AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 22:20 #1 Skrevet tirsdag kl. 22:20 Vurderer å ta med barnet på en Syden-tur, og at det skal bli veldig koselig for oss begge. Men så skifter den følelsen over til at jeg kanskje er direkte uansvarlig som gjør det og reiser uten resten av familien (som ikke kan være med). Føler nesten chartertur er mer overkommelig enn å reise på hytte med skiutstyr, ordne med mat og komme seg i bakken enn å bare ta en chartertur. Problemet er at jeg for ett år siden på reise med barna opplevde å bli syk med høy feber, og da følte jeg plutselig hvor sårbart det var med å være alene på tur. Men dere aleneforeldre, dere gjør jo sikkert dette til stadighet, og det går vel fint? Er det noe spesielt man bør tenke over og planlegge på forhånd? Anonymkode: 846df...033
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 22:24 #2 Skrevet tirsdag kl. 22:24 Drar jeg eneste år med bare barna. Og jeg har fire små. Synes det er null stress. Bare koselig, et fint avbrekk fra hverdagen. Anonymkode: d2e82...dfe 1 2
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 22:26 #3 Skrevet tirsdag kl. 22:26 Ja, jeg har dratt med et barn flere ganger. Genialt å kunne dra utenom skoleferier. Jeg har dratt til hotell som sunwing resort og tilsvarende. Der er det mange norske, og mange ansatte i reiseselskapet, sånn at barnet ville kunne blitt ivaretatt ved en eventuell krise. Anonymkode: fbdef...f66 2 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 22:31 #4 Skrevet tirsdag kl. 22:31 Var i sommer med barnet mitt på 2 år. Gikk strålende ☀️ Ble kjent med flere andre og var masse sosial hele uken. Anbefaler på det sterkeste å ha halvpensjon for å få skikkelig feriefølelse, og slippe hverdagsstresset med matlaging. God tur! Anonymkode: 550e2...f7b 1
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #5 Skrevet 13 timer siden Jeg tok med femåringen her en uke alene en gang. Det gikk helt fint det, vi var dog på chartertur slik at om noe hadde skjedd(med meg) så hadde nok barnet blitt ivaretatt. Jeg har tatt med mine barn på utenlandsturer alene fra de var sju, da mener jeg til storby. Anonymkode: c1e33...411 1
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #6 Skrevet 8 timer siden Dette går kjempebra. Sørg for å ha hotellrom med en liten altan eller uteplass der det er hyggelig for deg å sitte på kvelden når barnet sover. Hvis du reiser utenom sesong er det lurt med oppvarmet basseng, så er du sikret at barnet kan bade hele dagen. Anonymkode: 49104...143 1 1
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #7 Skrevet 8 timer siden Jeg har 2 barn, og reist mye alene med de. Første gang var det meg og første barnet, da hun var 1 år. Og vi har alltid kost oss masse. Anonymkode: 9f67a...0ed 1
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #8 Skrevet 4 timer siden Det eneste jeg ville vært skikkelig obs på, er under bading. Barna skal være rimelig store før det er trygt å la dem bade alene. M.a.o. hvis noen av barna er så små at du må gå og skifte bleie på dem, f.eks., eller følge dem på do, så må de andre barna være med - selvfølgelig avhengig av alder. Så stor forskjell på reise med barn på 2 og 4, og 7 og 10. Anonymkode: b96f3...01e 1 1
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #9 Skrevet 4 timer siden Har reist til utlandet flere ganger med både små og store barn alene. Det går helt fint, men jeg tar forhåndsregler som feks hotell med resepsjon, reiser charter eller har skrevet en lapp med nummer til steder det kan kontaktes hvor noen snakker norsk. Anonymkode: 30008...847 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå