AnonymBruker Skrevet 1. desember 2025 #21 Skrevet 1. desember 2025 AnonymBruker skrev (På 28.11.2025 den 20.13): Første julen uten min bestemor var jeg 10 år. Jeg har ikke orket å feire jul med mamma siden jeg var 16. Hver jul var hun lei seg og gråt fordi jul uten moren sin var forferdelig. Ganske likt som deg, jeg hørte på julemusikk på headset fordi mamma forbød julemusikk etter bestemor døde. Pyntet heller ikke mer, det var det tantene mine som kom å hjalp oss med. Jeg er et julemenneske, men mamma ødela julestemninga mi som barn pga hennes sorg. Hun brøt ut i gråt hver gang det var noe som minnet henne om min bestemor. Det ble et stressmoment for oss barna, vi gjorde alt vi kunne for at hun ikke skulle gråte. Når jeg ble 16 feiret jeg med venninners familie. Elsket det 🩷 Nå har jeg min egen familie med våre faste fine juletradisjoner. Det er lov å sørge. Men ikke glem barna dine, vær så snill Anonymkode: 5668c...835 Trist å høre om barndommen din, men den er ingenting av det mine barn opplever. Her er det julemusikk, det er pepperkakebaking, julepynt og julefilmer. De tåler at det kommer noen tårer for det gjør det hos de også. Det er jul her, men jeg inni meg koser meg ikke for savnet er så sterkt. Så jeg har ikke skrevet at jeg ikke tenker på barna eller ordner jul for de. Likevel jeg lurer på når julegleden kom tilbake hos andre, ikke om jeg var dårlig mamma fordi jeg fortsatt savner min mor. Takk for mange fine tilbakemeldinger her, ser mange ikke synes det ble som før igjen. Og det er vel bare kanskje sånn det er. 💔 Anonymkode: 74608...e38
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå