AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 22:02 #1 Skrevet tirsdag kl. 22:02 Er det i hele tatt mulig, og i tilfelle hvilke kattebånd kan anbefales? Anonymkode: 75608...909
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 22:09 #2 Skrevet tirsdag kl. 22:09 Om du har lært katten fra den er liten, så er det fult mulig. Anbefaler en sele som er utbrytssikker. Jesperpus selger det i sin nettbutikk bl.a. Anonymkode: a4a47...43a 2
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 22:09 #3 Skrevet tirsdag kl. 22:09 Det kommer helt an på individet! Noen katter følger frivillig med på tur uten bånd, mens andre igjen skal bare sniffe og gå rundt busker og sette fast båndet, også finnes det noen i mellom der, og de som enten blir lam eller kjemper i mot alt som heter sele. Anonymkode: 2e9c9...b01
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 22:09 #4 Skrevet tirsdag kl. 22:09 Kanskje for noen. Men langt fra alle. Poenget med det er jo noe helt annet, hadde aldri giddet. Anonymkode: 6338a...dee
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 22:11 #5 Skrevet tirsdag kl. 22:11 Jeg ville lest meg opp på redirected agression først, som fort kan skje dersom dere møter på andre katter som mest sannsynlig ikke går i bånd. Anonymkode: 4615a...574
Coachshinny Skrevet tirsdag kl. 22:12 #6 Skrevet tirsdag kl. 22:12 Ikke noe problem det, har sele og har katt i bånd ute og går også turer med katten i bånd. Men det er en fordel om den vennes til det fra den er kattunge. Må ha katt i bånd på grunn av trafikken. 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 20:39 #7 Skrevet onsdag kl. 20:39 Coachshinny skrev (22 timer siden): Ikke noe problem det, har sele og har katt i bånd ute og går også turer med katten i bånd. Men det er en fordel om den vennes til det fra den er kattunge. Må ha katt i bånd på grunn av trafikken. Hvor liten bør pus være for å begynne å gå tur ? Jeg har to innekatter hvor ene er 14 mnd og andre er 5 mnd. Datteren min vil veldig gjerne gjøre dette og jeg tør ikke for jeg er redd de skal ut da hver dag flere ganger om dagen. Det er en grunn til at vi ikke har hund. Anonymkode: eec1a...3da
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #8 Skrevet 8 timer siden Ikke noe problem å lære katten å gå i bånd, de må bare vennes til det sakte. Start med å venne katten til å ha på seg sele inne, gjerne når den får noe ekstra godt eller lekes med så den distraheres litt bort ifra det uvante. Når den er komfortabel med å ha på seg sele så er det bare å komme seg ut! Vær obs på at katten kan bli skremt av trafikk, hunder eller andre katter, så gå steder som er rolige og du har god oversikt. Det er mange bånd du kan kjøpe, noen kjøper flexi til hund i liten størrelse. Du kan også kjøpe en tynn, gummiert langline på 15 meter så katten får godt med frihet. Anonymkode: 1bd91...d63
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #9 Skrevet 2 timer siden Kun mulig om katten er vant med bånd fra den er kattunge. Anonymkode: 128e0...8c5
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #10 Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (På 26.11.2025 den 21.39): Hvor liten bør pus være for å begynne å gå tur ? Jeg har to innekatter hvor ene er 14 mnd og andre er 5 mnd. Datteren min vil veldig gjerne gjøre dette og jeg tør ikke for jeg er redd de skal ut da hver dag flere ganger om dagen. Det er en grunn til at vi ikke har hund. Anonymkode: eec1a...3da Hva er grunnen til at dere ikke har hund? Anonymkode: fe93e...9e8
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå