AnonymBruker Skrevet 25. november #1 Skrevet 25. november Er det noen her som har opplevd skader mellom hund og katt og hva slags skader da? Hvor alvorlige var dem? Anonymkode: 8c0e9...135
AnonymBruker Skrevet 25. november #2 Skrevet 25. november Naboen har en hund som har drept katt. Anonymkode: f73bc...e09
AnonymBruker Skrevet 25. november #3 Skrevet 25. november AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Naboen har en hund som har drept katt. Anonymkode: f73bc...e09 Om det var min katt, hadde ikke naboen din hatt den hunden lenger. Anonymkode: 6aedf...62a 1
AnonymBruker Skrevet 26. november #4 Skrevet 26. november Har hatt hund og katt sammen i flere år og de har aldri skadet hverandre. 😊 Hunden skjønner at katten er sjef, samt at katten bruker aldri klørne og biter ikke. Han slår/bokser bare med labbene om han blir hissig på hunden, noe som er nok til at hunden viker unna/skjønner at nå er han for nærgående 😅 Det har jo hendt at (spesielt når hunden var i puberteten/villmann, og fortsatt om den blir særdeles leken og oppgiret nå) at han har med uhell løpt rett inni katten, tråkket på halen og slike ting. Tar da alltid en rask sjekk over pusemannen, men det har alltid gått bra og de har som nevnt aldri blitt skadet av hverandre. 😊 Anonymkode: eaa78...e81
AnonymBruker Skrevet 26. november #5 Skrevet 26. november AnonymBruker skrev (20 timer siden): Naboen har en hund som har drept katt. Anonymkode: f73bc...e09 Ojjj er det ofte sånt skjer? Anonymkode: 8c0e9...135
AnonymBruker Skrevet 26. november #6 Skrevet 26. november AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ojjj er det ofte sånt skjer? Anonymkode: 8c0e9...135 Jeg vet i alle fall om to tilfeller, men det er ikke sånn hundeeiere pleier å si (se #3) så skjønner du hvorfor. Naboen gravde bare ned katta. Det andre tilfellet var det samme person som eide både hund og katt. Anonymkode: f73bc...e09
AnonymBruker Skrevet 26. november #7 Skrevet 26. november Vi har også alltid hatt både hund og katt, og aldri vært noe problem - men de er jo vant med hverandre. Vet flere tilfeller av at hunder har drept katter ja, men da altså feks nabokatter. Vet også ei som hadde med en liten hund inn til noen som hadde katt med kattunger. Mammakatten røk rett i hodet på hunden, og skamklorte den. Det gikk bra, men den måtte til dyrlegen og gikk med lapp på øyet. Anonymkode: c67d5...27c
AnonymBruker Skrevet 26. november #8 Skrevet 26. november AnonymBruker skrev (23 timer siden): Naboen har en hund som har drept katt. Anonymkode: f73bc...e09 Flink hund. 🙌 Anonymkode: e37c8...86f 2
AnonymBruker Skrevet 28. november #9 Skrevet 28. november AnonymBruker skrev (På 26.11.2025 den 0.46): Om det var min katt, hadde ikke naboen din hatt den hunden lenger. Anonymkode: 6aedf...62a Og katten din går løs og inn i andre folks hager eller? Hadde det kommet en katt inn i hagen til mine hunder så hadde de drept den av instinkt. Jeg hadde ikke engang gitt en twix-pose i erstatning til eier, går katten løs ute så har man egentlig godtatt at den kan bli tatt av hva som helst. Anonymkode: e7251...3e1 10 2
AnonymBruker Skrevet 28. november #10 Skrevet 28. november Hunden min ble klort på øyet av en katt. De tok det veldig alvorlig hos veterinæren, og hun fikk en antibiotikakur. Har en katt her i nabolaget som er så latterlig aggressiv, den følger gjerne etter oss på tur og er åpenbart ikke redd for hunder i det hele tatt. Jeg kommer helt ærlig til å sparke den om den prøver å angripe. Anonymkode: d1a8d...e1d 1 1
AnonymBruker Skrevet 28. november #11 Skrevet 28. november AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Og katten din går løs og inn i andre folks hager eller? Hadde det kommet en katt inn i hagen til mine hunder så hadde de drept den av instinkt. Jeg hadde ikke engang gitt en twix-pose i erstatning til eier, går katten løs ute så har man egentlig godtatt at den kan bli tatt av hva som helst. Anonymkode: e7251...3e1 Enig. Min hund går løs i inngjerdet hage, og hvis en katt kommer så er det rent jaktinstinkt som kicker inn. Hadde sagt ifra til nabo, men ikke beklaget. Ikke sikkert hunden hadde fått tak i katten da, de er ofte kjappe med å løpe ut! En katt hadde drept et hamster om den fikk anledning også. Anonymkode: ad15a...3d4 4 1
AnonymBruker Skrevet 28. november #12 Skrevet 28. november Hvilke raser har mye jaktinstinkt på katter? Anonymkode: 8c0e9...135
AnonymBruker Skrevet 28. november #13 Skrevet 28. november AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Hvilke raser har mye jaktinstinkt på katter? Anonymkode: 8c0e9...135 Hørt om episoder med mange raser, men faktisk utrolig nok aller mest dachs når de blir drept, bittelille dachs. Anonymkode: ea34e...e30
AnonymBruker Skrevet 28. november #14 Skrevet 28. november Det kan være fort gjort for en litt ivrig leken hund å skade en kattunge eller mindre katt, selv om den ikke er aggressiv. Feks ved å ta den i munnen og riste slik hunder gjør. Det kan knekke nakken på en katttnge, selv om ikke det er bittskader. Anonymkode: c67d5...27c
AnonymBruker Skrevet 28. november #15 Skrevet 28. november AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Hvilke raser har mye jaktinstinkt på katter? Anonymkode: 8c0e9...135 Alle mynderaser, polarhunder og vokterhunder kan ta katt. Det kan også skje at en rase som ikke har jaktinstinkt på småvilt likevel velger å ta katt ved mulighet, bare fordi "gøy". Anonymkode: e7251...3e1
AnonymBruker Skrevet 28. november #16 Skrevet 28. november Og i tillegg er det mange hunder som kan drepe katt av andre grunner enn jaktinstinkt. Det kan være territorielle instinkter, ressursforsvar osv. Anonymkode: e7251...3e1
AnonymBruker Skrevet 28. november #17 Skrevet 28. november AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvilke raser har mye jaktinstinkt på katter? Anonymkode: 8c0e9...135 Alle hunder har et visst jaktinstinkt, de er jo rovdyr fra naturens side. Anonymkode: c67d5...27c
AnonymBruker Skrevet 28. november #18 Skrevet 28. november AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvilke raser har mye jaktinstinkt på katter? Anonymkode: 8c0e9...135 I tillegg til de andre som er nevnt kan også gjeterhund være fæle til å ta smådyr. De er avlet for å jage og det er selvbelønnende, det trengs derfor masse lydighetstrening for å få de til å avbryte. De har også lett for å få overtenning og da kan de ofte begynne å bite som de gjør når de dyrene de gjeter ikke flytter seg fort nok. Anonymkode: f73bc...e09
AnonymBruker Skrevet 28. november #19 Skrevet 28. november Katter kan også skade hunder, skarpe klør og de angriper øyne hvis de føler seg truet. Anonymkode: f95f1...895
AnonymBruker Skrevet 28. november #20 Skrevet 28. november Hvorfor spør du ts, har dyret ditt angrepet/blitt angrepet? Anonymkode: c67d5...27c
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå