Gå til innhold

Familie på 6, bruker 15.000 pr. mnd. i matbutikk

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Fremhevede innlegg

Skrevet

Tipper vi ligger på noe av det samme, men det er vanskelig å finne ut av fordi vi er to som handler, og mannen min klarer ikke forholde seg til apper av typen Trumf eller Rema. Så ingen ting av det han handler blir registrert. 
Vi er fem, inkludert to tenåringsgutter som spiser som noen hester. Føler vi bruker vilt mye på mat. Vi ukeshandler egentlig, men de drikker rett og slett så mye melk og juice at kjøleskapet ikke er stort nok til en ukes forbruk. Så vi må supplere i løpet av uka. Bare den ene av guttene kan spise et helt brød per dag (koster 45kr). 

Anonymkode: 7fc47...2db

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Nei takk til kjøp av varer med kredittkort.

Anonymkode: 11fbf...f55

Da går du glipp av både rabatter og bonus til flere tusen i året. Jeg bruker kredittkort til alt av dagligvarer og netthandel, bruker aldri debet kort lenger. Har to ulike kort.

Anonymkode: 74693...f55

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Da går du glipp av både rabatter og bonus til flere tusen i året. Jeg bruker kredittkort til alt av dagligvarer og netthandel, bruker aldri debet kort lenger. Har to ulike kort.

Samme her! Kredittkort er supert for oss som har kontroll. 

Anonymkode: 02aad...1ce

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Og jeg har ikke råd til å bruke flere tusen på kredittkort. Så her bruker jeg et vanlig kort.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Og jeg har ikke råd til å bruke flere tusen på kredittkort. Så her bruker jeg et vanlig kort.

Det gir ingen mening, så lenge du betaler utestående saldo hver måned er det mange rabatter å hente og dermed penger å spare.

Vi er fire stk, to voksne og to barn i barnehagealder og bruker 13-15k på mat og bleier i måneden.

Anonymkode: 7967d...e17

AnonymBruker
Skrevet

Vi er 4 stykk og bruker mellom 18 og 20. det er inkludert husholdningsartikler og take away. Ser det er omentrent det SIFO også anslår at vi skal bruke…

Anonymkode: f4cbb...2a7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi er to voksne og fire barn (10-17), og bruker rundt 16000 på mat og husholdning i måneden. Mye frukt og grønt, mye egg, kanskje mindre kjøtt enn mange andre. Alkohol er ikke inkludert. Barna kjøper seg noe mat og drikke som kommer utenom. Vi kjøper aldri take away og bruket ikke foodora eller wolt. Vi går av og til ut og spiser, eller går på kafe, og disse kostnadene kommer i tillegg.

Anonymkode: 1b774...f65

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Så deilig med noen som har opp i mot samme forbruk som oss. Jeg lurer oppriktig på hva alle disse andre spiser, som spiser alt de vil ha, rent, hjemmelaget og mye frukt og grønt. For vi ser på priser, handler fisk på meny om tirsdagene, fyller fryseboksen med karbonadedeig til 69kr, kjøper frukt og grønt i sesong, selvfølgelig mye som ikke er i sesong også, men vi ser på prisene.

Anonymkode: c6691...cca

Vi ligger også rundt der, jeg forstår ikke hvordan noen med samme antall barn som oss har halvparten av hva vi bruker. 
Jeg kjøpte klementiner, poteter (mandel), melk, egg og smør. Betalte rett under 400  på rema i dag, jeg får nytt sjokk hver gang jeg er på butikken. Dette er basisvarer, og det går en melk om dagen, 2 pakker smør i uken osv. 

Vi har ikke sjans, vi kaster lite mat. Vi er helt normalvektige, ungene er vel egentlig undervektige. Så skulle gjerne visst hvordan de halverer budsjettet hva spiser man da? Vi spiser ikke biff hver dag liksom.. 

Anonymkode: d861c...cd4

Skrevet

Vi er to voksne og bruker 12000 pr mnd, så jeg syns ikke dette var mye! 

AnonymBruker
Skrevet

Vi er like mange, med fire aktive  barn, og en mor som er opptatt av ren mat.. Så vi er nok oppi 20-30000 kr per mnd. Så jeg syntes 15000 kr ikke hørtes ut som mye 😅

Anonymkode: f7d8b...ae6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Vi er like mange, med fire aktive  barn, og en mor som er opptatt av ren mat.. Så vi er nok oppi 20-30000 kr per mnd. Så jeg syntes 15000 kr ikke hørtes ut som mye 😅

Anonymkode: f7d8b...ae6

Det jeg syns er aller mest fascinerende er at de påstår at de spiser anbefalt mengde frukt og grønt, fersk fisk, forskjellig pålegg, næringsrikt brød osv.

Vi har helt normale middager, alltid salat eller 3-4 grønnsaker. Alle barna spiser niste på skolen, yogurt, noe brødmat, gjerne nøtter, bær og en frukt. Vi har veldig god råd, så vi gidder ikke spise kjipt, men vi fråtser ikke, vi har gjerne entrecôte én gang i uka, ellers kyllingfilet, karbonadedeig, torskefilet, laks (selv om vi helst ikke spiser oppdrettsfisk), aldri pølser eller farsemat, men ofte gryter, lapskaus og lignende.

Jeg baker en del brød, eller så kjøper vi grovt brød på baker Hansen, ikke noe voldsomt eksklusivt.

Anonymkode: c6691...cca

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi er to voksne og to gutter på fem og ti, og bruker ca. 25 000 kr på mat i måneden. Så at dere klarer dere med 15 000 kr og er en familie på seks synes jeg er kjempeimponerende!

Anonymkode: 21c17...778

Skrevet (endret)

Vi er 4 og bruker mellom 8 og 10.000 på mat og husholdning. Prøver å holde oss nærme 8.000.  

vi spiser nesten bare hjemmelaget, variert og sunt. Spise ca likt som for 3 år siden og da brukte vi 2000 mindre i mnd, så prisene har økt mye. Spesielt på fisk. Synes det er ille at torsk til middag skal koste 300kr fos oss for bare fisken. 

jeg kjøper en del datovarer for å spare penger, Koker kraft selv, inkluderer matpakker, kaster ikke rester, kaster sjelden mat. 

Middager som går på rundgang: torsk med ertepuré og grønnsaker, diverse sørøst asiatiske retter (supper, curry, pad thai osv), taco, chili con carne, søndagsstek (helstekt kylling, skinkestek etc), fiskekaker m poteter og grønnsaker, fiskehamburgere, kyllingsalat, italienske kyllingretter, kylling med ratatouille og pita, laks/ørret med mangosalat og ris, kyllingsuppe, lammekoteletter med salat og ris/potet, pizza, linsegryte, spaghetti bolognese, quiche, reker, tomatsuppe, blomkålsuppe, shakshuka. 

Endret av Pølsevann
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Det gir ingen mening, så lenge du betaler utestående saldo hver måned er det mange rabatter å hente og dermed penger å spare.

Vi er fire stk, to voksne og to barn i barnehagealder og bruker 13-15k på mat og bleier i måneden.

Anonymkode: 7967d...e17

Men skjønner du ikke at jeg heller ønsker å ha de pengene på konto og slippe å bruke de på kredittkortregning ?

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Men skjønner du ikke at jeg heller ønsker å ha de pengene på konto og slippe å bruke de på kredittkortregning ?

Med kredittkortregning har du pengene stående på konto lenger enn uten kredittkort.

Men det er helt greit å ikke ville bruke kredittkort. 

Endret av Grønnsaksvaffel
AnonymBruker
Skrevet

Vi er to voksne som bruker ca. 4000 kr i måneden. Regner med at det blir 5000 i desember pga jul. 

Anonymkode: d788e...d42

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...