AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #1 Skrevet 3 timer siden Hei, må bare høre om noen har litt anelse om fornyelse av resept. Har prolaps og i perioder sterke smerter i ryggen, de er nå forverret seg siste måndene og har hatt behov for å ta 2-3 ganger i uken. Har spurt om reseptfornyelse nå 2 ganger siden september eller oktober(?) sist jeg spurte var nå for to uker siden. Har paknig på 25 stk. Er nå vekk i to uker og har ikke de smertestillende med meg, men synes det er «flaut» spørre om enda en reseptfornyelse på så kort tid. Vil ikke bli sett på som en som potensielt kan være avhengig. Har dere erfaring om hva jeg kan gjøre? Er det normalt spørre x flere på kort tid- uten å bli sett på som en som kan være avhengig? Anonymkode: 0c048...8ba
nordlending Skrevet 2 timer siden #2 Skrevet 2 timer siden Legg igjen en kommentar på reseptforespørselen, og si at du glemte medisinen hjemme og er på reise?
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #3 Skrevet 2 timer siden Det kan fremstå som litt merkelig å glemme å ta med smertestillende når man skal bort så lenge. Anonymkode: 74dfc...576 1 2
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #4 Skrevet 2 timer siden Tja. Det er jo en viss fare for at legen finner det påfallende at du allerede har brukt opp de pillene du fikk for kun to uker siden. Forklaringen med at du er bortreist og glemte pakken hjemme er nemlig et godt eksempel på hva en pilleavhengig (= en som tar mer enn den dosen legen har bestemt, og derfor går fortere tom enn forventet) faktisk kunne funnet på å si. Jeg har jobbet mange år i apotek, og vi hører de samme forklaringene i skranken der. Legen kan absolutt bli mistenksom. Nå nevner du ikke hvor sterke smertestillende det dreier seg om, men hvis vi snakker om for eksempel et A-preparat, så har legen et særskilt ansvar for å utvise forsiktighet når h*n skriver ut slike medikamenter, selvsagt for å forhindre at pasienter blir avhengige. Hvis legen sier nei til reseptfornyelse så er det ofte begrunnet i dette ansvaret. Uansett tror jeg din beste mulighet er å ringe legekontoret og forklare saken. Tilbyr legen din telefonkonsultasjon? Kanskje du kan be om det. Det er sikkert lettere å snakke direkte med legen enn at en helsesekretær skal gi referat. Anonymkode: 8a7c1...92b
sminkebord Skrevet 1 time siden #5 Skrevet 1 time siden Det virker nok mistenkelig for legen at at du har glemt de hjemme, ja. Alt slags type folk kan bli avhengig, og mange blir avhengig nettopp pga smerter. Det skader jo ikke å ringe da. Verste som kan skje er at du får et nei til de pillene, men da kan du jo be om noe som ikke er avhengighetsskapende til å bruke mens du er borte.
monican94 Skrevet 36 minutter siden #6 Skrevet 36 minutter siden kommer ann på hvilke tabletter det gjelder
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå