Gå til innhold

Vurderer Norgespris. Hva er positivt og negativt?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Norgespris er bra, enda bedre er det om man jakter et saftig minuspåslag fra strømleverandør også.

Anonymkode: f739d...d87

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja. Da har jeg bestilt Norgespris. Jeg så at jeg ville ha spart 11000 om jeg hadde hatt Norgespris i 2024, så jeg regner litt med det går den veien fremover og 🫢

Når sees det i Fortum-appen? Jeg følger selvfølgelig med på strøm og alt sånt uansett. 

Anonymkode: 18210...b24

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Sorry, jeg mener jeg har spotpris fra Fortum, og har nå bestilt Norgespris. Og det vil da si at jeg i praksis betaler 50 øre + påslag fra strømleverandøren. Ikke sant? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Sorry, jeg mener jeg har spotpris fra Fortum, og har nå bestilt Norgespris. Og det vil da si at jeg i praksis betaler 50 øre + påslag fra strømleverandøren. Ikke sant? 

Bytt til en leverandør uten påslag.  Da betaler man kun 50 øre pluss nettleie.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 27.11.2025 den 11.19):

Gir meg pokker i hva strømprisen til sommeren blir, jeg har fastpris på 40 øre og går over på NP 1 jan.

Mai-sept er det ikke en ovn påslått her og forbruket ligger på under 300kw i mnd i denne perioden. Blir småpenger uansett hva spot er da.

Har du fastpris på 40 øre nå og bor i vest-sør-øst Norge burde du virkelig ha NP som strømstøtte i dag. Da får du gratis strøm i desember garantert. Ingen vits å vente til januar med det. NP er strømstøtte, ikke en strømavtale. 

Anonymkode: 409f0...fe3

AnonymBruker
Skrevet

Jeg så på fjoråret på elhub. Selv om jeg var flink til å bruke strøm da den var billigst, så «slo» jeg Norgespris kun i juli. Resterende måneder hadde det løsnet seg med Norgespris. Så ingen tvil om at det er det lureste. 
Om man bor i sør vel og merke. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Alle øker jo påslagene nå, pga Norgespris?

Anonymkode: f7ab1...f4e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Spørsmålet jeg nå har er – når vil Norgespris tre i kraft, og kommer det til å vises i Fortum-appen på noe vis? 

~Ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Har du fastpris på 40 øre nå og bor i vest-sør-øst Norge burde du virkelig ha NP som strømstøtte i dag. Da får du gratis strøm i desember garantert. Ingen vits å vente til januar med det. NP er strømstøtte, ikke en strømavtale. 

Dessverre motregner kommunen strømstøtten. Men det er ok. Når jeg går over på NP får jeg minusavtale på 10 øre pr kw av strømselskapet, så det blir ingen endring i utgiftene her.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Spørsmålet jeg nå har er – når vil Norgespris tre i kraft, og kommer det til å vises i Fortum-appen på noe vis? 

~Ts

Den gjelder fra måneden etter at du har bestilt, så om du bestilte først i dag, vil prisen gjelde fra 1.januar.  Du vil se i appen se hva Norgespris utgjør dag for dag.

Anonymkode: 26e00...dc3

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

~Ts

Aner ikke med Fortum,  synes ikke i appen jeg har, skandiaebergi, vi har hatt det fra midten av november

Endret av coralgol
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Den gjelder fra måneden etter at du har bestilt, så om du bestilte først i dag, vil prisen gjelde fra 1.januar.  Du vil se i appen se hva Norgespris utgjør dag for dag.

Det gjelder fra du bestiller. Iallefall gjorde det det hos meg. Tror det var fra samme dag, evt var det fra dagen etter

Anonymkode: ba79d...b47

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Riktig.

Så kommer nettleie og alt det der itillegg

Anonymkode: ba79d...b47

Skrevet

AI sier: Om «Norgespris» lønner seg avhenger i hovedsak av hvor du bor. For deg som bor i Sør-Norge (Øst, Sør, Vest) kan det lønne seg på grunn av høyere strømpriser, spesielt hvis du verdsetter forutsigbarhet. For deg som bor i Midt- og Nord-Norge, spesielt Nord-Norge, vil det vanligvis ikke lønne seg og du vil sannsynligvis være bedre tjent med den vanlige strømstøtten

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Det sto det her i e-posten jeg fikk:

Norgespris gjelder fra den dagen du bestiller, til og med 31.12.2026. 

Og et spørsmål til. Jeg har ikke tenkt å gå mann av huse med å bruke masse strøm, men kan gulvvarme settes på? Har ikke brukt særlig tidligere grunnet høye strømregninger. 

Hvordan gjør dere det dere som har Norgespris? 

AnonymBruker
Skrevet
tirben skrev (6 timer siden):

Bytt til en leverandør uten påslag.  Da betaler man kun 50 øre pluss nettleie.

Minuspåslag er det man bør gå for.

Anonymkode: 93044...af7

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Det sto det her i e-posten jeg fikk:

Norgespris gjelder fra den dagen du bestiller, til og med 31.12.2026. 

Og et spørsmål til. Jeg har ikke tenkt å gå mann av huse med å bruke masse strøm, men kan gulvvarme settes på? Har ikke brukt særlig tidligere grunnet høye strømregninger. 

Hvordan gjør dere det dere som har Norgespris? 

Sett på og følg med i appen på strømforbruket. Usikker på hvor mange kwh gulvvarmen drar, men tviler på det velter strømbudsjettet med norgespris.

Anonymkode: 09578...63b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Sett på og følg med i appen på strømforbruket. Usikker på hvor mange kwh gulvvarmen drar, men tviler på det velter strømbudsjettet med norgespris.

Anonymkode: 09578...63b

Gikk inn og så nå at det ser slik ut:

IMG_2692.thumb.jpeg.493dc34456348bd68c52e768fe974818.jpeg

HVA skjer om forbruket går over 5000kWh? 😦

AnonymBruker
Skrevet

Så jeg ikke har nevnt det, men boligen er på 300kvm. Ser at forrige regning ble sendt ut 7.11 så da blir det vel nå 7.12 også, så jeg kommer ikke over 5000kWh. Får sette ned litt der jeg kan likevel. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Så jeg ikke har nevnt det, men boligen er på 300kvm. Ser at forrige regning ble sendt ut 7.11 så da blir det vel nå 7.12 også, så jeg kommer ikke over 5000kWh. Får sette ned litt der jeg kan likevel. 

Leddene er dyre de må du være obs på. Selv har jeg kraftrike med minus påslag og ingen mnd avgift.

Anonymkode: 3a010...9ca

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...