Gå til innhold

Hvorfor får folk på KG så sterke reaksjoner?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

jeg lurer veldig på hvorfor folk på kg syns det er helt greit og være utrolig frekk mot meg og når jeg sier ifra så får jeg bare beskjed om at såppas må man tåle på kg

jeg lagde et innlegg for noen dager siden hvor folk tolket meg på en annen måte enn det som var meningen, at folk syns jeg tydelig jeg var ufin noe jeg prøvde og si mange ganger at jeg ikke var men like vel var ikke det bra nok. altså man blir jo tolket så forskjellig på nett spesielt her på kg

jeg syns det er veldig og overdrive og bli så utrolig sur for noe så lite, det burde jo holde mer enn nok og si ifra en gang at det ikke var meningen og tolkes på den måten og at jeg ikke har vært ufin mot noen men nei da det var det ikke 

det jeg skrev der var :

det er ikke spesielt sunt

alle vet da vel at gravide ikke kan spise brie og salami

takk :) 

og etter det så fikk jeg høre mange ganger at jeg var veldig frekk og ufin i tonen, så etter det sa jeg mange ganger at jeg ikke har fært frekk mot noen og har tatt imot alle forslag som ble gitt 

er det virkelig noe å bli så sur for? 

jeg lurer veldig på hvorfor folk på kg syns det er helt greit og være utrolig frekk mot meg og når jeg sier ifra så får jeg bare beskjed om at såppas må man tåle på kg. altså hvorfor skal det være greit og for eks bli kaldt stok dum og at jeg ikke kan være så avhengig av mannen bare fordi man går igjennom en ma. jeg hadde nettopp mista og fikk beskjed om at jeg ikke fikk gå lenger enn til hagen siden jeg blødde så mye. 

og det må man tåle mens det jeg skrev skal man blir drit sur for. jeg sier selfølgelig ikke det er greit og være frekk mot noen selv om andre på kg kan være utrolig frekk men altså det er jo to veldig store kontraster må jeg jo si 

Anonymkode: b15f5...520

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

"alle vet" er en påstsand som indikerer at om du ikke er enig er du dum, tar feil osv.. 
Takk er ikke alltid en positiv greie.. 

Anonymkode: 4ef20...c8a

• Liker 6
  • Nyttig 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

at folk syns jeg tydelig jeg var ufin noe jeg prøvde og si mange ganger at jeg ikke var men like vel var ikke det bra nok

Jeg skal komme med mine tanker.

Vi har alle møtt på folk i livet som uttrykker seg veldig skarpt, og som reagerer med "det var ikke sånn jeg mente det" når de blir konfrontert med fremtoningen sin.

Jeg gjetter på at du har vekket den følelsen hos folk. Også vet ikke jeg om dette er noe du opplever i det virkelige liv, eller om det er noe du opplever i et skriftlig format.

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

jeg lurer veldig på hvorfor folk på kg syns det er helt greit og være utrolig frekk mot meg og når jeg sier ifra så får jeg bare beskjed om at såppas må man tåle på kg

jeg lagde et innlegg for noen dager siden hvor folk tolket meg på en annen måte enn det som var meningen, at folk syns jeg tydelig jeg var ufin noe jeg prøvde og si mange ganger at jeg ikke var men like vel var ikke det bra nok. altså man blir jo tolket så forskjellig på nett spesielt her på kg

jeg syns det er veldig og overdrive og bli så utrolig sur for noe så lite, det burde jo holde mer enn nok og si ifra en gang at det ikke var meningen og tolkes på den måten og at jeg ikke har vært ufin mot noen men nei da det var det ikke 

det jeg skrev der var :

det er ikke spesielt sunt

alle vet da vel at gravide ikke kan spise brie og salami

takk :) 

og etter det så fikk jeg høre mange ganger at jeg var veldig frekk og ufin i tonen, så etter det sa jeg mange ganger at jeg ikke har fært frekk mot noen og har tatt imot alle forslag som ble gitt 

er det virkelig noe å bli så sur for? 

jeg lurer veldig på hvorfor folk på kg syns det er helt greit og være utrolig frekk mot meg og når jeg sier ifra så får jeg bare beskjed om at såppas må man tåle på kg. altså hvorfor skal det være greit og for eks bli kaldt stok dum og at jeg ikke kan være så avhengig av mannen bare fordi man går igjennom en ma. jeg hadde nettopp mista og fikk beskjed om at jeg ikke fikk gå lenger enn til hagen siden jeg blødde så mye. 

og det må man tåle mens det jeg skrev skal man blir drit sur for. jeg sier selfølgelig ikke det er greit og være frekk mot noen selv om andre på kg kan være utrolig frekk men altså det er jo to veldig store kontraster må jeg jo si 

Kanskje noe av feilen din ligger i at du bare prøvde og si det, og at du ikke bare sa fra om at det ikke var ufint ment? Om du bare har prøvd så har du jo ikke sagt fra heller. Si tydelig i fra neste gang, ikke bare prøv :)

Anonymkode: ea80a...a54

AnonymBruker
Skrevet

Det stemmer ikke engang? Så du tar du feil. 

Anonymkode: 97a19...cff

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

"alle vet" er en påstsand som indikerer at om du ikke er enig er du dum, tar feil osv.. 
Takk er ikke alltid en positiv greie.. 

jeg kan være enig i det men å bli så sur for det syns jeg er og overdive en del

den personen jeg sa takk til var en annen hun skrev avokado toaste og gratulerte med graviditeten 

AnonymBruker
Skrevet

1. Det kan være vanskelig å tolke tonefall skriftlig, dermed er det lett å misforstå hverandre. 2. Noen liker tydeligvis å være frekk og tolke alt verst mulig, antagelig synes de det er underholdende. 3. Noen er bare sånn.     De fleste mennesker er ikke sånn, så av og til må du bare gå ut av en tråd og ikke se deg tilbake 😂 

Anonymkode: 0918a...957

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
DesmondMiles skrev (16 minutter siden):

Jeg skal komme med mine tanker.

Vi har alle møtt på folk i livet som uttrykker seg veldig skarpt, og som reagerer med "det var ikke sånn jeg mente det" når de blir konfrontert med fremtoningen sin.

Jeg gjetter på at du har vekket den følelsen hos folk. Også vet ikke jeg om dette er noe du opplever i det virkelige liv, eller om det er noe du opplever i et skriftlig format.

jeg har ikke hørt at jeg har blitt tolket sånn i det virklige liv, men jeg har jo opplevd andre som har vært ufin men ikke har ment og være det, det har nok mange andre også gjort 

Skrevet

Det er mye lettere å oppfattes nedlatende skriftlig enn muntlig. IRL ser man mimikk og kroppsspråk, her oppfattes bare «alle vet» som at du hever deg over andre og egentlig kaller dem idioter. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

jeg kan være enig i det men å bli så sur for det syns jeg er og overdive en del

den personen jeg sa takk til var en annen hun skrev avokado toaste og gratulerte med graviditeten 

du TOLKER det som om de blir sur, det er på deg. 

AnonymBruker
Skrevet (endret)

Du kan jo ta til deg det folk skriver her i tråden, tenke litt over hvordan du fremstår og være litt mer ydmyk? Det tror jeg er en god start. Gjort er gjort, men det virker ikke som om du vil forstå hvordan andre oppfatter deg. Du står på ditt og er helt låst på det virker det som.

Endret av Rhodiola
for å fjerne sitering av slettet innlegg - Rhodiola, admin.
  • Liker 3
Skrevet (endret)

Du kan lære av det. Selv om du ikke mener å være frekk, så kan du oppleves som det skriftlig. Da er det jo lurt å forsøke å endre tonen?

Endret av Rhodiola
for å fjerne sitering av slettet innlegg - Rhodiola, admin.
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

men altså jeg skjønner over hode ikke hvorfor det er greit at folk sier at man skal finne seg i det her:

at jeg er stok dum og at jeg ikke kan være så avhengig av mannen bare fordi man går igjennom en ma. når jeg nettopp hadde mista og fikk beskjed om at jeg ikke fikk gå lenger enn til hagen siden jeg blødde så mye. 

altså det skal man finne seg i siden man er på kg mens det jeg har sakt skal man bli sur for det gir jo overhode ingen mening 

det er jo tungt nok som det er og gå igjennom en spontanabort så får man slengt det i tryne 

nå har jeg blitt gravid igjen og sliter med og få i meg nok mat og i tillegg har jeg en risiko graviditet og det er også en tung beskjed og få

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Du kan jo ta til deg det folk skriver her i tråden, tenke litt over hvordan du fremstår og være litt mer ydmyk? Det tror jeg er en god start. Gjort er gjort, men det virker ikke som om du vil forstå hvordan andre oppfatter deg. Du står på ditt og er helt låst på det virker det som.

ok da tolker du det nok på en annen måte

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

men altså jeg skjønner over hode ikke hvorfor det er greit at folk sier at man skal finne seg i det her:

at jeg er stok dum og at jeg ikke kan være så avhengig av mannen bare fordi man går igjennom en ma. når jeg nettopp hadde mista og fikk beskjed om at jeg ikke fikk gå lenger enn til hagen siden jeg blødde så mye. 

altså det skal man finne seg i siden man er på kg mens det jeg har sakt skal man bli sur for det gir jo overhode ingen mening 

det er jo tungt nok som det er og gå igjennom en spontanabort så får man slengt det i tryne 

nå har jeg blitt gravid igjen og sliter med og få i meg nok mat og i tillegg har jeg en risiko graviditet og det er også en tung beskjed og få

Hvor skriver noen at du er stokk dum? Og at du skal finne deg i det?

Slike innlegg kan man rapportere.

Ellers tenker jeg det var et godt tips du fikk om å tenke over måten du skriver på en ekstra gang, siden folk ser det på en annen måte enn du mener det.

Anonymkode: 89888...464

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ellers tenker jeg det var et godt tips du fikk om å tenke over måten du skriver på en ekstra gang, siden folk ser det på en annen måte enn du mener det.

"Jeg prøver alltid å være nøye når jeg legger ut et innlegg, spesielt hvis noen oppfatter meg som frekk. Da omformulerer jeg gjerne det jeg skriver flere ganger før jeg sender. Men det virker som at når noen først tolker meg negativt, så hjelper det ikke hva jeg sier etterpå – de fortsetter å misforstå uansett."

Skrevet

Det er ingen på et forum som kjenner deg eller vet noe om din situasjon. Er du sårbar, er det lurt å ikke engasjere seg for mye. Folk tar bare utgangspunkt i det du skriver. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Kålrota skrev (1 minutt siden):

Det er ingen på et forum som kjenner deg eller vet noe om din situasjon. Er du sårbar, er det lurt å ikke engasjere seg for mye. Folk tar bare utgangspunkt i det du skriver. 

det er sant. jeg skrev noe av det i innlegget til en som tolket meg som frekk men den personen ble bare veldig sur og litt frekk

AnonymBruker
Skrevet

Grunnen er at du først skriver "det er jo ikke noe sunt da" til ett innlegg som en person hadde tatt seg tid til å skrive. Se for deg at en venn eller kolleg spør om råd om noe. Du gir et gjennomtenkt og langt svar, så sier de til deg: "men det er ikke noe bra det da". Og that's it. Så fortsetter personen å si til deg at "alle vet jo at dette ikke er bra". "Alle vet" impliserer at du mener personen ikke vet noe som er åpenbart, at hun er dum. 

Når noen kommer med slike forslag, så kan man være høflig og si takk. Også trenger man ikke følge de forslagene man er uenig i. 

Og vil man påpeke at man er uenig i deler av det som ble sagt, så er det lurt å gi noe positiv anerkjennelse først. Deretter vinkler man der man er uenig i med at det er et personlig valg, og ikke noe alle bør gjøre."Takk, her var det mange gode forslag. Jeg tenker jeg skal lage meg xyz som du foreslo, men brie og salami vil jeg nok personlig holde meg unna". Eller så trenger man ikke svare i det hele tatt. 

Man kan faktisk spise litt brie og salami i et svangerskap, men man trenger ikke overdrive det. 

Anonymkode: a3cee...35c

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

jeg ble kaldt stokk dum fordi jeg ikke hadde kjøpt inn nok paracet og bind etter utskrapning og var så avhengig av mannen til og kjøpe det for meg 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...