Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det vanlig/normalt å amme etter barnet er fylt 2 år? 

Anonymkode: 82f01...dba

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vet ikke helt hvor vanlig det er, men tenker da absolutt at det er normalt. Who anbefaler vel amming til minst to år  jeg ammet selv til han var over tre år. 

Anonymkode: b1fab...757

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Mener at når barnet selv kan dra ut brystet så er vel den perioden over …

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Mener at når barnet selv kan dra ut brystet så er vel den perioden over …

Hvorfor?

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

3 år her, hun bruker puppen som kos nå , slags koseklut 

Anonymkode: 6686c...90e

Skrevet

Ja, mange gjør det. Mine sluttet lenge før de ble 2 år av seg selv, mens andre barn vil amme lengre. Greit å slutte før skolestart da.. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ammet min yngste til han var tre. Mellomste var to. Jeg har alltid hatt dårlig samvittighet for at jeg tvang eldste til å slutte når hun var halvannet. 

Sikkert ikke vanlig, men helt normalt. 

Anonymkode: 30efd...a38

AnonymBruker
Skrevet

Vanlig som noe de fleste gjør; nei. Ved 2 års alder ammer bare 8% av mødrene. Kanskje hadde flere ammet lengre hvis det ikke var for at det er så mye stigma, som du kan se av den første kommentaren i denne tråden. Er veldig mange som tror de har rett til å mene noe om når andre kvinner skal slutte å amme. Naturlig ammeslutt er vel 3-5 års alder, og det er mange i dette samfunnet vårt som ikke skjønner det. 

Anonymkode: f3f64...6aa

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Fra naturens side er amming naturlig til melketennene faller ut.

Anonymkode: 44e84...737

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er vel ikke det vanligste, men det betyr ikke at det er unormalt. Vi sluttet å amme da han var 2 år. Da var vi på ferie hos besteforeldre med litt andre leggerutiner, da glemte han hele greia rett og slett. Men det er ikke noe man snakker så høyt om, det er mye stigma rundt det. 

Anonymkode: 19b9e...ee8

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Vanlig som noe de fleste gjør; nei. Ved 2 års alder ammer bare 8% av mødrene. Kanskje hadde flere ammet lengre hvis det ikke var for at det er så mye stigma, som du kan se av den første kommentaren i denne tråden. Er veldig mange som tror de har rett til å mene noe om når andre kvinner skal slutte å amme. Naturlig ammeslutt er vel 3-5 års alder, og det er mange i dette samfunnet vårt som ikke skjønner det. 

Anonymkode: f3f64...6aa

Naturlig ammeslutt er mellom 2-7 år, i følge Ammehjelpen. På et tidspunkt mister barnet evnen til å suge melk ut av brystet. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...