Gå til innhold

Komme seg vekk litt - hvor?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei. 
Jeg har nylig fått en litt heavy diagnose som jeg må leve med resten av livet, selv etter operasjon. Kjenner jeg er ordentlig sliten og trenger å komme meg vekk litt, gjerne en helgetur i fine turområder med hunden. Jeg er avhengig av å kunne kjøre til overnattingsplassen. 

Holder til i Akershus (Vestby), hvor kan man reise som er maks 4 timer unna, men som gir litt annen natur enn den vanlige, kjedelige skogen man er så vandt til? Gjerne et sted hvor man kan leie seg ei billig hytte eller noe, og kunne vandre ut på tur. 

Anonymkode: e9360...efc

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kom og gå på Kyststien i Holmestrand!  Litt usikker på hvor det finns hytter til utleie i nærområdet - men ett eller annet kystnært Vestfoldsted burde det jo finnes. 

Kjipt å høre om diagnosen din forresten. Livet blir ikke alltid som planlagt, men det kan bli fint allikevel💜 (har flere ganske altoppslukende tilstander selv, og det er iallfall min erfaring). Alt godt🪁

Anonymkode: 5c1c5...93b

Skrevet

Har du vurdert Sverige?

Anonymkode: c1404...4b6

Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Har du vurdert Sverige?

Anonymkode: c1404...4b6

Nei, grunnet hunden min. Ønsker ikke å gå igjennom hele prosessen med pass for en helgetur 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor maks fire timer unna? Bortsett fra sørover helt på kysten, finner du stort sett skog i alle retninger fra der du bor, samt åser og åkerland. Legger du til litt mer kjøretid, og kjører over fjellet en eller annen plass, finner du et totalt annet landskap (om det er over Haukeli, Hardangervidda eller en av de andre overgangene). Eventuelt kjøre til fjells og gå turer der.

Airbnb finnes overalt i ulike prisklasser, hytter, leiligheter, hus. 

Anonymkode: 24222...80a

AnonymBruker
Skrevet

Kan anbefale Furustrand Camping. Nærhet til Tønsberg, verdens ende, shopping, strandpromenade, bo helt nede ved vannet, greit med hund, stille og rolig. 

Evt Stavern, Nevlunghavn, bøkeskogen i Larvik. Mye som kan være koselig på høsten også.

Håper du finner en koselig tur hvor du kan puste ut og ta vare på deg selv❤️

Anonymkode: 28472...352

AnonymBruker
Skrevet

Kunne du like ridning? Et sted der de arrangerer ridetur i skogen?

Anonymkode: 62457...4ce

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Hvorfor maks fire timer unna? Bortsett fra sørover helt på kysten, finner du stort sett skog i alle retninger fra der du bor, samt åser og åkerland. Legger du til litt mer kjøretid, og kjører over fjellet en eller annen plass, finner du et totalt annet landskap (om det er over Haukeli, Hardangervidda eller en av de andre overgangene). Eventuelt kjøre til fjells og gå turer der.

Fordi jeg skal orke å kjøre dit også. 

AirBnB blir jævla dyrt

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Kunne du like ridning? Et sted der de arrangerer ridetur i skogen?

Anonymkode: 62457...4ce

Jeg elsker ridning, men hunden min er redd for hester. Jeg ønsker å reise vekk med han, få litt tid til bare han og meg ❤️

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Har jo for eksempel Blefjell, så nei, du må ikke kjøre så fryktelig langt for å finne litt fjell. Blefjell er jo knappe 3 timer unna Vestby :)

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Har jo for eksempel Blefjell, så nei, du må ikke kjøre så fryktelig langt for å finne litt fjell. Blefjell er jo knappe 3 timer unna Vestby :)

Det er jo det jeg også skriver. Bruke litt lenger enn fire timer for å finne et helt annet landskap. Eventuelt kjøre til fjells (som feks Blefjell som du foreslår). Ikke særlig spennende fjellandskap da, eller skog, men dette er subjektivt 🙂

Ts, du kan jo sjekke kjøreavstander til diverse steder som har sjø, fjord, fjell, fosser og breer. For eksempel Eidfjord, Lærdal, Odda, Flåm m.m. Anbefaler det på det sterkeste, nydelige landskap og rent terapeutisk. Det er snakk om 1-2 timer mer enn din satte maks kjøretid. Det går også an å legge inn lengre stopp for tur med hunden.

(Airbnb trenger absolutt ikke være jævla dyrt, i alle fall ikke utenfor sesong). 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...