Gå til innhold

Har du vaskehjelp, betalt svart?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Du forstod sikkert sånn egentlig, at jeg mente 3000 kroner for i underkant av 4 timers arbeid, og at den manglende nullen var en trykkfeil, aom allerede påpekt. 

Anonymkode: cbe2c...29d

Åja, er det så selvsagt? Da jeg hadde hushjelp betalte jeg henne 200 kroner svart per gang hun vasket, én gang i uken.

Anonymkode: bbe49...6dd

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Åja, er det så selvsagt? Da jeg hadde hushjelp betalte jeg henne 200 kroner svart per gang hun vasket, én gang i uken.

Anonymkode: bbe49...6dd

Deg om det. Da var det jo rette ræva som feis.

Men det jeg uansett henviste til, var måten jeg rettet opp første feilen på (3000 per gang, skulle være 3000 per måned men ble til 300). Og at jeg allerede hadde presisert at det var en trykkfeil det gjaldt. Da klarer man å lese hva meningen var, selv uten å legge godviljen til.

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Deg om det. Da var det jo rette ræva som feis.

Men det jeg uansett henviste til, var måten jeg rettet opp første feilen på (3000 per gang, skulle være 3000 per måned men ble til 300). Og at jeg allerede hadde presisert at det var en trykkfeil det gjaldt. Da klarer man å lese hva meningen var, selv uten å legge godviljen til.

Beklager. Ser at det ikke var deg jeg siterte først, så glem første avsnitt. Andre avsnitt står seg.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg og de jeg kjenner med vaskehjelp betaler ikke svart. Bruker firmaer eller har vaskehjelp med enkeltpersonforetak og fakturering med moms osv. 

Anonymkode: 5df1c...384

Skrevet
Pås skrev (10 timer siden):

Vi har vaskehjelp, ville aldri vurdert svart arbeid!

Samme her. Det er helt uaktuelt å betale for svart arbeid, det lønner seg aldri. Den ansatte har ingen rettigheter, så det ville jeg ikke hatt hjerte til. Men også dersom det skjer noe på jobb.. Tenk om personen får en prolaps under vaskingen eller noe? Hadde vært veldig redd for at noe skulle skjedd. Hva om vedkommende stjeler noe? Da vil man også slite med at man selv har bedrevet skattesvindel. Det er alvorlig, og jeg tviler på at det er noe mange holder på med.

Betaler hvitt.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har det ikke, liker ikke å slippe andre inn i mitt hus. Typen har det, ei venninne som vasker en gang i måneden, også holder han det vedlikeholdsrent selv mellom vaskene. Skattefritt, men jeg mistenker hun vasker hos flere uten å si det…

Har en god del venner med vaskehjelp, en miks av svart og hvitt. Så vil si det begynner å bli ganske vanlig ja.

Anonymkode: 5aac5...ac7

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Føler flere og flere har vaskehjelp, og alle betaler svart. Er dette virkelig noe som begynner å bli helt normalt og som "alle" gjør? Kjenner nå fem forskjellige par som alle har vaskehjelp.

Anonymkode: 04b31...df6

Er vel gjerne samme folkene som gnåler om at det er så mye snylting på trygdeytelser. :roll:

Anonymkode: bb4bf...1cd

AnonymBruker
Skrevet

Vi har et lite hus. Betaler ca 3600 per mnd. da er de her to ganger. Tar to etasjer. En med soverom og bad. En med stue og kjøkken. Kjellerstuen tar vi selv. Har alltid hatt det hvitt. Men har merket at prisene har økt de siste årene.  

det er helt greit. 

som noensinne er det dyrere p gå ned i stilling. 

Anonymkode: 90e38...d66

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...