AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #1 Skrevet 23 timer siden Føler flere og flere har vaskehjelp, og alle betaler svart. Er dette virkelig noe som begynner å bli helt normalt og som "alle" gjør? Kjenner nå fem forskjellige par som alle har vaskehjelp. Anonymkode: 04b31...df6
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #2 Skrevet 23 timer siden Som ansatt i skatteetaten ville jeg ikke betalt noen svart. Anonymkode: bf7a3...632 6 1
Pås Skrevet 23 timer siden #3 Skrevet 23 timer siden Vi har vaskehjelp, ville aldri vurdert svart arbeid! 2 2
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #4 Skrevet 23 timer siden Pås skrev (4 minutter siden): Vi har vaskehjelp, ville aldri vurdert svart arbeid! Hva betaler dere? Anonymkode: 04b31...df6
Pås Skrevet 23 timer siden #5 Skrevet 23 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hva betaler dere? Anonymkode: 04b31...df6 Vi betaler 4200 kroner i måneden. De er der 3,5 time annenhver uke. Kalkulatoren min sier derfor at vi betaler 600 kroner pr. time. 1
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #6 Skrevet 23 timer siden Vi har vaskehjelp, betaler selvfølgelig hvitt. Men jeg vet at hun vasker svart hos naboen, Anonymkode: 1166b...6f4
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #7 Skrevet 23 timer siden Jeg jobbet svart for ett eldre ektepar og fikk 500.- gangen. En dag i uken. Hadde gjort det enda hadde det ikke vært for at de døde. Arvet ett smykke til verdi av 60k fra fruen. Hun var så fornøyd og ville at smykket hun selv brukte daglig skulle gå til meg. Jeg ønsker meg en slik jobb igjen, svart. Så om noen eldre jeg kjenner spør, så er det rungende ja fra meg. Anonymkode: da645...31b 1 1
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #8 Skrevet 20 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Føler flere og flere har vaskehjelp, og alle betaler svart. Er dette virkelig noe som begynner å bli helt normalt og som "alle" gjør? Kjenner nå fem forskjellige par som alle har vaskehjelp. Anonymkode: 04b31...df6 Man har vel lov å betale noen som jobber i ditt hjem svart opptil 6000,- i året? Anonymkode: 3786f...a48 2 1
Mezzosoprena Skrevet 19 timer siden #9 Skrevet 19 timer siden AnonymBruker skrev (3 timer siden): Føler flere og flere har vaskehjelp, og alle betaler svart. Er dette virkelig noe som begynner å bli helt normalt og som "alle" gjør? Kjenner nå fem forskjellige par som alle har vaskehjelp. Anonymkode: 04b31...df6 Er det vaskehjelp du lurer på om har blitt vanlig, eller er det svart arbeid du tenker på? Det er uansett lov til å betale en person inntil 6000,- i året for slike ting... Så da blir det ikke "svart", men "skattefritt". 2 2
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #10 Skrevet 19 timer siden Mezzosoprena skrev (38 minutter siden): Er det vaskehjelp du lurer på om har blitt vanlig, eller er det svart arbeid du tenker på? Det er uansett lov til å betale en person inntil 6000,- i året for slike ting... Så da blir det ikke "svart", men "skattefritt". Dette gjelder egentlig bare om personen bare har avtale med deg, eller noen få andre på liten skala. Om ikke så driver personen næring, og må da uansett betale skatt. Anonymkode: bc357...f47
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #11 Skrevet 18 timer siden AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Dette gjelder egentlig bare om personen bare har avtale med deg, eller noen få andre på liten skala. Om ikke så driver personen næring, og må da uansett betale skatt. Anonymkode: bc357...f47 Ja, de kan ikke ta det svart om dette er jobben deres. Men noen vaskehjelper har det jo som en liten ekstrainntekt. Her vasket lillesøstra til mannen en liten periode. Svart og lovlig. Anonymkode: 3786f...a48 2 1
Leo Skrevet 18 timer siden #12 Skrevet 18 timer siden Jeg kjenner også flere og flere som har vaskehjelp, og har vurdert det sterkt selv også, men alle betaler hvitt og gjennom et større firma registret som AS. De fleste av de jeg kjenner er eldre som ikke makter å holde huset i orden selv lenger og de ønsker ikke slike tjenester svart og er opptatt av tariffavtaler etc.
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #13 Skrevet 18 timer siden AnonymBruker skrev (5 timer siden): Føler flere og flere har vaskehjelp, og alle betaler svart. Er dette virkelig noe som begynner å bli helt normalt og som "alle" gjør? Anonymkode: 04b31...df6 Vet ikke av noen som betaler svart for tiden. Men så tipser vi om slikt også da så det er for stor risiko. Anonymkode: 750ca...4ee
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #14 Skrevet 18 timer siden Vi har vaskehjelp annenhver uke. Knappe 2 timer hver gang til 3000 kr/gang. Ville aldri hatt noen her til å jobbe svart. Det kommer med risiko for å bli erstatningspliktig om de skader seg på jobb hos deg. I tillegg til at det er særdeles dårlig for både samfunn og vedkommende selv med tanke på rettigheter og pensjonsopptjening. Anonymkode: cbe2c...29d
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #15 Skrevet 18 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Vi har vaskehjelp annenhver uke. Knappe 2 timer hver gang til 3000 kr/gang. Ville aldri hatt noen her til å jobbe svart. Det kommer med risiko for å bli erstatningspliktig om de skader seg på jobb hos deg. I tillegg til at det er særdeles dårlig for både samfunn og vedkommende selv med tanke på rettigheter og pensjonsopptjening. Anonymkode: cbe2c...29d 300 per måned mente jeg. Anonymkode: cbe2c...29d
Kålrota Skrevet 18 timer siden #16 Skrevet 18 timer siden Vi hadde vaskehjelp da barna var små, men hvitt. Det var uansett billigere enn at en av oss måtte gå ned i stilling for å få hverdagen til å gå rundt.
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #17 Skrevet 18 timer siden AnonymBruker skrev (7 minutter siden): 300 per måned mente jeg. Anonymkode: cbe2c...29d Den vaskedama må du vennligst sende til meg! Det var grisebillig! Anonymkode: 62974...605 1 3
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #18 Skrevet 18 timer siden AnonymBruker skrev (5 timer siden): Føler flere og flere har vaskehjelp, og alle betaler svart. Er dette virkelig noe som begynner å bli helt normalt og som "alle" gjør? Kjenner nå fem forskjellige par som alle har vaskehjelp. Anonymkode: 04b31...df6 Ville aldri sjanset på det, har 2 barn av en venninne som hjelper meg før høytidene men det kun byttelåne av barn for 2 av mine hjelper hos henne (vi er egentlig hordere og begge har ADHD diagnose så det er pga ellers ville husene våre blitt stappet av ting vi ikke trenger) Anonymkode: 10ea1...8a9
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #19 Skrevet 18 timer siden AnonymBruker skrev (8 minutter siden): 300 per måned mente jeg. Anonymkode: cbe2c...29d Utnytting 😯 Anonymkode: e4aac...c95 3 5
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #20 Skrevet 18 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Den vaskedama må du vennligst sende til meg! Det var grisebillig! Anonymkode: 62974...605 Hahaha ikke lett dette. Selvsagt manglet det en null der. Sorry😂 Anonymkode: cbe2c...29d 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå