Gå til innhold

Er det realitet i utsagnet om at "moderne kvinner er bortskjemt med oppmerksomhet fordi de har innboksen full av tilbud fra menn"?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Inspirert av diskusjonen i en annen tråd, med tilbakeblikk til det som fremkommer i sosiale medier, der en del menn mener dette. Da lurer jeg på: er jeg den eneste kvinnen i dette landet som aldri har fått et "tilbud" i innboksen? Min innboks er jomfruelig ren for annet enn meldinger fra venner, bekjente, mannen, barna og businesspartnere. Jeg er over 40 år, og har aldri opplevd å få noen slike meldinger. Er det fordi jeg ligger på 0 på attraktivitetsskala? Eller er det likevel ikke vanlig å få slike meldinger i hytt og vær?

Anonymkode: b709d...725

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Innboksen din hvor?

Anonymkode: 91e94...157

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg er en voksen kvinne som har vært gift i mange år, får absolutt ingen "tilbud" jeg heller :ler: Tror nok det er folk som er aktive på nettdating man snakker om, i så fall. Det gjelder nok ikke så veldig mange.

• Liker 2
Skrevet
Uanonym bruker skrev (1 minutt siden):

Jeg er en voksen kvinne som har vært gift i mange år, får absolutt ingen "tilbud" jeg heller :ler: Tror nok det er folk som er aktive på nettdating man snakker om, i så fall. Det gjelder nok ikke så veldig mange.

Nei, de mener faktisk innboks på sosiale medier og sånt. Til og med da jeg var på nettdating, ble jeg ikke "rent ned av tilbud".

• Liker 2
Skrevet

Dersom det er et faktisk uttrykk så vil jeg heller tro at det går på at dersom kvinnen er i en situasjon hvor hun søker menn så vil det komme inn forespørsler. Ikke at det renner inn dersom man ikke er på jakt.

Anonymkode: bcd52...02e

• Liker 1
Skrevet

Nei, det er ikke noe jeg kjenner meg igjen i.

Skrevet

Fått masse på Instagram og Messenger.

Er 44.

Mindre nå som jeg står som forlovet og lagde innlegg på Instagram om at jeg skulle gifte meg 😬🤭

Anonymkode: e915b...310

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nei, de mener faktisk innboks på sosiale medier og sånt. Til og med da jeg var på nettdating, ble jeg ikke "rent ned av tilbud".

OK, da tipper jeg det bare er en del av den historien som en viss type menn liker å fortelle seg selv.

Jeg har aldri i mitt liv blitt kontakta av noen på nett med "tilbud", og tviler på at det er vanlig. Kanskje for kvinner som veldig tydelig viser at de er på "jakt".

• Nyttig 5
Skrevet

Jeg tror ikke jeg har fått noen "tilbud" på noen typer plattform de siste 10 årene. 

Men nå poster ikke jeg bilder på sosiale medier da. 

Anonymkode: 54a86...2ef

Skrevet

Har aldri opplevd å få noen sånne meldinger på sosiale medier. Jeg har vært singel siden 1600 og steinøks, men opplevd generelt liten interesse og i hvert fall ikke på sosiale medier. Har dog hørt at en god del menn ser på mange reisebilder som noe negativt, så det er kanskje der problemet ligger for meg. Eller så ser jeg ut som et troll. Eventuelt er dette noe menn har diktet opp.

Anonymkode: f4b90...693

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg vil ikke si jeg blir nedrendt nei, men med jevne mellomrom har jeg fått en sms eller messenger fra andre single i mitt nærområde. Ikke noe slibrig, men mer forespørsel om jeg har lyst til å finne på noe ved anledning, gå tur, på kino etc. Jeg kommer fra et mindre tettsted, så det er jo folk jeg har felles bekjente med / vet hvem er pga vi er fra samme sted e.l. Jeg er ikke på noe apper eller Facebookdateing. Jeg har inntrykk av at dette er relativt normalt her? 

Anonymkode: e5ba8...10f

• Liker 1
Skrevet

Jeg får diverse flørt inn av menn i innboksen på Instagram, men det er jo også fordi jeg har noen tusen følgere der (og de fleste er dessverre menn, selv om jeg hovedsaklig følger kun kvinner selv). Er gift på 20.året, ikke spesielt pen, men mannfolka tror vel at jeg er lett å få i boks, da, siden jeg "sikkert ikke får så mange tilbud" (men det gjør jeg).

Anonymkode: ebdbc...72b

• Liker 1
Skrevet

Jeg får «tilbud» men det er jo absolutt ingen av typen man vil ha. 
Gamle griser som vil ha en sugarbabe eller creeps som vil ha bilder av føtter osv.

Anonymkode: 8c338...45c

• Liker 1
Skrevet

Haha, nei aldeles ikke. Ingen når jeg var singel og heller ingen nå mens jeg er i forhold.  Aldri fått noen slibrige kommentar i virkeligheten heller. 

(Jeg hadde en som var intens men det var en tidligere bekjent)

Anonymkode: e2070...24c

Skrevet (endret)

Glem det, leste ikke skikkelig 🙂

Endret av Bimbo
Skrevet

Jeg har ikke noe ønske om #tilbud#, jeg har jo verdens beste familie.

Skrevet

Nei, har sperret for meldinger fra andre enn venner. 

Det er nok en mannefantasi å tenke at slik uønsket oppmersomhet er noe kvinner vil ha. 

Anonymkode: 6d265...ee0

• Liker 5
Skrevet

Jeg får svært få tilbud.

Og jeg stusser over at menn gjerne er bitre på kvinner for dette. Det er da ikke vi som sender meldinger uansett. Hvorfor klandres aldri andre menn?

Anonymkode: b6f55...9c1

• Liker 7
  • Nyttig 4
Skrevet

På Facebook så kan det hende noen scammere sender meg tilbud på gebrokken engelsk, men det telles vell neppe?

Anonymkode: 34963...210

• Liker 1
Skrevet

Har opplevd å være ganske populær blandt menn, men får og har sjelden fått direkte forespørsler på den måten. 

Blir lagt til på apper osv, godkjenner kun folk jeg kjenner. Da er min erfaring at menn normalt sett er høflige og føler seg frem, slik at når du er høflig avvisende tilbake så dør kommunikasjonen naturlig ut av seg selv, uten at det egentlig føles som om noen ble sjekka opp og noen ble avvist. Livet har imidlertid lært meg at de stort sett er interessert i et eller annet som ikke er bare vennskap når de kontakter deg på den måten.

Rene seksuelle forslag fra bekjente har jeg aldri fått, annet enn i fylla.

Aldri vært på datingapper da, der er nok historien en annen.

Menn jeg kjenner kan komme med komplimenter på utseende og sexyness innimellom, men som regel kjenner jeg disse såpass godt at det oppfattes ikke som ufint eller sjekking liksom. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...