Gå til innhold

Er det vanlig å gå opp i (vann)vekt i stimuleringsperioden og frem til innsett?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har jobbet lenge med å klare å gå ned et par kilo. Jeg har gått på stimulering med Gonal F i ca 10 dager, og satt eggløsningssprøyte nå på fredag som var. Tar fra søndag av Prolutex. 

Er det noe her som kan være litt vannvekt eller noe? Jeg trodde det var i tiden før mensen at man kunne gå opp litt, mens tiden rundt eggløsning skal man være på sitt "fineste" og føle seg på sitt beste? 

Anonymkode: a62d5...6f0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg brukte andre medisiner, men jeg gikk opp litt i vekt under stimulering (1-2 kg for hver runde), det var nok stortsett vannverk, da det var veldig lett å gå ned igjen (trengte egentlig ikke gjøre noe, gikk av seg selv).

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Jeg har jobbet lenge med å klare å gå ned et par kilo. Jeg har gått på stimulering med Gonal F i ca 10 dager, og satt eggløsningssprøyte nå på fredag som var. Tar fra søndag av Prolutex. 

Er det noe her som kan være litt vannvekt eller noe? Jeg trodde det var i tiden før mensen at man kunne gå opp litt, mens tiden rundt eggløsning skal man være på sitt "fineste" og føle seg på sitt beste? 

Anonymkode: a62d5...6f0

Vet ikke om det er den vanligste bivirkningen, men jeg gikk i hvert fall opp 1 kg mens jeg gikk på Gonal F(11 dager). Når jeg veide meg igjen i går(en uke etter eggløsningsprøyten) var jeg tilbake til vanlig vekt. Mulig det var tilfeldig. Men har lest at ved rask vektoppgang skal du forsikre deg om at du ikke har fått OHSS.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...