Gå til innhold

Er dette lus? (Bilde)

Fremhevede innlegg

Skrevet

Fant disse prikkene i håret til datteren min. Fikk ikke tatt de med lusekammen, måtte bruke fingrene. Det rører seg heller ikke. image.thumb.jpg.b345192d21894e8d085f0325a8ac09f6.jpg

Anonymkode: 1f397...bc2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kan ikke si det helt sikkert, men jeg tror i hvert fall ikke at det er lus. Særlig ikke siden det ikke rører på seg i det hele tatt. Jeg har studert en del prikker på hvit bakgrunn etter å ha kjemmet barna med lusekam pga. lusevarsel fra barnehage og skole nå. Og jeg har tenkt "neineinei, er det er sikker en lus" flere ganger, men har til nå til gode å se lus "live". Og det er rart hvordan jeg fikk "psykisk lus" og begynte å klø bare av å svare i denne tråden. 

Hadde jeg vært deg så hadde jeg fortsatt å sjekke grundig med lusekam i vått hår med jevne mellomrom. Men jeg tror altså at hvis dette ikke rører på seg i det hele tatt, så er det ikke lus. 

Anonymkode: 4492e...314

• Nyttig 1
Skrevet

Tror ikke det er lus. Vi hadde det i hus for noen år siden og det var tydelig at det var lus. Så ut som mini-fluer. 

Anonymkode: c055b...6cd

• Nyttig 1
Skrevet

STØRRELSE: Kroppen til hodelusen er gråhvit eller brun, langstrakt oval og er 2–3 mm lang. Arten suger blod i hodebunnen på mennesket.

Dette er en bilde av hele livssyklusen deres, fra egg til høyre via nymfer og til fullvoksen lus.

Anonymkode: f87b7...c2f

• Nyttig 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...