Gå til innhold

Skal vi hente i barnehagen før avslutning?

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg klarer ikke å bli enig med meg selv og vil gjerne høre hva dere andre hadde gjort. 

Vi pleier å hente i barnehagen 15.30, men i dag har barnehagen vinterfest hvor barna skal opptre klokken 17.00.

Er det da best å hente som vanlig 15.30 eller blir det bare styr?

Får da litt over en halv time hjemme før vi drar ut igjen.

Hva er mest normalt å gjøre i denne situasjonen?😅

Anonymkode: 8ec69...f5c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde aldri i verden hentet for så å dra ned igjen. Blir bare kaos for dere og forvirrende for barnet. 

Som regel er det ikke "frilsipp" på barna før ETTER showet uansett

Anonymkode: 09f67...e6d

• Liker 4
Skrevet

Hos oss var det vanlig at barna skulle være til da. Somoftest hadde de noe ekstra opplegg og var med og stelte til, og hadde kanskje fått egne oppgaver. Så stod de og ønsket de voksne velkommen etter hvert som de kom. Dersom du er usikker kan du jo spørre en av de ansatte, hva som er vanlig. 

Anonymkode: 6eec4...48b

• Liker 1
Skrevet

Det vanlige er at ungen er i barnehagen til avslutningen. Det blir bare stress for alle (inkludert barnet) å dra hjemom først. 

Anonymkode: d260d...e38

• Liker 1
Skrevet

Avslutning,  som i hele barnegruppa? 

De på gruppa til barnet ditt jobber nok vanlige vakter, da de må ha åpent fra morgenen av. Hvis alle dagene blir hentet 17.00, blir det rimelig tynt med ansatte i forhold til barn utover ettermiddagen.  Jeg ville ha prøvd å hentet så tidlig som mulig og reist tilbake.

Anonymkode: 100b4...191

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

De på gruppa til barnet ditt jobber nok vanlige vakter, da de må ha åpent fra morgenen av. Hvis alle dagene blir hentet 17.00, blir det rimelig tynt med ansatte i forhold til barn utover ettermiddagen.  Jeg ville ha prøvd å hentet så tidlig som mulig og reist tilbake.

Ja, hele barnehagen skal med! 

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Tøv, det er såklart bemannet for fullt belegg frem til avslutningen 

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Tøv, det er såklart bemannet for fullt belegg frem til avslutningen 

Det er absolutt ingen selvfølge. 

Anonymkode: d2a1e...016

• Liker 9
Skrevet

Jeg hadde hentet litt tidligere enn vanlig. Hadde aldri latt de være i bhg helt til 17.

Anonymkode: d2a1e...016

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg hadde aldri latt ungen min være i barnehagen til klokken 17. 

Anonymkode: 77227...dd0

• Liker 7
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg hadde aldri latt ungen min være i barnehagen til klokken 17. 

Ikke hvis barnet ditt hadde oppgaver den skulle hjelpe til med før foreldrene kommer? Det var nemlig vanlig her. Men tenker absolutt ts burde spør hvordan det er tenkt her 😊

• Liker 5
Skrevet

Ville spurt med barnehagen hva som er planen her, om de har ekstra bemanning feks og om det er noe opplegg frem mot oppvisning klokken 17. Når skal dere foreldre møte opp, det er kanskje litt før? Virker upraktisk å hente for å så dra tilbake 30 min senere. Men ville nok forsøkt å levere litt senere den dagen istedet. 

Hos oss er sånne arrangementer alltid 15 eller 1530 og så avsluttes det til 17 så alle drar hjem og de ansatte på senvakt får stengt og dratt fra jobb til vanlig tid :)

Anonymkode: 358bb...c54

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet

Tusen takk for alle svar!

Det er like delt i mening som jeg selv er😂

Skrevet

Spør barnehagen om de legger opp til at barna er der så lenge. 

Anonymkode: c14af...6ca

Skrevet
AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Ikke hvis barnet ditt hadde oppgaver den skulle hjelpe til med før foreldrene kommer? Det var nemlig vanlig her. Men tenker absolutt ts burde spør hvordan det er tenkt her 😊

Nei. Altfor lang dag, ihvertfall når det i tillegg skal være arrangement klokken 17. Hadde hentet senest klokken 14.

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Tusen takk for alle svar!

Det er like delt i mening som jeg selv er😂

Det er egentlig ikke det. Denne tråden er ikke representativ. Så og si ingen henter i tilfeller som dette. 

• Liker 4
Skrevet

Men tenker folk at det er mindre stress for barnet å bli hentet 15:30, være hjemme en halvtime og dra tilbake? Det blir jo bare mer kavete og hektisk?

Jeg tror det rykker i folk sin "jeg henter ikke sent"-muskel. At man én dag i året henter ungen kl 17 er ikke noe big deal. Tvert i mot er det en bedre løsning i denne situasjonen.

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nei. Altfor lang dag, ihvertfall når det i tillegg skal være arrangement klokken 17. Hadde hentet senest klokken 14.

Ok. Hos oss var det vanlig at de hadde sine oppgaver og ting de skulle hjelpe til med, og så ønske de voksne velkommen når de kom. Så mine hadde blitt kjempeskuffet og irritert dersom jeg plutselig kom og hentet de, og de gikk glipp av det.  Men dette var vi selvsagt informert om på forhånd 😊 Derfor jeg synes det er rart at ikke TS har fått beskjed om hva som er planen her. 

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Men tenker folk at det er mindre stress for barnet å bli hentet 15:30, være hjemme en halvtime og dra tilbake? Det blir jo bare mer kavete og hektisk?

Jeg tror det rykker i folk sin "jeg henter ikke sent"-muskel. At man én dag i året henter ungen kl 17 er ikke noe big deal. Tvert i mot er det en bedre løsning i denne situasjonen.

Selvsagt er den beste løsningen å ikke hente de. Skulle man gjort noe var det å levert senere.

Og så må en ikke glemme at folk flest er på jobb. Så å hente før er stort sett umulig.

• Liker 4
Skrevet

Har barnehagen åpent til 17 ? Jeg hadde hentet . Hadde det vært 15 så . Rar tid .

Anonymkode: 3d37c...4f3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...