AnonymBruker Skrevet 26. november 2025 #1 Skrevet 26. november 2025 Hver morgen så er barna helt umulige. Den ene er 6 og andre 10. Nekter å stå opp så den minste må dras ut av senga. Størrste nekter også å stå opp så det er er helvete. 6 åringen trasser fortsatt nekter ting skriker og har rett og slett ingen filter. Jeg føler meg som verdens verste mor som er sint hver eneste dag. Hva har vi gjort feil med disse barna? Hører aldri noe skrik eller noe fra nabobarn. De legger seg tidlig nok får nok søvn. Idag toppet det seg da jeg dro minste ut av senga så klorte jeg han,jeg beklaget og sa det ikke var med villige,gråt da selv og følte meg helt jævlig. Jeg sitter nå på jobb og bare kjenner for å gråte,jeg er sliten og så lei av alt dette. Jeg har en jobb jeg må være på et betemt tidspunkt så minste må på Sfo. Kjenner jeg er på vei til å bli deprimert rett og slett pga dette. Noen som har råd? Eller er i samme båt? Anonymkode: 276b6...eac
AnonymBruker Skrevet 26. november 2025 #2 Skrevet 26. november 2025 Har du noen som kan hjelpe deg? Er du sikker på at du er på vei til å bli deprimert, eller kan det være du bare reagerer på å ha vanskelige barn? Anonymkode: 74472...93a
AnonymBruker Skrevet 26. november 2025 #3 Skrevet 26. november 2025 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Har du noen som kan hjelpe deg? Er du sikker på at du er på vei til å bli deprimert, eller kan det være du bare reagerer på å ha vanskelige barn? Anonymkode: 74472...93a Jeg vet ikke. Mannen er der og hjelper han også,men det tærer på. Han går også før meg så jeg står igjen med umulig 6 åring. Anonymkode: 276b6...eac
AnonymBruker Skrevet 26. november 2025 #4 Skrevet 26. november 2025 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg vet ikke. Mannen er der og hjelper han også,men det tærer på. Han går også før meg så jeg står igjen med umulig 6 åring. Anonymkode: 276b6...eac For sånn du beskriver det høres det ut som om du må ta største delen av arbeidet med det, og det går jo ikke. Man må fordele det likt, hvis ikke blir man "utbrent". Er det noe dere kan gjøre for å fordele det bedre? Anonymkode: 74472...93a
AnonymBruker Skrevet 26. november 2025 #5 Skrevet 26. november 2025 AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Hver morgen så er barna helt umulige. Den ene er 6 og andre 10. Nekter å stå opp så den minste må dras ut av senga. Størrste nekter også å stå opp så det er er helvete. 6 åringen trasser fortsatt nekter ting skriker og har rett og slett ingen filter. Jeg føler meg som verdens verste mor som er sint hver eneste dag. Hva har vi gjort feil med disse barna? Hører aldri noe skrik eller noe fra nabobarn. De legger seg tidlig nok får nok søvn. Idag toppet det seg da jeg dro minste ut av senga så klorte jeg han,jeg beklaget og sa det ikke var med villige,gråt da selv og følte meg helt jævlig. Jeg sitter nå på jobb og bare kjenner for å gråte,jeg er sliten og så lei av alt dette. Jeg har en jobb jeg må være på et betemt tidspunkt så minste må på Sfo. Kjenner jeg er på vei til å bli deprimert rett og slett pga dette. Noen som har råd? Eller er i samme båt? Anonymkode: 276b6...eac Du er ingen dårlig mor, og dette er nok sikkert mange som kjenner seg igjen i . Ikke vær for hard mot deg selv 🥰 Kan det kanskje hjelpe med et slags belønningssystem for å klare å stå opp uten drama? Snakke med dem begge i «freds tid» og forklare hvor viktig det er både for de og deg at dere får en bedre start på dagen? Får de nok søvn? Jeg har også hatt en slik i tidlig tenårene. Det var et h****** her morgen . Det kom seg når vi fant noen felles «regler» , og at han skjønte at han selv hadde skyld i dette og. Vi ble enige om at han skulle få 50 kr hver morgen en periode når han sto opp uten å lage drama, og det funket faktisk . Ikke det at det er greit å «putte penger på de» for å stå opp altså, det var nettopp derfor at jeg satt en tids begrensing på det. Anonymkode: e62c3...028
Durancell Skrevet 26. november 2025 #6 Skrevet 26. november 2025 Legger de seg for sent? Hvordan kommer 10 åringen seg på skolen? Vi sleit veldig med 8 åringen. Han nekta plent å dra på SFO, så han begynte å ta bussen med storebroren i fjor. Et år eldre enn din da, men det gjorde morgenen mye lettere. Han våkner veldig tidlig uansett, så slipper å vekke han. Avtalen er at han kler på seg og går på bussen uten tull når vi er på jobb. Har vært litt tull noen få ganger, men da har besteforeldre stilt opp og fått han på skolen. Nå går det bra.
AnonymBruker Skrevet 26. november 2025 #7 Skrevet 26. november 2025 Dette kan alle kjenne seg igjen i. Legg de tidligere? Kjør i gang med premier for de morgenene alt går bra? Da får man liksom prøvd å vri om litt på fokuset fra negativitet til positivitet Anonymkode: 9ea7c...80e
AnonymBruker Skrevet 26. november 2025 #8 Skrevet 26. november 2025 barn er generelt ikke vanskelige de har reaksjoner på det de opplever som vanskelig, lag gode rutiner! Tidligere leggetid kanskje gir bedre søvn. Anonymkode: 0e45f...ad4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå