Gå til innhold

Skader mellom hund og katt

Fremhevede innlegg

Skrevet

Kattunge tok øyet til den ene hunden vår. Ikke mulig å redde, så øyet ble fjerna. 

• 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kjøpte en spesiell katt fra Korat-provinsen i Thailand. De kaller den Si Sawat.  Den er helt gråblå, ligner litt på en Russian blue.

Det som er med den katta er at den er super-chill og rolig, for så plutselig å eksplodere av energi. Likedan, hvis noen skal klappe dem og er nervøs, sanser den det og kan overreagere og klore/bite.

Dette er også den type katt som er fantastisk med folk den kjenner, men litt paranoid med fremmede og spesielt hunder. I Bangkok går det jo mange katter OG hunder løse og kattene klarer seg som regel bra imot hunder, ofte jager dem. 

Katt er som hunder veldig individuell også med hensyn til rase.

AnonymBruker
Skrevet

Hunden fikk seg en på tygga av katten når den gikk for nær, så lærte hunden å holde avstand. 

Anonymkode: cfe83...4ee

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 27.11.2025 den 0.07):

Flink hund.  🙌

Anonymkode: e37c8...86f

Den kjøreren hadde ikke overlevd timen om det var min katt. 🐈

Anonymkode: 15b2f...5ee

AnonymBruker
Skrevet

Hundene mine går inne på inngjerdet tomt. Går en katt inn der får den seg en løpetur den sent vil glemme. Hundene vil nok bare leke, men de er super raske, så en katt skal tenke raskt for å slippe unna. Skulle det skjedd noe med katten under jakten er det synd, men ikke vår eller hundenes feil, det må katteier ta på sin kappe. 

Anonymkode: 7d958...0f7

• Liker 1
Skrevet (endret)

Skal du ha katt som går bra med hund? Maine coon. De tror de er hund selv.. Har de en medium minus stor hund kan en main coon gå den en lang gang i størrelse. Men du kødder bare ikke med en main coon hvis den virkelig er klar til å ta igjen på tiltale med vold.

FCECC6FB-755A-4A45-BF47-9498BBFF5AD8.jpeg

Endret av PITTY
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Den kjøreren hadde ikke overlevd timen om det var min katt. 🐈

Anonymkode: 15b2f...5ee

Du har kontroll på katten din til alle tider og vet at den ikke er på hundeeiers tomt?

Ikke glem at katten din er en lystmorder. Straffer du den for alle fuglene den dreper?

.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...