Gå til innhold

Skal vi hente i barnehagen før avslutning?

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Har barnehagen åpent til 17 ? Jeg hadde hentet . Hadde det vært 15 så . Rar tid .

Anonymkode: 3d37c...4f3

Tiden er sikkert satt for at flest mulig foreldre skal få vært med. Det er nemlig ganske få som får til å hente barna kl 1400.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Brunello skrev (3 timer siden):

Det er egentlig ikke det. Denne tråden er ikke representativ. Så og si ingen henter i tilfeller som dette. 

Hvordan. Vet du det?

Anonymkode: 2f232...520

• Liker 3
Skrevet

Hadde henter før ja og gjorde det 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvordan. Vet du det?

Han vet ikke, men det er jo veldig logisk. Man rekker jo knapt å komme hjem og snu i døra om man skal hente og så være tilbake klokka fem, det kan ikke være mange som faktisk gjør det. I tillegg holder de sikkert på med forberedelser, øver på sanger og slikt.

Skal man være helt sikker må man spørre barnehagen. Kanskje går det an å komme tidlig og sitte og vente også? Det har jeg gjort noen ganger.

Anonymkode: 0cf8b...c7e

• Liker 2
Skrevet

Både der mine gikk og der jeg jobbet hadde barna oppgaver før foreldre kim kl 17

Hjalp til å ha ting på bordet, sette stoler osv. Så der hadde ikke gått å hente for så å komme til 17

Anonymkode: b1e58...31b

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Hvordan. Vet du det?

Skjedde i alle fall ikke der vi hadde barna. Og hva i all verden er hensikten? Hente barnet, stresse det, være hjemme en kort tid for deretter å dra tilbake.

Og så er det selvfølgelig det faktum at majoriteten faktisk har en jobb de ikke bare kan gå tidlig fra.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Tøv, det er såklart bemannet for fullt belegg frem til avslutningen 

Anonymkode: 09f67...e6d

Hvor henter de den bemanningen fra? Åpner de senere da? 

Anonymkode: a3bac...9d0

• Liker 1
Skrevet

Kommer jo så klart an på distansen mellom barnehage og hjem/evnt annet oppholdssted. Her bor vi 5 min med bil unna, så om det hadde vært oss, hadde vi hentet tidligere og kommet tilbake til 17.

Snakk med barnehagen om hva de tenker. Blir jo en veldig lang dag, spesielt om barnet må bli levert til vanlig tid/tidlig! 

Anonymkode: 0d0c3...8c8

Skrevet
Brunello skrev (7 timer siden):

Det er egentlig ikke det. Denne tråden er ikke representativ. Så og si ingen henter i tilfeller som dette. 

Jeg hentet alltid mine før slike arrangementer. Da fikk de roet ned og spist litt. Vi bodde et steinkast fra bhg. Mulig jeg ikke gjorde dette da de var førskolegutter, da skjønte de mer av alt og holdt mer ut med brudd på rutinene. Men å la barnet mitt på 1-4 år være  i bhg fra 08 til 17 har aldri skjedd.

Anonymkode: d6f97...0ed

• Liker 2
Skrevet
Brunello skrev (2 timer siden):

Skjedde i alle fall ikke der vi hadde barna. Og hva i all verden er hensikten? Hente barnet, stresse det, være hjemme en kort tid for deretter å dra tilbake.

Og så er det selvfølgelig det faktum at majoriteten faktisk har en jobb de ikke bare kan gå tidlig fra.

Der jeg hadde mine, så ble mange hentet 

Skrevet

Man "stresser" heller ikke barnet med å hente det, spise litt og gå ned igjen i bhg for å kose seg litt sammen. Da er det nok mye mer stress å være i bhg ekstra lenge med full rulle av slitne barn, grinete barn, barn som er høyt oppe og ansatte som er slitne. 

Anonymkode: d6f97...0ed

• Nyttig 1
Skrevet

De har garantert ikke ekstra bemanning. Hvor skal den komme fra? Er det ingen som har fått med seg bemanningssituasjonen i barnehagen i media i det siste? Barnehager har ikke bare masse ekstra bemanning til en tilstelning. 

Anonymkode: bb4ee...ea4

• Liker 3
Skrevet

Er arrangementet i regi av barnehagen? Hvorfor i all verden er det satt opp så sent…? 

Skrevet

Bruker dere 30 min hjem fra bhg? Jeg hadde hentet før. Til og med prøvd å hente tidligere enn vanlig, spørs hvor fleksibel arb.giver er. 

AnonymBruker
Skrevet

Hva ble det til TS?

Hvordan var opplegget? Hvem arrangerte dette, og hvorfor etter stengetid? Var det ekstra ansatte på senvakt?

Anonymkode: 358bb...c54

AnonymBruker
Skrevet

Vi valgte å ikke hente. Hadde hun vært yngre hadde jeg hentet tidligere (hun er 5,5år) fordi det er veldig lenge, men jeg landet på at hun kunne takle det fint nå og at det helle hadde vært stress for både henne og oss å rushe frem og tilbake.

Jeg spurte ikke barnehagen, men så vidt jeg kunne se var avdelingen hennes fult bemannet.

Anonymkode: 8ec69...f5c

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 25.11.2025 den 11.34):

Jeg klarer ikke å bli enig med meg selv og vil gjerne høre hva dere andre hadde gjort. 

Vi pleier å hente i barnehagen 15.30, men i dag har barnehagen vinterfest hvor barna skal opptre klokken 17.00.

Er det da best å hente som vanlig 15.30 eller blir det bare styr?

Får da litt over en halv time hjemme før vi drar ut igjen.

Hva er mest normalt å gjøre i denne situasjonen?😅

Anonymkode: 8ec69...f5c

Jeg bruker å hente til vanlig tid , så drar vi tilbake

AnonymBruker
Skrevet

Vi har hatt to ulike typer arrangement: i regi av barnehagen der barna skal opptre og i regi av fau. 
i regi av barnehagen har alltid vært kl 16, og da har de ikke ønsket at barna som skal opptre blir hentet først. 
I regi av fau har vært når barnehagen stenger kl 17, da har de fleste hentet til normal tid og kommet tilbake. 

Anonymkode: 7bee7...18d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Er arrangementet i regi av barnehagen? Hvorfor i all verden er det satt opp så sent…? 

Lurer jeg også på.

Hadde droppet helt greia, hentet som vanlig og blitt hjemme. 

Anonymkode: 3da1a...5aa

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Lurer jeg også på.

Hadde droppet helt greia, hentet som vanlig og blitt hjemme. 

Anonymkode: 3da1a...5aa

Synes dere ikke det er koselig å se barna deres opptre? Husker mine sang og øvde seg på rommet hjemme , og så skulle det liksom være litt hemmelig da, hva de skulle gjøre. Og av og til hadde de galleriutstulling også, der alle hadde hvert sitt kunstverk hengende som man fikk med hjem. Når vi kom til barnehagen stod de stolte på rekke og ønsket oss velkommen. Syntes sånt pleide være hyggelige kvelder, som barna også gledet seg til. 

Anonymkode: 6eec4...48b

• Liker 4
  • Hjerte 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...