Gå til innhold

Er det realitet i utsagnet om at "moderne kvinner er bortskjemt med oppmerksomhet fordi de har innboksen full av tilbud fra menn"?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har fått mange tilbud. Ingen av interesse så langt. 

Er all oppmerksomhet god oppmerksomhet?

Jeg synes ikke det. Er nysgjerrig av meg. Liker å utforske. Bli kjent med nye mennesker. Det er gøy. Jeg lærer noe nytt om meg selv.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hjelper jo ikke meg å ha masse tilbud fra menn jeg ikke er interessert i å være med.

Blir som å få tilbudt 100 kneipbrød når det er et glas vin jeg har lyst på.

Anonymkode: d9b86...40f

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet

Nei, kan ikke si at innboksen min akkurat har vært full av tilbud. Jeg har vært singel i mange år, og de henvendelsene jeg har fått uoppfordret eller vi sjekkeapper, har som regel vært fra gifte menn på jobben eller noen som bare bare ønsker sexprat.

Dette til tross for at jeg har klart uttrykt at jeg ikke søker slike bekjentskaper. Er rett og slett bare skuffet over de mennene. Jeg mister rett og slett litt respekten og opplever det som "nedrig" å få slike henvendelser.  Så er fortsatt singel

Anonymkode: b9780...d8d

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg er sånn dame dom drukner litt i henvendelser fra menn på sosiale medier og datingapper. I virkeligheten ser de ikke på meg en gang så regner med jeg er forogen og trollstygg ellers. Er 44 og har 'alltid' hatt det slik. 

Anonymkode: 5c32a...df7

Skrevet

Jeg tror det handler om at kvinner på sjekke/datingapper som Tinder o.l. får masse tilbud om tilfeldig sex. Nå er ikke dette nødvendigvis noe som majoriteten av kvinner er interessert i, men mange menn på disse appene er veldig opptatte av å "få pult", og når de ikke får like mange tilbud om tilfeldig sex som kvinner, så blir de misunnelige og mener kvinnene er "bortskjemte". 

Anonymkode: e5c65...31f

• Liker 3
  • Nyttig 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg tror det handler om at kvinner på sjekke/datingapper som Tinder o.l. får masse tilbud om tilfeldig sex. Nå er ikke dette nødvendigvis noe som majoriteten av kvinner er interessert i, men mange menn på disse appene er veldig opptatte av å "få pult", og når de ikke får like mange tilbud om tilfeldig sex som kvinner, så blir de misunnelige og mener kvinnene er "bortskjemte". 

Jeg har heller ikke fått "masse" tilbud om tilfeldig sex da jeg var på Tinder. 

Anonymkode: b709d...725

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg har heller ikke fått "masse" tilbud om tilfeldig sex da jeg var på Tinder. 

Anonymkode: b709d...725

Nei, det er nok ikke alle som får det, det kommer sikkert an på flere faktorer. Jeg tror kanskje også at menn tror at disse tilbudene er flere og mer hyppige enn de i realiteten er. Jeg har lest flere tråder her på KG om kvinner som mottar denne typen tilbud gjennom ulike kanaler, ikke bare datingapper men også sosiale media, så det er nok absolutt et eksisterende fenomen. 

• Nyttig 1
Skrevet

Fikk en del uønskede dick pics og lignende da jeg var 18-22, men så sletta jeg nesten alt av sosiale medier. Så ble livet mye bedre.

Anonymkode: 53b72...011

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg får noen henvendelser fra menn i innboksen på Instagram (når jeg har åpen profil) og noe på Messenger. I hovedsak fra fremmede.

K48

Anonymkode: c7301...e28

Skrevet

Jeg har ikke sett den andre tråden, men skjønner ikke påstanden om at  “kvinner er bortskjemt på oppmerksomhet”. Med mindre de er single OG alle disse henvendelsene kommer fra “aktuelle kandidater” er det i bunn og grunn bare spam post. (Som sannsynligvis er allerede blitt sendt til alle på listen). 

Anonymkode: 8aace...8ca

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Nei. 

Anonymkode: 97f78...0c0

Skrevet

Jeg er heller ikke "plaget" med masse uønskede meldinger i innboksen min. Men så står jeg som "i et forhold" på FB. På instagram har jeg ingen poster annet enn hva andre som har tagget meg på jobbrelaterte ting (ikke bilder av meg). Jeg vil tippe at hvis man selv er veldig aktiv med å legge ut bilder hvor man ser blid, hyggelig og tilgjengelig ut så vil sjansene øke for at menn tenker at "her er det kanskje en mulighet." Man må jo tross alt synes på SoMe for at noen skal legge merke til deg. 

Anonymkode: 385ba...23d

Skrevet

Blir ikke akkurat rent ned, men merket en helt betydelig økning da jeg gikk fra gift til singel. Private meldinger på Instagram og snap er vanligst, men hender noen tar kontakt på messenger også. 

Jeg legger ut veldig lite bilder av meg selv i selfie modus, men deler litt glansbilder fra tur og div prosjekter innimellom på some. 

De som har tatt kontakt kan kategoriseres i menn som kjeder seg, menn som prøver seg på alt og alle og delvis bekjente som ønsket å bli kjent etter som de hørte jeg var singel. 

Vet ikke helt om det kan kalles bortskjemt akkurat, men jeg skjønner jo de mennene som legger an på alt og alle, men ikke får napp blir veldig misunnelig på denne overfloden av desperate menn i innboksen og naturligvis ønsker seg horder av desperate kvinner i sin innboks😅

Anonymkode: ae358...dc4

Skrevet

Fått et par i innboksen, men jeg er snart 40, og dette er menn som er helt på kjøret uansett, type rusmisbrukere.

Anonymkode: 54e2e...d98

Skrevet

Nei gjelder kun de pene kvinnene.

Datteren min er forresten ganske pen og 22 år, har aldri hatt kjæreste. Finner ingen. Er ikke Tinder eller Ons type. 

Anonymkode: edae9...960

Skrevet

Det kan ha litt med hva du utstråler. Viser du ikke interesse, vel, da ser de videre. 

Ellers tror jeg både menn og kvinner har fått for seg både et og annet om det motsatte kjønn. Det er noen få som er meget selvsikre og magnet for oppmerksomhet. Så tror en at det er vanlig hos det motsatte kjønn (eller alle andre for den saks skyld). De fleste er helt vanlige, forsøker å passe inn, noe sjenert i starten. 

Anonymkode: a0329...4f3

Skrevet

Når inboxen fylles av: Du ser it som noen som trenger å bli tatt hardt bakfra.

Er ikke akkurat attraktivt er det 😐

Selv om man kan si at menn sliter med dating fordi de ikke får matcher, så er det kanskje ikke akkurat det beste utvalget kvinner har å vrake i heller…

Anonymkode: 05122...c40

• Nyttig 1
Skrevet
Uanonym bruker skrev (8 timer siden):

Jeg er en voksen kvinne som har vært gift i mange år, får absolutt ingen "tilbud" jeg heller :ler: Tror nok det er folk som er aktive på nettdating man snakker om, i så fall. Det gjelder nok ikke så veldig mange.

Det er snakk om innboksen til unge attraktive kvinner

Anonymkode: 434fb...2ca

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Når inboxen fylles av: Du ser it som noen som trenger å bli tatt hardt bakfra.

Er ikke akkurat attraktivt er det 😐

Selv om man kan si at menn sliter med dating fordi de ikke får matcher, så er det kanskje ikke akkurat det beste utvalget kvinner har å vrake i heller…

Om det er eneste meldinger du får fra menn så er du kanskje ikke ei som menn anser verdt å skrive bedre til. Finnes plenty av oppegående menn

Anonymkode: 434fb...2ca

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Når inboxen fylles av: Du ser it som noen som trenger å bli tatt hardt 

Himmel, tuller du? Skriver folk sånt? Det har jeg aldri vært ute for altså, ingenting i nærheten. Jeg får innimellom meldinger, men hyggelige og høflige, mer lodder stemningen som vi sier her. Nå er jo også dette folk som kjenner til meg, eller vi har felles bekjente - ikke fremmede fra nett. Men jeg har ingen fremmede på SoMe heller, så det er ikke en problemstilling for meg. 

Anonymkode: e5ba8...10f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...