AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 14:39 #1 Skrevet tirsdag kl. 14:39 Kjøleskapet kreperte og vi betalte masse penger for å få det fikset. Etter noen måneder oppstår et nytt alvorlig problem. Reparatøren kommer tilbake, ser på det og sier det er på grunn av samme feil som sist og at det ikke kan fikses. Han sier vi kan be om pengene tilbake for den første reparasjonen, siden kjøleskapet ikke ble reparert sist. Men forhandleren (det var et veldig dyrt premium produkt, men garantien var gått ut) nekter å gi oss tilbake annet enn for reservedelene de brukte. Hva er rettighetene mine her egentlig? Anonymkode: ee24c...4ef
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 16:30 #2 Skrevet tirsdag kl. 16:30 Hvor gammelt er skapet? Anonymkode: 4d6a0...61f 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 17:35 #3 Skrevet tirsdag kl. 17:35 Tiden de brukte, kan de ikke bruke om igjen. Det kan de med delene. I og med at garantien var over gamblet du på reparasjon, og tapte. Du kan jo prøve å gå direkte til produsent, om de ikke vil miste omdømme kan det jo hende de kan tilby en løsning. Siden du ikke forteller alder på produktet er det jo vanskelig å svare deg skikkelig. Anonymkode: b646e...2ac 3 2
Anjatapinjata Skrevet tirsdag kl. 18:54 #4 Skrevet tirsdag kl. 18:54 Hvor gammelt er kjøleskapet? Du kan ta det på innbo forsikringen og. Får nok ikke igjen all verden, men alt er bedre enn ingenting.
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 19:01 #5 Skrevet tirsdag kl. 19:01 Men om garantien har gått ut så har du jo ikke krav på noe? For slike varer skal du kunne forvente fem år. Hvor gammelt er det? Da har dere selv valgt å bestille reparasjon, og å betale for det. Anonymkode: 71602...17f 4
newman01 Skrevet tirsdag kl. 19:27 #6 Skrevet tirsdag kl. 19:27 Er det eldre enn 5 år har du ikke mye å kreve. Kan alltids prøve å si at reparatør gjorde en dårlig jobb og reklamere på arbeid utført, men ikke så sikker på at man kommer så langt der. Avhenger av alder på kjøleskap, hva som var galt og hva som ble byttet av deler 3
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 19:27 #7 Skrevet tirsdag kl. 19:27 Om ett nytt alvorlig problem har oppstått, så har det ingenting med reperasjonen å gjøre. Anonymkode: 36854...d1b 2
AnonymBruker Skrevet i går, 07:36 #8 Skrevet i går, 07:36 Reparatøren var utsendt fra produsenten. Det var mer enn fem år gammelt men mindre enn ti. Det var et premium- kjøleskap, av de som koster veldig mye mer enn vanlige kjøleskap og som man derfor bør forvente mer av Anonymkode: ee24c...4ef 1
AnonymBruker Skrevet i går, 08:12 #9 Skrevet i går, 08:12 Har vært gjennom noe lignende, men da med et mye dyrere produkt enn kjøleskap. Kontaktet advokat for å høre rettighetene, første reparatør har rett, og du skal være mer enn fornøyd med å få tilbake for reservedelene da du ikke har krav på det heller. Anonymkode: 1ee86...f2c 1
AnonymBruker Skrevet i går, 14:03 #10 Skrevet i går, 14:03 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Kjøleskapet kreperte og vi betalte masse penger for å få det fikset. Etter noen måneder oppstår et nytt alvorlig problem. Reparatøren kommer tilbake, ser på det og sier det er på grunn av samme feil som sist og at det ikke kan fikses. Han sier vi kan be om pengene tilbake for den første reparasjonen, siden kjøleskapet ikke ble reparert sist. Men forhandleren (det var et veldig dyrt premium produkt, men garantien var gått ut) nekter å gi oss tilbake annet enn for reservedelene de brukte. Hva er rettighetene mine her egentlig? Anonymkode: ee24c...4ef At det er et veldig dyrt premium produkt er uten betydning. Reklamasjonstiden er uansett 5 år, med mindre det er avtalt lenger garanti fra selger. Forbrukerkjøpsloven sier 5 år, og man får ikke lenger enn det selv om det er et dyrt produkt. Reklamasjon på selve skapet er derfor utelukket sånn jeg forstår din situasjon. Men det er litt uklart hva som har skjedd i forhold til denne reparasjon du hadde. Hvis reparasjonen er mangelfull, eller ikke har løst feilen så kan du muligens reklamere på den i henhold til håndtverktjenesteloven. Men det kommer litt an på hva som er feil og hva som ble reparert og evt sammenhengen her. Anonymkode: 2e4d9...d23 1 1
AnonymBruker Skrevet i går, 23:24 #11 Skrevet i går, 23:24 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Reparatøren var utsendt fra produsenten. Det var mer enn fem år gammelt men mindre enn ti. Det var et premium- kjøleskap, av de som koster veldig mye mer enn vanlige kjøleskap og som man derfor bør forvente mer av Anonymkode: ee24c...4ef Bremsene ryker på et tidspunkt uansett om det står Rolls Royce eller Lada på panseret på en bil også, at det er dyrt betyr ikke automatisk at det er laget av bedre komponenter. Man betaler mye for navn og design også. Kanskje man forventer at glidelås eller håndtak på en veske holder lengre på den til 500.000 enn den til 5000, men sånn er det nok ikke. Anonymkode: b646e...2ac 1 1
Brunello Skrevet 23 timer siden #12 Skrevet 23 timer siden Anjatapinjata skrev (På 25.11.2025 den 19.54): Hvor gammelt er kjøleskapet? Du kan ta det på innbo forsikringen og. Får nok ikke igjen all verden, men alt er bedre enn ingenting. Innboforsikringen dekker selvsagt ikke hvitevarer som går i stykker av seg selv. Skal forsikringen få anvendelse, må skaden skyldes en ytre påvirkning som er nevnt i forsikringsvilkårene. 1 1
Anjatapinjata Skrevet 5 timer siden #13 Skrevet 5 timer siden Brunello skrev (18 timer siden): Innboforsikringen dekker selvsagt ikke hvitevarer som går i stykker av seg selv. Skal forsikringen få anvendelse, må skaden skyldes en ytre påvirkning som er nevnt i forsikringsvilkårene. Merkelig at jeg fikk igjen på innbo forsikringen da. Eneste jeg måtte legge ved var beskjed fra reperatør at reparasjon ikke ville lønne seg.
Brunello Skrevet 4 timer siden #14 Skrevet 4 timer siden Anjatapinjata skrev (20 minutter siden): Merkelig at jeg fikk igjen på innbo forsikringen da. Eneste jeg måtte legge ved var beskjed fra reperatør at reparasjon ikke ville lønne seg. Da har du en annen type dekning enn det som er normalt. Vanlig innboforsikring dekker ikke slikt. Enkelte toppdekninger har med hendelig uhell og skader. Men jeg har i alle fall aldri sett vilkår som dekker produksjonsfeil (det vil si at produkter blir ødelagt uten noen ytre påvirkning).
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #15 Skrevet 4 timer siden Brunello skrev (28 minutter siden): Da har du en annen type dekning enn det som er normalt. Vanlig innboforsikring dekker ikke slikt. Enkelte toppdekninger har med hendelig uhell og skader. Men jeg har i alle fall aldri sett vilkår som dekker produksjonsfeil (det vil si at produkter blir ødelagt uten noen ytre påvirkning). Selvsagt dette innboforsikring dette. Har tatt både kjøleskap og komfyr på forsikringen her. Anonymkode: 4d6a0...61f
Brunello Skrevet 3 timer siden #16 Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Selvsagt dette innboforsikring dette. Har tatt både kjøleskap og komfyr på forsikringen her. Anonymkode: 4d6a0...61f Forsikring dekker skader som skyldes at gjenstanden blir ødelagt av noe eller noen. Eksempelvis lyn eller hærverk. Ikke at den slutter å virke fordi det er en fabrikasjonsfeil. Da skal garantien dekke.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå