det var en vurdering og en avgjørelse jeg ikke trengte å ta, ga meg mye lavere skuldre umiddelbart. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...