AnonymBruker Skrevet 25. november #21 Skrevet 25. november AnonymBruker skrev (2 timer siden): Rozex er så mange år siden at jeg ikke husker, men vet at det iallfall strakk seg over nær ett år. Null effekt, Finacea fikk jeg i forfjor, men det gjorde alt verre. Jeg har rosachea type 2/ får blemmer av den, og de kom i hopetall da. Prøvde å fortsette, men da jeg hadde gått 2 mnd lengre enn det som sto som anbefalt i bruksanvisning om man ikke hadde ønsket effekt så måtte jeg bare gi opp. Det var litt etter det jeg var til privat hudlege og kom ut med A- vitamin. Tankene hennes var at om den lykkes i å krympe porene så minker kanskje blemmene av rosachea. Jeg tenker å gi den en stund til før jeg tar kontakt igjen, men foreløpig virker ikke det heller. Skumrensen er uten såpe og parfyme og har vært den eneste huden ikke blir enten fet eller tørr som papir av 😅 Anonymkode: 4461a...f31 Jeg ville ikke ventet, men det er jo opp til deg. Håper det ordner seg! Anonymkode: 79ecd...ac7 2
AnonymBruker Skrevet 25. november #22 Skrevet 25. november Jeg brukte Bacimycin med god effekt, reseptfritt hos apotek. Anonymkode: 3229c...368
AnonymBruker Skrevet 25. november #23 Skrevet 25. november Er det ikke bedre å bare satse på å fjerne årsaken? Altså det du reagerer på? Å fjerne symptomene fremstår meg irrasjonelt (selv 9m jeg vet helsevesenet satser på symptomdempning fordi det for dem er for ressurskrevende å gå inn i full dagbok over diett og kjemikalier). Men om du luker ut alle kjemikalier de neste 6-8 ukene (både hygieneartikler og rengjøringsmidler) og samtidig fører kostholdsdebatten og logg over symptomer så bør du enkelt finne synderne. Min mor hadde dette fra inntak av svinekjøtt, og ble helt bra etter at hun kuttet det ut fra kostholdet. Min far har en tilstøtende betennelsestilstand som utløses av meieriprodukter og sitrus. En venninne av meg fikk det av capsicum-slekta. Poenget: Dette er vanlige tilstander som det er normalt å finne og utelukke årsaken til (selv om du selvsagt her og nå kan ha behov for symptomdemping). Anonymkode: 999b0...bca
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå