AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #1 Skrevet 8 timer siden Jeg visste ikke at dette var så enkelt å finne ut, men ser nå at jeg bare kunne logge inn på Trumf og se hvor mye vi har handlet for siste 12 mnd. Så trakk jeg fra tiden vi har vært på ferie, og la til en tusenlapp for de få gangene jeg handler i en annen matbutikk eller at vi henter take away. Da kommer jeg til 15.000,- pr. mnd. som inkluderer matvarer og husholdningsartikler. Var litt spent på å høre hvordan dette ligger an sammenlignet med dere andre. Jeg har virkelig prøvd så godt jeg kan å ukehandle, se på kilopriser, og lage så sunn mat som mulig, så rimelig som mulig. Så hvis vi uansett er "helt off", tror jeg faktisk at jeg gir opp 😅 Da får vi heller kutte ned på noe annet. - Noen som vet hvor mye de bruker i matbutikken? - Hvor mange er dere? - Prøver dere å holde kostnaden nede, eller reflekterer beløpet at dere ikke prioriterer å spare på akkurat denne posten? Takk for svar 🥰 Anonymkode: 00310...383
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #2 Skrevet 8 timer siden Vi er 5 stk, med 2 tenåringer som trener og spiser mye. Vi bruker rundt 13000-15000kr. Helt vilt! Samtidig vet jeg at vi kjøper litt unødvendige ting som cola (min last, 100kr uka). Yt x 4 (100kr i uka) alltid frukt og grønt. Det går 7 brød i uka her. Pluss wraps og annet innimellom. Middag hver dag. Vi kunne nok kuttet unødvendige ting og spart 1000kr, men tenker at det er verdt det. Er jo litt kos. Ingen røyker, snuser eller drikker energidrikk. Vi har alltid masse pålegg, kjøper mye på salg og er gode på spise opp alt/rester. Litt bedre mat i helga. Så jeg vil egentlig ikke bruke så mye på mat, men ser at det er vanskelig å gå lavere, med mindre man ikke tar noe kos. Før kunne vi helgehandle for rundt 1000kr med god mat og godis, nå har vi doblet den summen. Anonymkode: a79c3...ee1 1
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #3 Skrevet 8 timer siden vi er 4 (store barn på 16 og snart 20) Ligger vel på rundt 14-15.000. Har budsjett på 13.500 men går nok litt over. Har trumf visa kort vi bruker så lett å ha oversikt. men om vi tar take away ol. en sjelden gang går dette fra vanlig bank kort. Vi drikker altfor mye cola zero så kunne spart der. Samtidig går det lite frukt og grønt da ungdommene hater dette så blir ofte mye kastet om jeg kjøper for mye av dette. Prøver å ukehandle, se på kilopris og handler ofte når det er tilbud. Ser alltid igjennom tilbudsavisene på søndag. Kjøper da gjerne opp litt hvis det er gode tilbud. Anonymkode: 41d92...3ae
Grønnsaksvaffel Skrevet 8 timer siden #4 Skrevet 8 timer siden Jeg alene bruker mellom 5 og 6 tusen på mat i måneden. Jeg har ikke som mål i livet å bruke minst mulig penger på mat. 1 2 3
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #5 Skrevet 8 timer siden Dette er jo ikke mye! Vi er like mange som dere, og bruker 30.000 på dagligvarer i måneden. Anonymkode: c6691...cca 2 1 2
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #6 Skrevet 8 timer siden Vi er 5 stykk, 2 av disse er tenåringsgutter, vi bruker 20.000. Anonymkode: d861c...cd4 1
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #7 Skrevet 8 timer siden Jeg synes det høres veldig normalt ut. Hvor gamle er barna? vi er to voksne og to tenåringer pluss en tenåring til som bor her innimellom. Jeg estimerer at vi bruker i overkant av tolv tusen kroner på mat i måneden, minus det vi spiser ute/take away (som er sjelden bortsett fra at barna innimellom må spise på farten mellom aktiviteter/skole etc når matpakken er tom eller noe uforutsett skjer). dette forsøker vi å gjøre for å redusere utgiftene: - spise mest mulig restemat (barna spiser restemat når de kommer hjem fra skolen om det er tilgjengelig, eller vi spiser restemat til middag, blir som en slags buffet med litt av hvert» - matpakker på jobb/skole - handle rimelige varer som first price, eldorado etc. En periode forsøkte vi å handle store kvanta når dette Trippeltrumf og benytte oss av tilbudsaviser, men livet tillater ikke så nøye planlegging. Trippeltrumf har jeg gitt opp på grunn av det store kaoset det er på butikkene disse dagene, og kommer man dit etter kl 14, så er butikkene tomme for mange av varene vi trenger. Anonymkode: aa5a2...cfb
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #8 Skrevet 7 timer siden Vi er to voksne, bruker 10 000 - 14 000 i måneden i dagligvareforretninger. Slakter, REKO-ring, baker og spesialforretninger kommer utenom. Jeg holder kostnadene nede på den måten at jeg kjøper det vi ønsker og trenger det stedet det er billigst, men jeg velger aldri noe basert på pris eller lar være å kjøpe ting på grunn av pris. Anonymkode: f0bf0...11f 2
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #9 Skrevet 7 timer siden Dette handler jo bare om at matvareprisene har steget uakseptabelt mye i flere år, ikke at dere sløser. Anonymkode: 4899c...d5a 2
Trek Skrevet 7 timer siden #10 Skrevet 7 timer siden En voksen og to tenåringer i hus her. Har brukt ca 7000 i snitt de siste månedene. Blir nok fort rundt 10 i desember pga julemiddager og selskap.
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #11 Skrevet 7 timer siden Vi er to voksne og en baby. Bruker ca. 10.000,- i måneden på mat, husholdningsartikler og takeaway. I tillegg blir det en tur på restaurant og et par turer på café, men det er et annet budsjett. Vi er opptatt av god mat og kjøper det vi har lyst på. Lager det aller meste fra bunnen av selv. Spiser vegetarisk - hadde vi spist kjøtt hadde nok budsjettet vært høyere. Anonymkode: 9ceff...464
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #12 Skrevet 7 timer siden Vi er også 6 stykker (2 voksne og 4 barn alder 1-7år) og bruker 15000kr i mnd på mat og husholdningsartikler. Jeg synes det er litt mye, men ønsker ikke å kutte ned heller. Vi spiser bra, mye fersk frukt og grønt, erstatter en del kjøtt med bønner, linser og kikerter. Fisk 2 ganger per uke. Baker brød og rundstykker selv. Ukeshandler stort sett. Det koster, men godt kosthold sparer også utgifter i lengden håper jeg. Anonymkode: 02aad...1ce 1
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #13 Skrevet 7 timer siden Vi er og 6 stk. barna er 9-16 år. Bruker ca. det samme som dere. Det er under sifos referansebudsjett, så tenker vi er gode som klarer det mtp at maten både er sunn og god. Hjelper å lage fra bunnen, og følge med på kampanjer + frukt og grønt i sesong. Baker brød/rundstykker selv. Mye å spare der! Anonymkode: 8648c...955
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #14 Skrevet 7 timer siden Vi er to voksne og fire barn/tenåringer og bruker ca 17- 18 000 kr. Helt vilt. Spiser helt normalt. Anonymkode: 1ed6c...c39
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #15 Skrevet 4 timer siden Vi er 3 voksne, og bruker 12 000 - 13 000 kr i måneden. Anonymkode: 390a4...71b
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #16 Skrevet 3 timer siden Vi er 5 stk. Gutter på 19 og 16 som spiser en del protein og kjøtt, jente på 14 og to voksne. Vi bruker va 17 000kr i mnd. Handler på tilbud men kjøleskapet er alltid fullt med gode råvarer. Spiser lite ferdige produkter, det meste lages fra bunnen. Anonymkode: 81352...e55
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #17 Skrevet 3 timer siden Vi er to mor og ung voksen datter,jeg bruker rundt 5500 pr måned. Jeg kan helt sikkert spare enda mer tenker jeg. Anonymkode: 11fbf...f55
Uanonym bruker Skrevet 3 timer siden #18 Skrevet 3 timer siden Vi er fem, og bruker 12-15 000 på mat og andre dagligvarer. Synes ikke vi spiser noe spesielt "flott" i det hele tatt. Spiser aldri ute, ytterst sjelden take away, lager nesten alle middager fra bunnen av, spiser heller ikke kjøtt hver dag, baker en del brød selv. Likevel kommer det opp i slike summer. Helt vilt.
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #19 Skrevet 3 timer siden Vi er to voksne og et barn på 4år. Vi bruker 2500-3000 kroner i uka på dagligvarer. Ca. 12000 i måneden. Ikke mange år siden vi brukte 8000 kroner i måneden. Vi kjøper det samme som vi alltid har gjort. Alle burde få en lønnsøkning med minst 4-5 tusen ekstra utbetalt i måneden. Anonymkode: 7f45a...0d2
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #20 Skrevet 3 timer siden Et tips, disse butikkene blir det flere av, dessuten kan man bestille deler av utvalget (altså ikke frysevarer / ferskvarer) og få det tilsendt. Ikke alltid like kult utvalg, men helt ok hvis man vil bestille større kvanta og slippe å gå i butikken: https://www.holdbart.no/tilbud Anonymkode: e48eb...d39
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå