Gå til innhold

Er Airbnb et godt tilbud til de reisende som reiser aleine?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har tidligere planlagt ferie for flere mennesker og har hatt stor fordel av tjenesten. Men finnes ikke noe fordeler ved å reise aleine. Mine søk gjør det  ekstremt mye dyrere enn andre alternativer.

Anonymkode: b4ce1...87c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det kommer jo helt an på hva du ser etter. Rom i bebodd leilighet med eller uten delt bad, kan godt være billigere og mer privat enn lignende på hostel e.l.

Egen boenhet vs. hotellrom for én, vanligvis ikke. 

Anonymkode: 2bf69...8ed

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Har tidligere planlagt ferie for flere mennesker og har hatt stor fordel av tjenesten. Men finnes ikke noe fordeler ved å reise aleine. Mine søk gjør det  ekstremt mye dyrere enn andre alternativer.

Anonymkode: b4ce1...87c

Lite. 
Og det gir jo i grunn mening. 

AirBnb kan være veldig hektisk og uforutsigbart for de som leier ut. 
Det er som regel for lite penger å tjene på å leie ut en natt eller to til én person. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Skal du være lenge på samme sted og ønsker å lage mat selv så kan du nok finne noe bra til OK pris. Mange går ned i pris når du bare er en. Ellers lønner nok hotell seg.

Anonymkode: 66f44...20c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kvinne på solo-reise og velger Airbnb?

Tør du?

Anonymkode: 84132...6b9

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Airbnb er nesten alltid billigere enn hotell selv når man reiser alene. Kan lage egen mat. Ikke like klaustrofobisk. Får avslag hvis du booker ukentlig-månedlig. Dette gjelder så klart ikke i Norge hvor man tar en natt på noen andre sitt slitte soverom, men i de fleste land finnes det dedikerte Airbnb-leiligheter til en billig penge. 

Anonymkode: d80d0...d66

• Liker 1
Skrevet

Jeg har reist en del med AirBnB, og har innimellom tenkt at det kunne vært kjekt med leilighet, men for en person, har hotell alltid vært billigere. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bor på airbnb alene. Så lenge det er mer enn 2 netter. Alltid hele stedet for meg selv. Ofte billigere enn hotel. Men ja, det er dyrere å bo en enn to. Du virker overrasket!?

Anonymkode: ffd8a...175

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har funnet små stuidioleiligheter til en grei pris. Når jeg er ett sted i minst 3 netter så er det deilig med kjøkken. Ikke spesielt begeistret for restaurant alene hver kveld. Så blir økonomisk med tanke på mat. 

ellers har jeg også testet å leie gjesterommet til folk. Helt ok og ofte billigere enn hotell. 

Anonymkode: e7746...46a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg foretrekker hotell etter at mine erfaringer med airbnb spesielt i norge kom med lang kravliste av oppgaver jeg var ansvarlig for. Prisene har også økt mye i forhold til hotell så ser heller ingen besparelse.

Jeg har både bodd i et rom hos folk og delt bad/kjøkken/stue. Og bod helt alene. Likte airbnb veldig godt i starten. Men har valgt det helt vekk de siste årene.

Anonymkode: 51dfc...cc8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Tør du?

Hvorfor skulle man ikke tørre det? Det gjør jeg stadig vekk. Kvinne 59 som oftest reiser alene. 

Anonymkode: 5fb3a...d38

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Tør du?

Hvorfor skulle airbnb være så mye mindre trygt enn andre overnattingssteder? 

Anonymkode: b6107...428

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...