Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, jeg skal flytte til oslo neste sommer for å studere, og la derfor inn en søknad på sio sine studentboliger for noen måneder siden (liker å være tidlig ute). Ettersom jeg kan endre så mye jeg vil på søknaden sliter jeg med å bestemme meg for om jeg skal ha enslig studentbolig med eget kjøkken og bad på første plass, eller om jeg skal søke med delt kjøkken. Er nok litt introvert av meg, men er livredd for å bli ensom dersom jeg søker enslig studenthybel. Likevel ser det ganske deilig ut med eget kjøkken. Ønsker å bo ganske nærme sentrum, elsker plasseringen til St. Hanshaugen studenthus, men der er det kun enslige leiligheter. Synes at Sofienberg også ser veldig perfekt ut, men der deles kjøkken med 6 andre.  Har makset listet over hvor mange studentboliger jeg kan, men klarer ikke bestemme meg for hva jeg skal ha på 1. plass. Har noen erfaring med disse boligene, og om man lett blir ensom? har lyst å prøve å engasjere meg i linjeforeninger osv ellers. 

Anonymkode: 04fa2...915

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Absolutt alle jeg kjenner som har hatt delt kjøkken, har hatet det. Det er ikke sosialt, men grisete. 

Anonymkode: 17917...374

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du bor i ett bygg med bare studenter, umulig å bli ensom der. Du vil alltid møte noen uansett om du har felleskjøkken eller ikke. 

Anonymkode: 00962...fae

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nå er jeg en introvert fyr, men da jeg studerte for mange år siden studerte i Oslo så bodde jeg flere steder hvor flere delte på kjøkken. Det var stort sett utelukkende positivt. Det er fort gjort å føle seg ale i Oslo; særlig om du ikke allerede har venner der. På et felleskjøkken kan du bli kjent med folk du vanligvis ikke ville hatt kontakt med og du kan utvikle varige bekjentskap. Samtidig kan du trekke deg tilbake på hybelen og være alene når du vil.

Anonymkode: 010b3...87d

AnonymBruker
Skrevet

Skal love deg at felleskjøkken er noe dritt. 

Anonymkode: 00962...fae

AnonymBruker
Skrevet

Jeg delte kjøkken, men hadde eget bad. Det fungerte perfekt for meg. Jeg var nok heldig med hvem jeg delte kjøkken med. Vi hadde tydelige retningslinjer for renhold, fest osv. For meg var det også en veldig fin mulighet til å være passe sosial. De gangene vi hadde fest, var mange av de som bodde alene også med.

Anonymkode: 08646...811

• Liker 1
Skrevet

Det kan ofte være større rift om de hyblene hvor en har alt alene, så det er lettere å komme innenfor systemet med å velge en av de mer upopulære plassene. Da har kun heller søke overflytting etter hvert. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...