Gå til innhold

Familie på 6, bruker 15.000 pr. mnd. i matbutikk

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

En voksen og en tenåring. Bruker ca mellom 8-10 000 i mnd. Kjøper alltid grønnsaker,frukt, middag hver dag og mest mulig ren mat. Prisene er jo høyere enn for bare noen år siden, så alle bruker vel mer penger på mat nå selv om man ikke handler inn mer/ annerledes mat enn man gjorde for noen år siden.

Anonymkode: a3744...e41

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

En voksen og en tenåring. Bruker ca mellom 8-10 000 i mnd. Kjøper alltid grønnsaker,frukt, middag hver dag og mest mulig ren mat. Prisene er jo høyere enn for bare noen år siden, så alle bruker vel mer penger på mat nå selv om man ikke handler inn mer/ annerledes mat enn man gjorde for noen år siden.

Anonymkode: a3744...e41

Ja, heldigvis får de som jobber i varekjeden også lønnsøkning innimellom.

Skrevet

Vi er 4 stk (2 voksne og 2 tenåringer) og bruker ca. 21.000 i måneden på matbutikken. 

Anonymkode: b1142...48d

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 26.11.2025 den 15.28):

Og jeg har ikke råd til å bruke flere tusen på kredittkort. Så her bruker jeg et vanlig kort.

Anonymkode: 11fbf...f55

vi har et satt matbudsjett hver mnd. Bruker trumf visa når vi handler. Har 2 kort på samme konto. Når lønna mi kommer så betaler jeg ut hele mat budsjettet med en gang og inn på trumf visakortet. Da starter beregning på ny mnd. Full kontroll, null renter og grei bonus. Og total summen på mat blir ikke høyere enn å ta det rett fra visakortet hver gang jeg handler. Har heller mer kontroll enn tidligere, ser jeg at det nærmer seg grensa på budsjett strammer jeg inn. Når vi brukte visa hadde jeg null oversikt over hvor mye vi brukte på matbutikk

Anonymkode: 41d92...3ae

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...